Permalänk
Robot

Chieftec Remake

Har ett gammalt slitet Chieftec Dragon super midi tower som ska byggas om lite.

Huvudsyften är: Fungera bra med vattenkylning. Barnsäkert, lås på frontdörren och separat låst till fläktstyrning. Snyggas till. Förbättra kylningen

Besök albumet: Chieftec Remake av zoppatorsk

Permalänk

Utsidan kommer att slipas lite och sen lackas blanksvart. Insidan blir nog silver eller mattsvart, har inte bestämt ännu.

Kommer att göra om backstycket. Såga bort plåten med fläkthål och sätta dit en ny med hål för en 92mm fläkt.

Front dörren ska ändras lite. Ska sätta en polerad plåt på mitt delen. Neredelen ska oxå få polerad plåt på "gälarna"

Permalänk
Medlem

Borra ut popnitar? Själv slog jag ut popnitarna i mitt gamla chassi med hammare och skruvmejsel, mkt roligare

Permalänk

Hehe, kom aldrig på tanken att banka ut dom men det lät jobbigt
Tog bara nån sekund per popnit att borra ut dom, sätt i borren i hålet, tryck på knappen och sen var det färdigt

Permalänk
Medlem

Hehe, förstår dig

Permalänk
Medlem

"Har inga skenor som passar till det heller och behöver det inte."

Vill bara påpeka att det som sitter i botten av ditt chassi på bild3 är skenorna som du inte har. ^^

Permalänk

Hehe.. det är en tom hållare för skenor utan skenor i tyvär (plastgrejerna).
Ska bygga nytt och mindre i vilket fall, har fixat plåt och lite verktyg nu så det ska bara till att man får lite tid till övers.

Edit: Det enda jag ser i botten på bild3 är diverse täckplåtar för pci-platserna

Permalänk
Medlem

Sant! Kollade aldrig på bilden i förstoring. Såg PCI-portarna som skenor. Du lurade mig genom att fota chassit när det står på baksidan istället för botten!!!!111111 >_<

Permalänk
Medlem

Najs. Ge mer bilder ju längre du kommer. Har samma chassi och det vore trevligt att se lite ideer. Varit lite sugen på att göra om mitt chassi också men det vore kul att se hur du går till väga. Jag har aldrig gjort nån direkt mod på mitt chassi så lite hjälp på vägen.