Permalänk
Medlem

iPhone-kopia

Jaha då har de första iPhonekopierna redan börjat ta form, och gissa vilket företag som är först ut? Jo kanske inte helt oväntat, Meizu!

http://mac.feber.se/feber/art/9436/frsta_iphonekopian_r_hr/

Permalänk

Nee de va ju inte så oväntat att det skulle vara meizu

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Så länge den är bättre så?

Men visst är det lite lame av Meizu att hålla på såhär. Inte direkt kul om man är ute med sina kompisar, sen tar man fram sin Meizu aka iPhone-kopia, och så frågar nån

"Har du den där nya iphone?!"
"Nej, det här är en Meizu"
"Meizu?! BWHAHHAHAHA VILKEN KOPIA!"

-_-

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Um, bättre?
iPhones styrka är inte några siffror på ett papper, det är operativsystemet, något som någon kasst b-företag från korea aldrig kommer ens tävla med Apple om. Förhoppningsvis landar det en bunt papper från Apples advokater hos Meizu snart.

Permalänk
Medlem

Å ena sidan är det verkligen beklagligt att Meizu verkar ha beslutat att positionera sig som en ren klontillverkare av Appleprodukter. Å andra sidan gillar jag iPhone skarpt, så en Meizu som leverar samma sak utan eländiga iTunes-bidningar vore trevligt.

Men det återstår som sagt att se hur pass väl de lyckas med gränssnitt och funktionalitet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Å ena sidan är det verkligen beklagligt att Meizu verkar ha beslutat att positionera sig som en ren klontillverkare av Appleprodukter. Å andra sidan gillar jag iPhone skarpt, så en Meizu som leverar samma sak utan eländiga iTunes-bidningar vore trevligt.

Men det återstår som sagt att se hur pass väl de lyckas med gränssnitt och funktionalitet.

Frågan är vad man föredrar. Låst till iTunes men körs på OS X eller inte låst till iTunes och körs på Windows. Vem vet, kanske denna blir tvungen att köras mot WMP?

Jag vet vad jag gillar

Permalänk
Medlem

Ärligt talat skulle jag inte ha något emot att telefonen körde Commodre 64-OS om den bara stödde UMS och hade applikationer och interface liknande det som Jobs visade upp. iTunes må vara bättre än WMP - jag menar, radioaktivt avfall är bättre än WMP - men det är fortfarande vansinning mycket sämre än att bestämma över sina filer själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Ärligt talat skulle jag inte ha något emot att telefonen körde Commodre 64-OS om den bara stödde UMS och hade applikationer och interface liknande det som Jobs visade upp. iTunes må vara bättre än WMP - jag menar, radioaktivt avfall är bättre än WMP - men det är fortfarande vansinning mycket sämre än att bestämma över sina filer själv.

Jag älskar ju iTunes så för mig är det snarare en fördel än en nackdel. Men jag förstår fullt ut din åsikt.

Permalänk
Medlem

Visserligen har jag ingen aning om vilken kvalité meizu's prylar håller, men jag trodde geeks välkomnade kopior av storföretags lyckade idéer?
Man vill väl ha något som fungerar, inte något bevis på att man har råd. eller? :/

Permalänk
Medlem

det där kan ju vara photoshopad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
det där kan ju vara photoshopad

Det är den, till 100 %.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Ärligt talat skulle jag inte ha något emot att telefonen körde Commodre 64-OS om den bara stödde UMS och hade applikationer och interface liknande det som Jobs visade upp. iTunes må vara bättre än WMP - jag menar, radioaktivt avfall är bättre än WMP - men det är fortfarande vansinning mycket sämre än att bestämma över sina filer själv.

Testat WMP 11? det är då bra mycket bättre än itunes.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Testat WMP 11? det är då bra mycket bättre än itunes.

Vad gör det bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Vad gör det bättre?

Snyggare, ungefär samma funktioner, inte bundet till ipodar.

Det som jag tycker är viktigast är att man kan skriva in artistens namn i sökfältet och resultatet dyker upp direkt.

Det går även att streama musik och video till xbox 360.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle

Det som jag tycker är viktigast är att man kan skriva in artistens namn i sökfältet och resultatet dyker upp direkt.

Den funktionen har ju iTunes haft sen första versionen. Även OS X har ju en sådan sökfunktion (som grundas på metadata).

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Den funktionen har ju iTunes haft sen första versionen. Även OS X har ju en sådan sökfunktion (som grundas på metadata).

Har inte påstått att itunes inte har det, kunde inte bry mig mindre om vad os x har för funktioner heller

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Ärligt talat skulle jag inte ha något emot att telefonen körde Commodre 64-OS om den bara stödde UMS och hade applikationer och interface liknande det som Jobs visade upp. iTunes må vara bättre än WMP - jag menar, radioaktivt avfall är bättre än WMP - men det är fortfarande vansinning mycket sämre än att bestämma över sina filer själv.

word!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Det som jag tycker är viktigast är att man kan skriva in artistens namn i sökfältet och resultatet dyker upp direkt.

