Permalänk
Medlem

Frontfläktar CM Stacker

Hej hopp!

Någon här som vet hur man skruvar fast frontläktar 120mmm på ett Cooler Master Stacker? Finns ju inga förborrade hål direkt

Någon som har nån annan lösning eller tips på hur jag kan göra??

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Köp 4-in-3 moduler så får du med fläktar.

Permalänk
Medlem

nåt slags aluprofiler borde väl funka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Köp 4-in-3 moduler så får du med fläktar.

4-in-3 moduler beställda från komplett tack för tipset! Tänkte inte alls på att de gick att köpa som tillbehör.

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

kör med buntband annars. gör jag o funkar klockrent.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem

Då det finns några olika modeller i Stacker-serien kanske du skulle nämna vilken modell du har?

Kommer inte ihåg var jag läste det, och jag är för lat för att pilla bort täckbitarna framför 5.25" bara för att kolla men det ska gå att skruva i fläktar i dom (täckbitarna alltså).

Blir ju lite billigare än att köpa 4in3-moduler om man har dåligt med pengar.

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

När du får hem 4/3 modulerna så glöm inte att först montera bort fläkten och ta bort dom stansade plåtbitarna, så kan du montera fast fläkten igen med lite bättre luftflöde.

hälsningar /sledde

Permalänk
Medlem

Spar plåtbitarna på du, påverkar troligen inte luftflödet mycke, mina diskar är iaf kalla endå(26 grader i ett rum som snittar 25), dessutom fångar dom upp väldigt mycke damm har jag märkt, som inte har specielt mycket i datorn att göra...

Permalänk
Medlem

Det blev 4 i 3 moduler o de funkade finfint. Monterade dit 4 st Aerocool Turbine 120mm LED i chassit, 3 i front en i bak + lysrör och customwindow på sidan att beskåda allt igenom

Brorsan tyckte det var lite fjortis att göra så i min ålder men jag bryr mig inte, jag är nöjd o det är huvudsaken.

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/album/?id=433

Finns ett bra exempel på att sätta fast en 120mm fläkt i fronten här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miXion
kör med buntband annars. gör jag o funkar klockrent.

yep, samma här, fungerar riktigt bra. smidigt och enkelt.