Permalänk
Medlem

ASUS P5N-E Sli

Hejsan, jag har precis beställt ett nytt datasystem. Moderkortet i denna config är ASUS P5N-E Sli som jag tyckte såg jävligt bra ut för jag ville överklocka min E6300 och Corsair pc6400. Dum som jag är så kollade jag bara Asus hemsida för specs och inga direkta recenssioner eller problem folk har haft med det. Så iaf kommer in här på Intel sida på sweclockers (hade inte så mycket att göra) och får se rätt många människor som har problem med det även oklockat.

Blir jävligt sur på mej själv att jag inte kollade sånt här innan men men, fela är väl mänskligt. Vad säger ni är det bäst om jag bara skickar tillbaka moderkortet igen och köper ett annat eller ska jag testa och se om det är något att ha.

Mvh Gustav.

Permalänk
Avstängd

avbeställ

Permalänk
Medlem

Jao det känns ju kanske bäst , har svårt att hitta ett klockvänligt moderkort i den prisklassen som funkar med minnena jag beställt dock. Några förslag?

Mvh Gurra.

Permalänk

nja, vissa funkar vissa gör inte......

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Asus P5B-E ska vara klockvänligt också. Det beställde jag precis. Kostar bara ett par hundralappar mer. Det har däremot inte SLI.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Okej, fan blir så sur släpper man ett moderkort eller någon form av produkt så ska det fan funka också.

Edit: Aja ska testa skiten iaf fuckar det sig totalt får det bli något annat.

Permalänk
Inaktiv

Hehe... anandtech har en stor tråd om P5N-E SLI. Alla recensioner har gett P5N-E SLI väldigt bra betyg.

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTI0OSwxLCxoZW...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=126791

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2894

http://techgage.com/article/asus_p5n-e_sli

Dock är det folk som har haft problem med bioset. ATt man måste manuellt ställa in sina minnen. Då BIOS automatisk sätter 1T command.

Permalänk
Medlem

behåll kortet, det är ett kanonkort.

Visa signatur

P150 solo rev | P5N-E SLI w/NB47J on SB | E6600 w/ Ninja 1st rev | 2GB GEIL Ultra 5400 CL 3 | XFX 7800GT w/ ZM-VF700-Cu | 2 x SP120 250GB

Permalänk
Medlem

jag har ett sådant här kort på G... kortet har dock ett ganska omoget bios men det torde ju ordna upp sig framöver

Permalänk
Medlem

bara för att andra har problem behöver det itne hända dig eller hur?

du vet ju inte hur många av alla som köpt kortet som har fått problem med det?

tror du kan simma lugnt.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

skulle kortet inte fungera bra så går de väl alltid att reklamera, få ett nytt eller liknande..?

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W
skulle kortet inte fungera bra så går de väl alltid att reklamera, få ett nytt eller liknande..?

javisst... det är ju bara att skicka tillbaka... lite omständigt bara

Permalänk
Medlem

jo omständigt men de kan ju absolute vara värt de om man skulle få ett fungerande moderkort

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jag har ett sådant här kort på G... kortet har dock ett ganska omoget bios men det torde ju ordna upp sig framöver

Hur många gånger har man inte hört det...
Men visst det händer ju att det kommer ut nya bios som fixar till korten.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Hur många gånger har man inte hört det...
Men visst det händer ju att det kommer ut nya bios som fixar till korten.

Vilka kort har problemen inte lösts på?

Visa signatur

P150 solo rev | P5N-E SLI w/NB47J on SB | E6600 w/ Ninja 1st rev | 2GB GEIL Ultra 5400 CL 3 | XFX 7800GT w/ ZM-VF700-Cu | 2 x SP120 250GB

Permalänk
Medlem

frågade detta i problemtråden oxå men iaf, är det många som upplever att vcoren droppar vid load? jag har hör att detta kort ska ha lite probs med det...
får mitt imorgon ca800kr på kompletts demoprodukter, så mycket billigare kommer man inte om man vill ha ett bra OC MB