Permalänk
Robot

CromeMaster

Hej igen alla sweclockare.
Nu är det dags för ett nytt projekt. Temat för det här projektet lutar åt vatten och bling, men vem vet vad som kan hända under projektets gång...

Feedback är alltid trevligt, även negativ kritik.

Besök albumet: CromeMaster av Belmor

Permalänk
Medlem

hej!
Ska bli spännande att följa ditt bygge... ser fram emot nästa uppdatering!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ska hämta lite paket på posten så imorgon blir det förhoppningsvis en update.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Snyggt grabben! Vill ha mer bilder... mer mer mer...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakimbeijer
Snyggt grabben! Vill ha mer bilder... mer mer mer...

Fixat

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad.. glänser ju som silver för f*n..
jag vill me modda min burk.. men har typ inga grejjer.. och ja kan typ inget.. ge mig tips!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

fina radiatorer

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

ser riktigt najs ut dö! kommer bli fint

vart har du fått tag på radiatorerna? skulle kunna tänka mig ett par.

Permalänk
Medlem

De passiva radiatorerna hittade jag hoss Alphacool och den andra är en modifierad Black Ice Pro Radiator

Det bästa tipset inför första modden är att gör något enkelt, egna LED-belysta chassifötter kanske, och göra det noggrant.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Snyggt....

Är det inte än Samsung Z500 jag skymtar på sissta bilden.

Och ett tips till alla första moddare fixa någon skit dator och lek lite och modda på. Är ju inte så kul om det skulle hända något med sin "fina" dator.

Väntar på update:D

Permalänk
Medlem

Haha jo du har helt rätt
Får se om jag kan upgradera min budget "kamera" när julen är över. För de sista småslantarna gick åt till ett litet paket från staterna :cool:.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

riktigt nice pump det där.

Edit: Ett tips på gpublock: maze5 chrome

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p2016_DangerDe...

Permalänk
Medlem

Ska erkänna att jag blev väldigt frestad. Men tyvärr så köpte jag alla blocken på samma gång som de passiva radiatorerna.
Men om det blocket inte håller måttet så kanske det blir en beställning ;).

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Ahhh.... missade att du hadde block.

Synd att du beställt dom, tycker dom förstör helhetsintrycket lite, men det blir nog bra ändå.

själv skulle jag köra på detta cpublock (ska inhandlas när ekonomin tillåter)
http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p1805_XSPC-X2O...

Sen skulle du haft denna till chipset
http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p1806_XSPC-X2O...

eller någon av dessa kanske:
http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/164_60_213

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoppatorsk
Ahhh.... missade att du hadde block.

Synd att du beställt dom, tycker dom förstör helhetsintrycket lite, men det blir nog bra ändå.

själv skulle jag köra på detta cpublock (ska inhandlas när ekonomin tillåter)
http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p1805_XSPC-X2O...

Du får lägga upp lite bilder på ditt system när det är klart så man får se blocket "in action"

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Jo det ska jag göra.

Själv projektet jag börjat på nu är ett sånt där riktigt långtidsporjekt.
Har ganska klart för mig hur det ska se ut i alla fall.

Det är ett nergånget och smått misshandlat chieftec dragon super midi tower som saknar hddrack och allt sånt som ska piffas till ganska rejält. Vattenkylningen ska in i den burken

Synd bara att min ekonomi har begått självmord för tillfället

Du MÅSTE fixa en bättre kamera så det blir lite fina bilder sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoppatorsk

Du MÅSTE fixa en bättre kamera så det blir lite fina bilder sen.

Hehe är så illa tvungen, att ta nattbilder med mobilen är ungefär lika snyggt som att printa ut en 40x60 jpeg i A2 format :).

PS
Lite kluven över vad som ska göras med fronten. Antingen ska plastbitarna som sitter över, under och mellan de två aluminiumdelarna i fronten ( se första bilden) bytas ut mot likadana i plexi med lämplig belysning eller så blir det en nu ren front gjord av en polerad plåt. Aja den som lever får se

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Ser riktigt bra ut, en grej som jag tänkte på bara var att du har dina passiva radiatorer vågrätt?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Najs! När kommer update?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd

Inte så snyggt . Mkt finare orginal!

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb