Permalänk
Medlem

5.1 system i vista

jag har ett 5.1 ljud system och har just installerat vista men jag får det f*n inte att funka :(,

är det någon som vet hur man får det att funka?

//Fredde89

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Vänta på uppdaterade drivrutiner för Vista?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Du skrev inte vad du har för kort så jag tar för givet att du har ett audigy kort.

Citat:

Creative Vista Sound Driver Delays
5 February 2007

For X-Fi and Audigy owners waiting for final non-beta Vista-compatible sound drivers from Creative, this official update on the Creative forums explains that they are not expected to be out until March. Creative sound card owners will have to continue using the beta drivers available, despite there being problems for some users with these. It is very unfortunate that major hardware companies like Creative and Nvidia (see below) cannot coordinate themselves to release final quality drivers to coincide with the release of a major new OS despite months of preparation time.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om creative kommer släppa drivrutiner till sound blaster live?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz + Arctic Cooling Freezer 7 l ABIT AW9D-MAX l OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB l XFX GeForce 7600GT 256MB + Zalman VF700-Cu | 1780Gb Hdd l NEC ND-4570 | Tagan Easy Con 430W l Zalman ZM-MFC1 | Antec P180 SPCR Special Edition | Samsung SyncMaster 940BW | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iPirate
Någon som vet om creative kommer släppa drivrutiner till sound blaster live?

http://forums.creative.com/creativelabs/board?board.id=Vista

Permalänk
Medlem

jag har ett inbyggt skit sak, Nvidia410

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite!

Jag har också 5.1 system och alla funkar förutom den centrala högtalaren.
Sen funkar inte min MIC heller.

Inga problem i XP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Lånar tråden lite!

Jag har också 5.1 system och alla funkar förutom den centrala högtalaren.
Sen funkar inte min MIC heller.

Inga problem i XP.

hur menar du att den inte fungerar.. hur har du provat det?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Nu så har jag fixat det genom att uppdatera min drivrutin på ljudkortet.

lite problem kvar, 5.1 funkar när jag testar mina högtalare i vista och spelar också filmer i 5.1 men inte musik filer där är det bara 2av de, men i XP så funkar det alla 5.1 och det samma låt som jag har prov och even olika program.

Permalänk
Medlem

men jag får det f*n inte att funka :(, jag har instalerat alla jävla möjliga grejer allt från dom som är ½år gammla till idag, och sen har jag provat med anda företags drivrutiner, men det funkar inte,

det har funkat i XP så =/

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.i...

Prova dom där! Funkar riktigt bra på mitt Audigy 2 ZS i vista.

Permalänk
Medlem

har inte creative, men tack endå

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde89
har inte creative, men tack endå

Konstigt att det inte hitta drivrutin till din ljudkort via microsoft update de flesta inbygda ljudkort funkar med update.

Annars kolla in här http://www.radarsync.com/vista/

Permalänk

jag har X-fi Extreme Music o för mig är det ett helvete! Krasslar o har sig när jag lirar cs!! Sen är de lite knaster lite då och då! och jag vill ha alla de goa programmen som fanns med cdn, men den funkar inte "i detta operativsystemet" tyvärr nu! så de suger! men, men..! så är det! ;)..

ciaao!

Permalänk
Medlem

Nu har jag också fått problem med mitt 5.1 ljud, testar jag högtalarna så fungerar alla, men i spel, film eller musik så endast dom 2 främre..

Alla drivers från Asus till mitt mobo är installerade och dom är Vista x64 drivrutiner.

Några ideer?

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Nu har jag också fått problem med mitt 5.1 ljud, testar jag högtalarna så fungerar alla, men i spel, film eller musik så endast dom 2 främre..

Alla drivers från Asus till mitt mobo är installerade och dom är Vista x64 drivrutiner.

Några ideer?

mvh Jim

Exakt samma problem.
Jag får bara 5.1 när jag testar mina högtalare i vista och i 5.1 DVD-filmer.

Permalänk
Inaktiv

Lånar tråden om det är ok.
Jag tror jag har ett sb live! 5.1 (står så på kvittot) och jag har tankat hem beta drivrutinerna men får upp ett felmeddelande under installation. Vad kan man göra åt detta?

Permalänk
Medlem

Vad står det på felmeddelandet?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Vad står det på felmeddelandet?

känner mig lite dum nu, läste aldrig vad som stod på meddelandet utan jag bara antog att det var Vistas fel. så var inte fallet. uppenbarligen är mitt ljudkort för gammalt och kommer inte att få några drivrutiner i vista. känns lite surt när man lagt ut ca 2000 kr på det. Är mitt enda alternativ att köpa ett nytt kort eller kan det tänkas att det släpps en inoficiell drivet till soundblaster Live! 5.1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Konstigt att det inte hitta drivrutin till din ljudkort via microsoft update de flesta inbygda ljudkort funkar med update.

Annars kolla in här http://www.radarsync.com/vista/

tack så mycket,

fans en "NVIDIA(R) nForce(TM) Analog Surround" i den där listan då funkade perfekt

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Nu har jag också fått problem med mitt 5.1 ljud, testar jag högtalarna så fungerar alla, men i spel, film eller musik så endast dom 2 främre..

Alla drivers från Asus till mitt mobo är installerade och dom är Vista x64 drivrutiner.

Några ideer?

mvh Jim

Kolla om du kan hitta http://windowsvistablog.com/photos/blog_photo_gallery/images/...
kryssa för speaker fill.

Själv hittar jag inte den vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

inte jag heller, efter jag startade om datorn så försvandet igen =(

jag kryssade i den där "speaker fill", men det vart som om det skulle eka bara =(

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Speaker Fill löste mina problem iaf

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Speaker Fill löste mina problem iaf

mvh Jim

Vad har du för ljudkort samt vista version?

Permalänk
Medlem

Vista Ultimate x64
och inbgt. Asus 7.1 ljudkort (Asus Barebone T3-P5G965

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Har ett Creative X-Fi Fatal1ty Edition och ljudet i både winamp och mediaplayer låter rent ut sagt skit! ;S Och ibland får dem spel och det knakar och knastrar och högtalarna ger ifrån sig högkrekventa ljud... Funkar prima i XP, beror detta på Beta-drivisarna eller helt felinställda?

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Hedersmedlem

FYI:

FYI:
Creative lär släppa WHQL-drivisar för X-Fi den 8 mars och för Audigy tre dagar tidigare, enligt inlägg i officiella forumet.

Permalänk
Medlem

det verkar dock inte ha blivit så....eller har någon hittat drivrutiner för SB Audigy 2?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oloff
det verkar dock inte ha blivit så....eller har någon hittat drivrutiner för SB Audigy 2?

Citat:

It looks like it won't be today, it will be this week though but more likely to be closer to the end of the week than say tomorrow. I will keep you updated when I have other info.

Cat

Forum Administrator
Creative Labs

http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.i...

Permalänk
Medlem

okej, på g iaf