Permalänk
Medlem

CF900-Cu på ett XFX 7600gt

Orignalkylaren på mitt grafikkort låter alldeles för mycket, plus att den inte kyler speciellt bra (GPUn ligger på 60 grader i full load).

Tänkte byta till ett CU900-Cu. Men jag undrar om det passar.

Hade kylaren CU700-Cu på mitt gamla 9600Pro, men den passade inte så bra, var tvungen att modda kylaren lite för att få dit den. Och det vill jag gärna slippa den här gången.

Så jag undar, Passar CU900-Cu, på ett XFX GeForce 7600GT?

MVH
//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem

hej, jag har ett xfx 7600gt och jag stoppade dit en zalman VF900 och den passade skit bra, men man var tvungen att koppla in fläkten i moderkortet eftersom att fläkten täcker kontakten på grafikkortet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

stayl88: Vad bra, tack för infon. Då ska jag köpa en sån i helgen.

Stinger: Kollade in den listan förut, men jag tar det med en nypa salt. Det står att CF700-Cu ska passa på ett 9600Pro, men olika tillvärkare sätter delarna på olika ställen, så jag hade en konding i vägen och var tvungen att fräsa bort lite koppar för att få dit den.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stayl88
hej, jag har ett xfx 7600gt och jag stoppade dit en zalman VF900 och den passade skit bra, men man var tvungen att koppla in fläkten i moderkortet eftersom att fläkten täcker kontakten på grafikkortet

Hur styr du fläkthastigheten? Manuellt?

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk

Japp man styr den manuellt med en zalman fan mate. Ser ut så här http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303855

Visa signatur

AMD X2 3800+ 2.0 @ 2.6 Ghz | MSI K8N Neo4 | Kingston Hyper X PC3200 | Sapphire X1950 pro | Westen Digital 320 GB | APLUS Case Qubic |

Permalänk
Medlem

Mmm, har en sån också. Har ingen lust att styra manuellt dock... Funderar på att koppla till en av mina styrbara kontakter på mb och köra med speedfan...

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris8
Mmm, har en sån också. Har ingen lust att styra manuellt dock... Funderar på att koppla till en av mina styrbara kontakter på mb och köra med speedfan...

Behöver man köra på högre än 5v då? Behövde inte på mitt 6800 iaf.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum