Permalänk
Medlem

Vill någon lira EQ2

Tjenare. Jag har nu suttit och blivit sugen på att skapa en ny gubbe i EQ2, då jag tycker det är ett mysigt spel.
Problemet är att ingen vill spela med mej, då alla jag känner vågar vägra så att säga... Så det jag undrar om någon vill dra igång lite smått...

MVH Emanuel

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag skulle villja spela med dig Har aldrig lirat EQ2, men jag har lirat massvist med WoW ;P Vart laddar jag ned EQ2 ? Skriv om du vill lira

Permalänk
Medlem

Skulle väll kunna dra igång något om vi blir lite fler.

PvP eller PvE? Har en guild "ensam" på Darathar PvP server Bara jag där, har slängt ut alla som inte är online i guilden..

Eq2 kostar 269 kr inkl alla expansions och kostar 119 kr/månaden, Freedom.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=63662

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

snabbfråga, kan man köpa expansionerna online? jag sitter redan och trycker på orginalet, installerat och klart... Kan lira inatt om nån orkar=), jag ska jobba fram tills 10

Just ja Noxxer, är du ond eller god? jag kommer nog göra igång lite inatt nämligen måste vända dygnet lite

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Ond. Det är dyrare att köpa expansions för sig ist för alla +ett nytt konto

Exp: 250kr/styck online 3 st ska du ha om du endast har Everquest 2 ( DoF, KoS, EoF)

Alla i box + ett nytt konto och key kostar 269kr.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Där har dom verkligen fått till det=) Får ta o kolla lite på det där, kan ju lira vanliga EQ2 så länge o se hur det går, så får man ta o beställa från vebhallen nån gång

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Se för guds skull till att spela på US-servrarna. Jag spelade på Darathar (EU PVP) och den är helt tom. Det var waste of time att spela upp en lvl 62 Brigand där.

Nu kör jag på Nagafen, US PvP server som är mer befolkad. Har riktigt trevligt där. Spelar en 62 Fury vid namn Catmella. Join me!

Permalänk
Medlem

rdj, jo, jag har med funderat på us-servrarna... är du bus eller godis så att säga? för jag ska lira hela natten när jag kommer hem har jag tänkt=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Ond. Det är dyrare att köpa expansions för sig ist för alla +ett nytt konto

Exp: 250kr/styck online 3 st ska du ha om du endast har Everquest 2 ( DoF, KoS, EoF)

Alla i box + ett nytt konto och key kostar 269kr.

Kan även använda denna cd key på redan skapat konto och få alla exp enablade..

åtminstone fungerade det för mig att göra så

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
rdj, jo, jag har med funderat på us-servrarna... är du bus eller godis så att säga? för jag ska lira hela natten när jag kommer hem har jag tänkt=)

Bus! Freeport! \o

Skapade mig själv en Ratonga Assassin nu som alt att leka runt med. Spronx är namnet. Är på startön nu och ska dra igenom det för att bege mig till Freeport.

Permalänk
Medlem

Ratongas är söta... Får se vad jag ska vara för sak sen då, har funderat på brusier, blir iaf nån form av melee, det är mycket roligare

Edit: Jag kommer hem strax innan elva, ni kan ju slänga in mej på er msn
emanuel.nordstrom@bredband.net

Btw, jag tror att jag kanske har dej rdj, men jag kan ha fel=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Ska man spela everquest 2 nu så är det US servrarna att rekomendera av ett antal orsaker.

Nr1: Snabbast updateringar och dom är otroligt mycket bättre.

Nr2: Dom är piss snabba. EU servrarna är extremt långsamma och det laggar på gött i tunga situationer och när det är många i zonerna ( Bonemire+ MO contested= Zone Crash )

US servrarna är roligare att spela på, hela spelet är mycket kvickare.

Dom karaktärerna jag har är:
70 brigand på Runnyeye ( Eu )
70 Paladin Nektulos ( US )
70 Fury Nektulos ( US )
32 Warden ( Darathar EU pvp )

Hardcore raidar med Briganden varje dag så jag har ganska lite speltid över på dom andra Min paladin är fullt raid equippad men spelas inte längre.
Nån som vill köpa den? hehe.

Vilken server lirar ni på då? Kan skapa en karaktär där och köra lite.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag en karaktär på Nagafen, en freeport, wizard lvl 14 eller så... men han är inte så spännande, jag trivs bättre som snäll, så det går lätt att ändra, även server funkar att byta med om det skulle behövas

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Är sugen på en ny char jag med. Min nya burk borde kommer nästa vecka så då blir det att installera på den istället.

Måste hålla med Noxxer ang servrarna.
En annan anledning är att US är mer populerade.

Men skriv gärna vilken server ni kör på så kommer jag nog in.

=====

Har en 7 day key som någon kan få. Den är inte bunden till newbie ön utan kan köras med som vanligt.

