Drivisar HDD till Vista m.m

Permalänk

Drivisar HDD till Vista m.m

Hej!

Nyss installerat Office Enterprise 2007 och tyckte det såg trevligt ut, kanske ser Vista lika trevligt ut...

Jag har budget så jag kan köpa antingen Business eller Ultimate, här kommer en lista på saker jag undrar: ( Jag köper endast 32-bitar )

- Kommer jag kunna spela t.ex. Steamspel som t.ex. Css och DOD-source osv?

- Hur gör man med HDD-drivisar? kör man bara CDn man fick med MOBOt eller finns det något annat trick man också måste använda sig av för att få saker att fungera?

- Hur fungerar gamla spel på Vista, med gamla spel menar jag spel som man lirar på XP just nu, som Empire Earth 2, Battlefield 2, FEAR, NSFMW, Dawn of War?

- Hur är det med grafikdrivrutiner till Vista? Mitt grafikkort är ett Inno3D GF 6800GT till AGP.

- Hur kommer min dator flyta med t.ex. Vista Ultimate? Min dator är den i sign.

- Småprogram som man kör på Xp, t.ex. Speedfan, uTorrent, Daemontools, Winamp, MSN Messenger OSV OSV, kommer jag få problem med de inuti Vista?

- Kommer spel lagga mera eftersom Vista drar mer från datorn, kommer Vista köra massa i bakgrunden och t.ex. ge mig färre FPS i Battlefield 2?

Skulle vara jättesnällt om jag fick svar på detta, vill ändra något i min dator illakvickt:P

// Henry

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

Hur är det med nVidias drivrutiner?
Kan bara tala för mig och vad jag tycker men nVidia har inte alls fått ordning på sina drivrutiner,

Kommer jag kunna spela Steam spel på Vista?
Jag har läst i andra trådar att dem fått igång CS:Source men har inte sett nåt om DOD

Hur fungerar "äldre" spel i Vista
Dem spelen jag har kunnat spela på Vista står under
Battlefield 2
Battlefield 2142
F.E.A.R Extraction Point
Slaget om Midgård 2: Häxkungens Tid

Kommer min dator flyta med Vista?
Kommer spel lagga mer pga Vista?
Om du tycker att du får dålig prestanda i Vista kan du köpa ett "Readyboost" USB-minne som är som ett virtuellt minne som är 10x snabbare än hårddisken, men det är förstås inte bättre än mer RAM-minne

Fungerar småprogram som man kör i XP?
Speedfan vet jag inte men resten av programen ska köras utan problem

Kommer mitt grafikkort funka i Vista?
Grafikkortet funkar i Vista, men råder att skaffa dig något kraftigare

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |