Permalänk
Medlem

Cad + 3d sketchup Ritningar av chassi

hejsan, har nu under en längre tid suttit och funderat över att bygga chassi, har gjort först i 3d program för att få bilden av hur det kommer bli, (snabbt inte helt seriöst, men man ser ändå tanken) och sedan har jag nu cad:at det och här kommer resultaten, nu vll jag gärna ha kritik possitiv och negativ, om ni skriver ngt i stil med:

possitivt:
negativt:
övrigt:

Vill som sagt var gärna ha kommentarer men inte över min grammatik stavning o.s.v. utan över bygget, skall kanske lägga lite dempad belysning innuti men det kommer nog vara så man/jag kan slå på/av den när jag vill, kommer had en till att se fim, man vill ju inte ha onödigt ljus då..

Bilderna:

Vänster

Toppen

Höger

Front

Foten

Botten

Benet

Där var cad, den uppmärksamma lade märke till ingen baksida, det är pga jag kna inte göra den.. :/ har inte mått, så om någon kan måtten så skulle jag uppskatta en baksida i samma storlek som fronten d.v.s. 500x250mm

Sen bild i 3D.. Tar endast en perspektiv bild, då jag anser att det räcker. har ju cad ritningarna...

//olol

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

jag tror de blir bättre om du har ngt annat än just gummi under fötterna..
tex http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010075508 jag har sjv sånna och dom är ruggigt bra.. sen skulle jag inte göra dom så stora, fötterna då.. och ska benen verkligen vara 15cm långa :S ?
du kan isf med lätthet döda ngn med datorn =D

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

nja, kanske blir lite väl.. men kanske 10cm, då fläktarna under skall få bra med luft.. Kanske bör tilläga att fläktarna kommer strypas till närmare 8V därav flera..
Dina fötter ser bra ut, det var ungefär sådanna jag tänkte på, men visste inte vad jag sku skriva så det blev gummi..
Benen o fötterna skall jag se irl först o sen bewstämma mig om det är för stort.. dom kommer vara ihop limmade/svätsade/glödda/ngt, så dom skall inte vara i 2 delar, utan sitta ihop.. annars lär d ju bli massmord när man blir skjuten på Lan, eller när grannen blir skjuten..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Måste fråga... VAd för prog använde du till ritningarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Puttlick
Måste fråga... VAd för prog använde du till ritningarna?

Det där är AutoCad.. Tror det är 2004 versionen..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

2006/2007 tror jag att jag använde faktiskt..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Att ha cd enheten mitten av chassit vet inte jag om du inte ska ställa den på ett bord.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Att ha cd enheten mitten av chassit vet inte jag om du inte ska ställa den på ett bord.

Äsch, man kan väl böja sig? Så ofta byter man väl ändå inte skiva. Jag tror att det kan bli bra, men det kanske är lite väl många fläktar. Ju fler fläktar du har ju mer låter det ju. 120mm fläktar flyttar ju trots allt en del luft. Men se till att vara nogran bara så ska det nog bli jättebra!

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
2006/2007 tror jag att jag använde faktiskt..

AFFFFF! hur kunde du använda det?? lackade satan när jag testade :[[

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

tack för kritiken, jag har nu börjat med projektet på slöjden. Har fått ut alu sidorna samt ramen nästan klar i alu L list, då det inte gick att få tag på V list (heter det så?). men skulle ju kunna göra en liten skiss på hur det ser ut nu om någon är intreserad, kan ej ta kort på det förren på måndag

det blir ett ganska stort chassi men det värkar bli snyggt.. har lite problem hur jag skalll fästa sidorna då L listen ligger "utanför" själva chassit, så det är ram runt chassit, det blev väldigt snyggt vill jag på peka..

Citat:

...Äsch, man kan väl böja sig? Så ofta byter man väl ändå inte skiva...

jag skall ha tysta fläktar som skall strypas till 7 / 5 volt så det blir tysta, sen skall jag även ha gummi fästen på dem så vibrationerna inte kommer ut i chassi, sen hdd o dvd med gummi upphängning, sen ganska tjocka gummi fötter, Så allt skall vara dämpat så det blir ganska tyst..

Sen fråga, har en noctua 120mm fläkt nh-u12 prolle fläkt, är det den, chassi fläktarna (gammla 120mm på 12V) eller grafikkortet (standard på 1900gto) som låter just nu? eller kan det vara hdd/dvd? har inget att mäta med så kan ej svara, men tror på chassi fläktarna..

btw så är ljud inget stort problem då jag inte är SÅ kräsen, kommer ha flip mellan 7/5 (ej valt ännu) och 12V så jag kan dra ner när man skall se på film.

[QUOTE]
.. Ju fler fläktar du har ju mer låter det ju. 120mm fläktar flyttar ju trots allt en del luft...
[/QUOTE]

menar det, behöver man skivorna så finns ju imgage fil på dom som man kan ta via alcohol 120% tex.. så jag byter nästan aldrig skiva..

men vill ngn så en sketch-up skiss på nuvarande chassits status?

//olol

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.