-Edit-
Gillar Quenos bättre än FP.. Mest för att FP har tråkiga miljöer i början.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Sådär, jag drog just igång en Berserker på Nektulos, jag är en snällis så man får springa på gröna ängar... Jag heter Snyggve

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Gjorde en Templar. Sorsa is the name.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

OM det är nekt som gäller så kör jag nog min paladin. Dock lvl 70 men mentor funkar

Extremt trött på att levla upp nya karaktärer

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag gav upp min Berserker o gjorde en Fury istället, En kerra, men jag heter fortfarande Snyggve

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Jag raidar måndag-fredag 19.00-00.00 samt söndagar 16.00-00.00.
Lördagar fri

Övrig tid kan jag säkert spela lite på nekt

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Noxxer, du får gärna leka med mej, jag är en vilsen själ som springer runt. Jag har oftast inte en aning om vad jag håller på med. Jag har mest spelat Eve, så jag har inte så bra koll på vad man ska göra egentligen=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag spelar EQ2 men på GUK servern eftersom jag har mina kompisar som spelar DAoC på den servern, så jag kommer spel EQ2 men är på GUK servern.

har precis skapat en FAE som är lvl 7 eller något, har inte spelat på denna månad eftersom jag ska köpa station pass så jag kan lira alla Sonys spel för en fast månads summa.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

A fan jag blir tokig på SoE nu för fan...

Dom tar ju avgifter för ALLTING nu...
Man kan inte ens se topplistor osv utan att behöva köpa en jävla subscribtion... Så jävla trött på deras jävla skit grejjer nu.
Fattar inte att jag fortfarande spelar eq2.. ibland.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
A fan jag blir tokig på SoE nu för fan...

Dom tar ju avgifter för ALLTING nu...
Man kan inte ens se topplistor osv utan att behöva köpa en jävla subscribtion... Så jävla trött på deras jävla skit grejjer nu.
Fattar inte att jag fortfarande spelar eq2.. ibland.

Vad gör att du inte vill lira den? Vad är Nackdarna med spelet?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Vad gör att du inte vill lira den? Vad är Nackdarna med spelet?

Kanske det här, vad vet jag
"Dom tar ju avgifter för ALLTING nu...
Man kan inte ens se topplistor osv utan att behöva köpa en jävla subscribtion... Så jävla trött på deras jävla skit grejjer nu."

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig utan topplistor och sånt. Är väldigt sällan man går in och ser
vem som har gjort vad. Spelet i sig är det inget fel på.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Börja lira igen för en månad sen men tröttna rätt fort, inte så skoj att bara spela själv..alltid roligare med en grupp personer som spelar tillsammans

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Jag klarar mig utan topplistor och sånt. Är väldigt sällan man går in och ser
vem som har gjort vad. Spelet i sig är det inget fel på.

Spelet i sig är faktiskt riktigt bra tycker jag...saknar det lite faktiskt, men saknar däremot inte SnålSony med alla deras avgifter på allting...och sen är spelet fortfarande sjukt krävande
Men det har gett mig många timmars nöje faktiskt

Permalänk
Medlem

Inte så specielt krävande längre anser jag.

Går att spela på medel grafik i raids med bra dator idag. Med ett 8800gtx kort och c2d prolle samt 2 gig minne kan man spela på hög grafik i raids utan lagg.

Nånting jag därimot inte accepterar i detta jävla spel längre är SoE's jävla skit servrar.

Raidzonerna och mobsen är så avancerade så servern orkar inte med så antingen crashar hela zonen eller så får man 1 min laggspike pga servern. Skall dock bytas ut snart.

I november kommer RoK expansion till Eq2. Alla levlar höjjs till 80.
Sjukt mycket ny content.
Ja.. för dom som spelade RoK i eq1 kan nu förstå att denna RoK till eq2 kommer bli både större och bättre.
Epic quests för sitt eget klass vapen också såklart

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Inte så specielt krävande längre anser jag.

Går att spela på medel grafik i raids med bra dator idag. Med ett 8800gtx kort och c2d prolle samt 2 gig minne kan man spela på hög grafik i raids utan lagg.

Nånting jag därimot inte accepterar i detta jävla spel längre är SoE's jävla skit servrar.

Raidzonerna och mobsen är så avancerade så servern orkar inte med så antingen crashar hela zonen eller så får man 1 min laggspike pga servern. Skall dock bytas ut snart.

I november kommer RoK expansion till Eq2. Alla levlar höjjs till 80.
Sjukt mycket ny content.
Ja.. för dom som spelade RoK i eq1 kan nu förstå att denna RoK till eq2 kommer bli både större och bättre.
Epic quests för sitt eget klass vapen också såklart

Noxxer, skulle du kunna hjälpa oss nybörjare med lite cash? Är lvl 13 atm. Alla springer runt med Mastercrafted gear, medans man har lvl 1-2 gear på sig.

Och vad är bästa sättet att lvl:a? Solo och grind (funkar det)?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Noxxer, skulle du kunna hjälpa oss nybörjare med lite cash? Är lvl 13 atm. Alla springer runt med Mastercrafted gear, medans man har lvl 1-2 gear på sig.

Och vad är bästa sättet att lvl:a? Solo och grind (funkar det)?

Om du springer runt med level 1-2 gear, så får du ta och göra mer quests.