Det går även att streama musik och video till xbox 360.

Har man kunnat i Winamp sen urminnes tider. (tryck J)

Gissar på att det bara fungerar med DRM WMA och WMV (streama till xbox360)

Permalänk
Avstängd

känns som fel och kalla denna , likså lgs nya för kopior då de strax kommer ut på marknaden , långt innan iphone

en telefon utvecklas inte på någon månad .

kommer nog få mycket klagomål på detta men har någon en kopia så är det nog apple

edit :vet iof inte när denna windows skapelse kommer ut men lg har starx sin ute iaf

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
känns som fel och kalla denna , likså lgs nya för kopior då de strax kommer ut på marknaden , långt innan iphone

en telefon utvecklas inte på någon månad .

kommer nog få mycket klagomål på detta men har någon en kopia så är det nog apple

edit :vet iof inte när denna windows skapelse kommer ut men lg har starx sin ute iaf

Meizun finns enbart på papper och i PS. Inte ens en proto är klar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Å ena sidan är det verkligen beklagligt att Meizu verkar ha beslutat att positionera sig som en ren klontillverkare av Appleprodukter. Å andra sidan gillar jag iPhone skarpt, så en Meizu som leverar samma sak utan eländiga iTunes-bidningar vore trevligt.

Men det återstår som sagt att se hur pass väl de lyckas med gränssnitt och funktionalitet.

men me windows, hur kul är det då

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
men me windows, hur kul är det då

Brutalt trevligt för oss som gillar Windows - men för dig som inte gillar det, så får du köra din lolPhone. Som någon skrev på IDG i en kommentar:

Choose iLife. Choose a iJob. Choose a iCareer. Choose a iFamily. Choose a fucking big iTelevision, Choose iDVD, iPod, compact iDisc players, and electrical iTin openers. Choose good iHealth, low iCholesterol and dental iInsurance. Choose fixed- interest mortgage iRepayments. Choose a iStarter home. Choose your iFriends. Choose leisure iWear and matching iLuggage. Choose a three piece iSuite on hire purchase in a range of fucking iFabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that iCouch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking iJunk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable iHome, nothing more than an embarrassment to the iSelfish, fucked-up iBrats you have spawned to replace yourself. Choose your iFuture. Choose iLife... But why would I want to do a thing like that?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Brutalt trevligt för oss som gillar Windows - men för dig som inte gillar det, så får du köra din lolPhone. Som någon skrev på IDG i en kommentar:

Choose iLife. Choose a iJob. Choose a iCareer. Choose a iFamily. Choose a fucking big iTelevision, Choose iDVD, iPod, compact iDisc players, and electrical iTin openers. Choose good iHealth, low iCholesterol and dental iInsurance. Choose fixed- interest mortgage iRepayments. Choose a iStarter home. Choose your iFriends. Choose leisure iWear and matching iLuggage. Choose a three piece iSuite on hire purchase in a range of fucking iFabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that iCouch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking iJunk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable iHome, nothing more than an embarrassment to the iSelfish, fucked-up iBrats you have spawned to replace yourself. Choose your iFuture. Choose iLife... But why would I want to do a thing like that?

Säger killen som jobbar för iiiiRiver hoho

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Som någon skrev på IDG i en kommentar:

Choose iLife. Choose a iJob. Choose a iCareer. Choose a iFamily. Choose a fucking big iTelevision, Choose iDVD, iPod, compact iDisc players, and electrical iTin openers. Choose good iHealth, low iCholesterol and dental iInsurance. Choose fixed- interest mortgage iRepayments. Choose a iStarter home. Choose your iFriends. Choose leisure iWear and matching iLuggage. Choose a three piece iSuite on hire purchase in a range of fucking iFabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that iCouch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking iJunk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable iHome, nothing more than an embarrassment to the iSelfish, fucked-up iBrats you have spawned to replace yourself. Choose your iFuture. Choose iLife... But why would I want to do a thing like that?

Det var vackert :). Påminner om Trainspotting.

Edit: Påminner om och påminner om.. det är från Trainspotting (fast det visste säkert många redan):
Tagline: Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Var inte iPhone en "kopia" på en panasonic mobil eller vad det var?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Säger killen som jobbar för iiiiRiver hoho

Ja, men jag har fria åsikter efter arbetstid också och eftersom det inte skulle spela någon roll om jag registerar en egen "privat" användare så lär ju du liksom resten lista ut att jag är jag ändå, så varför mörka.

Permalänk
Medlem

Ja LG's KE860 är väldigt lik.

google-bild-sök

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Ja, men jag har fria åsikter efter arbetstid också och eftersom det inte skulle spela någon roll om jag registerar en egen "privat" användare så lär ju du liksom resten lista ut att jag är jag ändå, så varför mörka.

Jag tror du missa poängen. iRiver. I vilket fall som helst var det den roligaste kontringen i år.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag tror du missa poängen. iRiver. I vilket fall som helst var det den roligaste kontringen i år.

No offence Sean. Driver lite med dig bara Var tvungen hehe.

