Permalänk
Medlem

PS3 - trådlöst

Om man framigenom köper ett Playstation 3 kan man då använda den som typ en router/accesspunkt? Alltså koppla in den mot ett modem och surfa trådlöst på datorn. Skulle man även kunna streama musik till playststionet och dra en digital kabel till en förstärkare? Alltså trådlöst ljud..

Red:
När jag läser mer om det verkar det inte som man kan streama till den, kanske..?? Om det nu inte skulle gå, är det då pga mjukvaran, och skulle det då kunna ordna upp sig senare genom uppdateringar?

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Installera linux på den så kan du göra i princip allt med den som en dator kan. Så jag ser inte varför det inte skulle gå?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

ser inte varför det inte skulle gå, dock enbart via Linux givetvis så användbarheten där är lite tveksam.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kanske är en dum fråga men varför funkar det bara med linux? Va vill de egentligen uppnå när de inte stödjer en sådan användbar funktion och kan man förvänta sig uppdateringar/program som annars fixar till det? Tänker mer på att det hade varit smidigare att inte använda det med tanke på min totala avsaknad av kunskap om linux...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kloot
Kanske är en dum fråga men varför funkar det bara med linux? Va vill de egentligen uppnå när de inte stödjer en sådan användbar funktion och kan man förvänta sig uppdateringar/program som annars fixar till det? Tänker mer på att det hade varit smidigare att inte använda det med tanke på min totala avsaknad av kunskap om linux...

Förmodligen eftersom Playstation 3 inte är designad eller planerad att agera som en router. Men jag vet inte, det kanske går? Eller kommer kunna att gå i framtiden.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kloot
Kanske är en dum fråga men varför funkar det bara med linux? Va vill de egentligen uppnå när de inte stödjer en sådan användbar funktion och kan man förvänta sig uppdateringar/program som annars fixar till det? Tänker mer på att det hade varit smidigare att inte använda det med tanke på min totala avsaknad av kunskap om linux...

menade inte at det inte går, bara att det är vad som hemmapular kan fixa rätt lätt.

det kommer ju snart en foldingklient för PS3an "eget OS" annars, så där skulle ju en sån funktion kunna köras antar jag om det nu finns intresse att utveckla den.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint