Permalänk
Medlem

Snabb hjälp!

Håller på att sätta ihop min nya dator och har en zalman9700 kylare. Skall man inte ha kylpasta till den kylaren??? Har läst men står inge om det bara att man skall applicera nån Thermal Grease, som verkar vara någon smutsborttagare.

Permalänk

På med pasta bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ain´t I Right
På med pasta bara

säker? hur lång tid skall jag vänta mellan att använda reningsmedlet och pastan då? E en c2d prolle.

Permalänk

Använd rengöringsmedlet och sedan torka bort det... På med lite pasta och klart...

- Men rengöringen är bara ifall kylpastan som sitter på prollen är "fastbränd" /gammal

Permalänk
Vila i frid

Sno morsans Scotch Brite om det sitter HÅRT.

Kylpasta = Termal Grease. Lixom, skolkat från engelskalektionerna?

Googla på ESD om du inte vet vad det betyder, det kan annars bli en dyrbar lektion.

Permalänk
Medlem

När du applicerar pastan så sätt en liten fläck ungefär som ett litet riskorn och tryck på fläkten så smetas pastan jämt ut över hela prollen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Fixat allt, verkar gå bra!
cpun på 23 grader, tyst och bra. Någon av er som vet vad för drivrutiner jag skall kolla efter. Ladda ner de nysate för moderkortet för att kunna få c2d systemet att funka korrekt eller? känns inte som jag upplever den snabbhet som alla pratar om när det ¨åller c2d.

Permalänk

23 grader är inte dåligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
23 grader är inte dåligt!

oj sorry mena 32grader