Problem efter byte av skal

Permalänk
Medlem

Problem efter byte av skal

Hade sen tidigare ett svart skal till min SonyEricsson K750i men bytte till ett silverfärgat vilket även inkluderade mittendelen på mobilen. Efter det har det uppstått problem. Först var teckningen helt värdelös vilket fixade sig genom att öppna den igen och trycka ner en pigg vid antennen. Nu upptäckte jag att min bluetooth-mottagningen är helt värdelös och håller ungefär samma klass som IR. Någon som har någon aning om vad det kan bero på och om det är något jag kan göra något åt själv? Om jag lämnar in på service syns det att jag öppnat mobilen utöver det att jag har ett silverfärgat skal? Om nu hela bluetoothen har pajat vad kan det tänkas kosta att laga?

Tack på förhand!

Visa signatur

:)

Permalänk

jag som precis tänkte byta hela mittendelen på min med men nu vågar man ju inte det!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
jag som precis tänkte byta hela mittendelen på min med men nu vågar man ju inte det!

Med tanke på att man får lossa varenda del i mobilen så kan det vara riskabelt. Förvisso hittade jag en bra guide men visst ska man tänka sig för innan.

Visa signatur

:)

Permalänk

vilken guide använde du? Hur ska du göra nu?

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
vilken guide använde du? Hur ska du göra nu?

Jag har letat lite men hittar den inte nu. Prova att googla efter byte av skal guide eller något sådant.

Visa signatur

:)

Permalänk

okej men kan du adda mig på msn och hjälpa mig byta skal? Tänkte att jag kan använda min webcam o så gör vi de ihop kanske?

mvh henke!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
okej men kan du adda mig på msn och hjälpa mig byta skal? Tänkte att jag kan använda min webcam o så gör vi de ihop kanske?

mvh henke!

Jo det kan jag göra men tvivlar på om jag är mycket till hjälp. Följde guiden slaviskt och skulle inte kunna göra det igen utan den.

Visa signatur

:)

Permalänk

min mail skickar jag till dig privat här på swe.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som dig. Bytte skal på min k750i till W800i skal, nu funkar inte bluetooth :S

Går det att fixa på nått sätt?

Mvh

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Medlem

Någon som kan peka ut vart blåtanden sitter på följande bilder?
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=870

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Någon som kan peka ut vart blåtanden sitter på följande bilder?
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=870

Du har tre bläck för antennen. 900/1800/1900 MHz. Är de nedböjda får du dålig signalstyrka.

Bluetoothantennen är placerad till höger om vibratorn.
Bläcken måste ha kontakt med PCB/kretskortet.

Bläcket syns i bild här. Kanske det inte är med i skalet ni satt på? Då måste det flyttas med..

Permalänk

vart köpte ni erat skal?

vart kan man köpa skalet? googlade på sony ericsson k750i originalskal men hittade inget....