Permalänk
Medlem

riva tuner, 7800GT och Vista

just nu kör mitt PNY7800GT på 480/1150 med riva tuner (v2 release candidate 16.2) i Windows XPpro

Jag kör samtidigt vista RC2 (dual boot system).
Jag vill gärna testa några spel i Vista (rainbow 6 vegas) och då undrar jag om kortet är forförande överclockat i Vista?
Kan man överclocka med riva tuner i både vista och Xppro?
kan det skada kortet?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd

Om du inte har bios överklockat ditt grafikkort så kommer inte överklocken vara kvar i vista.
Ganska simpelt..inte så att båda operativsystemen går igång direkt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Så jag bara installera riva tuner i Vista och överklocka igen?
eller ?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

ja om riva tuner stödjer Vista så

Visa signatur

AMD X2 3800+ 2.0 @ 2.6 Ghz | MSI K8N Neo4 | Kingston Hyper X PC3200 | Sapphire X1950 pro | Westen Digital 320 GB | APLUS Case Qubic |

Permalänk
Medlem

Men grejen är att han som gör Rivatuner har inte lagt till stöd för vista än!

tro mig jag har försökt hitta ALLA clock program som finns , inget stöder vista än ...eller jo programmen funkar ju självklart , men inte en kotte har lagt till stödet för drivisarna i progget än ...men eftersom vista släpps imorrn i världen så tar det nog inte lång tid förrän det förmodligen kommer.

dom vill ju oxå ha en färdig drivrutin från nvidia och ati innan dom börjar hålla på oxå, nvidia kommer nog få den nya Forceware 100, som redan har läckt ut lite här o var som BETA.

nåja nu är det bara att vänta....sooon come!

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.