Permalänk

P5N-e + Corsair ?

Sitter o kollar vilket moderkort jag ska välja om mitt msi 975x visar sig vara paj, o läst lite om just p5n-e, vilket rosas i tester men samtidigt haft en del problemtrådar här och var angående stabilitet. En del verkar löst sina problem med att byta minnen, men jag sitter på just 2gb xms 6400c4, o dom kan jag inte byta, frågan är om nyare bios löst dessa problem eller inte ? Vore tacksam för svar .
Jag vet för övrigt att p5b-e o p5bdlx är bra med , men p5n-e finns lokalt till mycket bra pris.

Permalänk
Medlem

Min kompis kör P5N-E SLI tillsammans med Corsair PC-6400C5. Funkar finfint när man sätter minnena i dom svarta portarna. Kör med originalbios.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk

Ok, så det betyder att det funkar inte i dualchannel, det är ju lite surt .

Permalänk
Medlem

Det är väl visst dual channel. Portarna är varannan svart o varannan gul. Om man inte kör dual channel så sätter man ett minne i svart och ett i gul. Båda hans sitter i dom svarta.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Men är det endast dessa Corsair minnen som man haft problem med eller är de alla minnen i dessa gula portar? Komplett har ju bra pris på OCZ minnen också så är fundersam på om ja ska slå till på veckans erbjudande (2x1gb Corsair pc6400) eller satsa på nåt OCZ i ungefär samma prisklass som är CL4 tillomed men vet inte hur dessa minnen är kvalite/överklockmässigt.. Någon som vet?

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandi
Det är väl visst dual channel. Portarna är varannan svart o varannan gul. Om man inte kör dual channel så sätter man ett minne i svart och ett i gul. Båda hans sitter i dom svarta.

Möjligt, men är det inte varannan för att man ska kunna sätta varje par tillsammans o inte med en ports mellanrum ?

På mitt Msi 975x så ska man sätta en i svart o en i gul för att få dual.
Läs manualen o se vad det står , posta gärna här sen så att jag får veta, född nyfiken

(ps på msi så är 2 svarta tillsammans o 2 gula tillsammans, ändå ska man köra en av varje för dual)