Permalänk
Medlem

Kylning till Palit Radeon X850XT

Tjena

Skulle vilja veta vad man kan köra för kylning till mitt grafikkort: Palit Radeon X850XT

Köpte ett Arctic Cooling VGA Silencer ATI 5 VGA Fläkt (ATI X800(R430)/X850), men självklart passade det inte mitt kort!

Problemet är nu att mitt gfxkort blir överhettat och datorn låser sig. Just nu har jag burken i fönstret, men det blir för kallt för att spela efter ett tag

Vad finns det för fläktar som passar till mitt kort?

Visa signatur

Q6600 2,4GHZ, 8800GT GFX, 4096MB DDR2, 1TB HD | SONY VAIO FZ31M: C2D T7250 2,0GHZ, 8400GT GFX, 2048GB DDR2, 200GB HDD

Permalänk
Avstängd

Zalman Vf700Cu

Permalänk
Medlem

Zalman VF900CU efterträdaren av VF700 = bättre.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Zalman VF900CU efterträdaren av VF700 = bättre.

= Dyrare
en vf700 duger fint om du bara ska få bukt med dina värmeproblem... men visst är vf900 bättre...
en begagnad vf700 kan man få BILLIGT.
har dock svårt att tro att det blir för kallt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
= Dyrare
en vf700 duger fint om du bara ska få bukt med dina värmeproblem... men visst är vf900 bättre...
en begagnad vf700 kan man få BILLIGT.
har dock svårt att tro att det blir för kallt

Skulle tro att han menar att det blir för kallt i rummet

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Kanske en ATI Scilencer 5 Rev. 2? Eller den kanske inte passar den heller? Jäkligt trevlig kylare i alla fall.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Skulle tro att han menar att det blir för kallt i rummet

hehe, ja kanske det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
Kanske en ATI Scilencer 5 Rev. 2? Eller den kanske inte passar den heller? Jäkligt trevlig kylare i alla fall.

Hade en Rev. 2 på min x850pro agp versionen fyfasen det var bra kylning, pipemodad och klockat som ett as, därimot dog kortet ett tag efter skulle tro för att det redan var så gammalt.