Dags för iPillow nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
känns som fel och kalla denna , likså lgs nya för kopior då de strax kommer ut på marknaden , långt innan iphone

en telefon utvecklas inte på någon månad .

kommer nog få mycket klagomål på detta men har någon en kopia så är det nog apple

edit :vet iof inte när denna windows skapelse kommer ut men lg har starx sin ute iaf

Känns fel? Dom har i princip stulit gränssnittet rätt av. Bara kolla på kalender-ikonen, inte mycket dom ändrat från iPhone/OS X, den sitter tom på samma position som den gör i promobilderna för iPhone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Brutalt trevligt för oss som gillar Windows - men för dig som inte gillar det, så får du köra din lolPhone. Som någon skrev på IDG i en kommentar:

Choose iLife. Choose a iJob. Choose a iCareer. Choose a iFamily. Choose a fucking big iTelevision, Choose iDVD, iPod, compact iDisc players, and electrical iTin openers. Choose good iHealth, low iCholesterol and dental iInsurance. Choose fixed- interest mortgage iRepayments. Choose a iStarter home. Choose your iFriends. Choose leisure iWear and matching iLuggage. Choose a three piece iSuite on hire purchase in a range of fucking iFabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that iCouch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking iJunk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable iHome, nothing more than an embarrassment to the iSelfish, fucked-up iBrats you have spawned to replace yourself. Choose your iFuture. Choose iLife... But why would I want to do a thing like that?

"Cry me an iRiver!"

Kineserna kommer handla det då dom fullständigt skiter i iaf det kopieras eller inte, så länge det på något vis är bättre än originalet klagar dom inte. Den är definitivt inte en produkt tänkt för marknaden här i väst, kom ihåg det! Kan ju säkert bli något kul av det här...! Apple kan skicka papper bäst dom vill, i Kina har dom ingenting att säga till om och Meizu behöver inte oroa sig ett dugg. Meizu har ju lyckats med evolution av apples produkter förut, eller framgångsrikt snyltat på deras färgscheman och marknadsföring beroende på hur kritisk man är ;).

Speccen är ju inte helt kass och jag tror säkert deras kostnader för R&D, Marknadsföring etc är bra mycket lägre än Apples så prismässigt kommer det ju se bra ut. (Du kan även dra av ett fett premium från prislappen!).

Meizu är ett grymt företag och en uppstickare på marknaden. Har ni tänkt på hur mycket publicitet dom får iom detta!? Framsidor på varenda blogg och diskuterande i massor av forum. Meizu är nu ett känt märke och massor med folk kollar in deras produkter... Tycker deras strategi är utmärkt. Vet ni hur många Kinesiska företag som drar sådan press utomlands? Seriöst, dom har lagt ut photoshop skissar på två spelare och man har hamnat i Dapreview, Engadget, mobilemag, anythingbutipod, forum etc... fattar ni vad sådant kostar? Gissa vad det gör för deras rankings på Google t ex?

Hur mycket arbete tror ni det där krävde?

Jag kan garantera er att nästa produkt Meizu faktiskt släpper, oavsett vad, kommer dra massvis med press. Det faktum att dom är just Kineser och inte Koreaner eller Japaner gör det hela ännu större... den dagen dom går public i Kina säljer jag mitt innehav i Apple och flyttar in hos Meizu. På fullaste allvar. Sean, du och dina koreaner har av kineserna på meizu att lära

Svara på detta Sean; Hur mycket publicitet har era faktiskt existerande produkter fått i jämförelse med Meizus photoshop bilder? Och vilket företag tror alla ni andra kommer dra mest publik när en faktisk lansering görs? Meizu krossar och det kostar dom ingenting.

Apple har länge varit "underdog" och lite "alternativt", är det verkligen fortfarande så? Kan Meizu positionera sig som en "ghetto iPod"? Och iaf det görs till ett bättre pris och med en riktigt bra produkt med funktioner väldigt många uppskattar blir det då en positiv grej även här i väst...? Kolla på alla Meizus produkter. Dom är väldigt väldigt bra... Det här är ju bara spekulation, lek lite med tanken även ni vad som kan göras med detta "koncept" dom sysslar med.

Men visst kan det också vara helt omedveten blind korkad kopiering (Detta är oftast fallet med kinesiska företag tyvärr) som råkat få positiva effekter för dom. Men det vet vi ju inte

Att dra in Windows VS Mac debatten i detta är ju lite löjligt, eller, det kanske bara är min åsikt då jag fullständigt skiter i ett företag som helhet utan endast kollar på produkten, i detta fall iPhone. Som säkert kommer bli mycket trevlig, om än dyr. Tycker absolut inte den är revolutionerande på något sätt, den verkar dock lyfta fram självklara funktioner på Apples sedvanliga logiska, innovativa och användarvänliga sett så man faktiskt orkar med att använda skiten! Undertecknad är helt klart spekulant.

Även om jag igentligen inte vill ha själva iPoden däri... lyssnar hellre på Meizu ;).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"