Gratis antivirus till Windows 2003?

Permalänk

Gratis antivirus till Windows 2003?

Jag har en server med Win2003 på som jag kör AVG Free 7.1 antivirus på. Det är ju en gratisversion som fungerar bra, men nu ska den uppdateras säger den. Tyvärr får man inte uppdatera gratis till 7.5 när man har ett serveroperativ, så vad ska jag göra? Nån som känner till något annat bra antivirus som funkar till 2003?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag letade efter ett gratisalternativ när jag använde windows server 2003 men konstaterade att efter avg alternativet försvann fick jag bita i det sura äpplet och köpa nod32. Nackdelen dock är att det är någon utav delfunktionerna i nod32 som inte fungerar i windows server 2003 men det tror jag inte gör så mycket. Testa att ladda hem trial versionen.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Inte för att vara gnällig eller nåt, men har man råd med Server 2003 så bör man ha råd med antivirus också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Inte för att vara gnällig eller nåt, men har man råd med Server 2003 så bör man ha råd med antivirus också?

Om man kör 180-dagars gratisversionen då?

Permalänk

Antivirus är ganska oprioriterat för mig, det är ytterst sällan virus av något slag ens kommer i närheten av servern. Gratisversionen har fungerat ypperligt, och att köpa en licens är inte aktuellt (inte att köra en piratversion heller för den delen). Finns det inga fungerande antivirus till serveroperativ så kör jag hellre utan.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur bra det är men:
http://sourceforge.net/projects/clamwin/

Visa signatur

| Errare humanum est |