World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Hur ska man spela med en priest när man kör intanser( wailing cavern för tillfället)? Ska man bara hålla sig undan och heala eller? märkte även att man lätt får aggro när man sätter en shield på nån osv. Några tipps?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Hur ska man spela med en priest när man kör intanser( wailing cavern för tillfället)? Ska man bara hålla sig undan och heala eller? märkte även att man lätt får aggro när man sätter en shield på nån osv. Några tipps?

Jag brukar göra så att jag healar, först och främst main tank, tank och sedan de som behöver och om jag får aggro så ser oftast tanken det och tauntar tillbaka moben, annars så anänder jag spellen fade, om inte det funkar drar jag på en shield på mig själv och skriver/använder macro och säger att jag har fått aggro. Shield använder jag bara på mage/priest/warlocks när jag ser att deras HP sjunker fort, jag slänger på en sköld och sedan healar. På så sätt vinner jag några sekunder.

Som priest blir man ofta main healer och då ska du inte göra något annat än att heala såvidare inte din grupp är imba osv och klarar sig med några fjuttiga heals då och då. (Dock inte så vanligt om du spelar i den leveln som instancen är)

När jag spelade WC med min priest så höll jag på att lacka ur varje gång för att folk inte visste hur man spelar i instancer och jag fick ofta aggro och dog och det gjorde så att det blev wipe och alla fick springa tillbaka. NU när man har kommit upp i level (56 för tillfället) märker man att folk har lärt sig spela och jag får sällan aggro och när jag väl får det lyckas de andra dra bort det ganska fort. Håll ut!

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Medlem

Har legat i sängen och varit sjuk i 3 dagar och vill nu spela lite wow men till min förvåning har jag glömt bort mitt password och e-mail adressen till mitt wow account har jag också glömt bort lösenordet till finns det något annat sätt att fixa ny e-mail än att ringa in ? eftersom man kan ju inte ringa in på helgerna >.<

Permalänk

Sen dess att blizzard kom med dom 2 senaste patcharna har jag fått fruktansvära lagg problem, med VISSA karaktärer, andra fungerar utan problem, detta irriterar en fruktansvärt då man inte direkt är pålitlig som main healer i instanser då jag spelar som präst, och har under eftermiddan dött x antal ggr och behöver hjälp lite fort.

Slog mitt rekord alldeles nyss på 23000ms till 44k och det bara ökar....

Jo just det, det laggar mest då omgivningen är som mest aktiv, till exempel i en stad, instans eller i BG.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Har letat runt en del utan att hittat en sjyst guild i Nagrand men hittar knappt någon där folk är duktiga. Hade också varit fint om det fanns en del svenskar i guilden. Undrar därför om det är någon som vet en bra guild i Nagrand eller är det kanske värt att byta realm helt, till exempelvis Hellfire?

Edit: Nu är jag lvl 25 mage (min första char) och nu i efterhand undrar jag om det kanske var dumt att välja Nagrand... I så fall, finns det något sätt att byta realm så att man får med sin gubbe och hur går man tillväga?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Stor druid nerf med nästa patch

Citat:

Druids

* When the duration of "Cyclone" ends, area buffs such as "Leader of the Pack", "Tree of Life", and "Moonkin" will now be correctly resumed.
* "Bear Form" now grants 25% increased stamina instead of 25% increased health.
* "Dire Bear Form" now grants 25% increased stamina instead of 25% increased health. In addition, the armor bonus has been reduced from 450% to 400%.
* The multiplier on base weapon damage for "Mangle (Bear)" ability has been changed from 130% to 100%. In addition, the bonus damage has been reduced by the same ratio.
* "Savage Fury" no longer affects "Mangle (Bear)".
* "Savage Fury" no longer applies to "Maul" or "Swipe".
* The critical damage bonus on "Predatory Instincts" reduced from 3/6/9/12/15% to 2/4/6/8/10%.
* "Improved Leader of the Pack" can no longer get critical heals.
* The armor bonus from "Moonkin Form" has been increased from 360% to 400% (to match Dire Bear Form).
* The rage normalization equation has been adjusted to grant more rage.

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnot...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Stor druid nerf med nästa patch

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnot...

Härligt!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Stor druid nerf med nästa patch

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnot...

Hittade en post med en snubbe som testat damage och kollat statsen på ptr och live.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=7771736...

<3

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Grymt mycket lägre skada iaf, lite mindre hp och armor, så nu blir druider ännu enklare att döda

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

yesh! ibland har man tur första shadow lab rundan, http://www.thottbot.com/?i=57479 !

vad tycker ni, ska jag ha den som offhand och http://www.wowhead.com/?spell=34545 i main hand? eller har ni något bättre tips?

och till sist vad ska man lägga för enchant på min fina lilla dagger?

EDIT: kanske ska lägga till att jag spelar rogue ^^

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Lite små tråkigt med druid fixen. Men den behövdes ju iofs. Dock så vill jag se att de fixar threat för det e typ skojs att tanka o som de ser ut nu tror jag inte druid kommer kunna tanka =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Stor druid nerf med nästa patch

http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnot...

Ja, nu kanske man kan raida som enhancement shaman när dom fixar Unleached Rage aggron.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
yesh! ibland har man tur första shadow lab rundan, http://www.thottbot.com/?i=57479 !

vad tycker ni, ska jag ha den som offhand och http://www.wowhead.com/?spell=34545 i main hand? eller har ni något bättre tips?

och till sist vad ska man lägga för enchant på min fina lilla dagger?

EDIT: kanske ska lägga till att jag spelar rogue ^^

Den är bra i offhanden om du får en bra mh dagger från kara, så sugen på den med min rogue, att ignoera 1500 armor är jävligt bra i pve.
15 agi är den enda enchant som egentligen är värd att lägga i dagsläget, crusader suger och mongoose är för dyr.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Fick inget svar med förra inlägget så frågar igen

Är ganska ny med spelet och har bara kommit upp i lvl 25. Frågan är hur värt det är att byta realm från Nagrand till exempelvis Hellfire och därmed börja om från början, vad tycker ni? Tack för svar.

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Avstängd

1-25 är en dags spelande, så ja det är de värt om du nu vill byta realm.

Permalänk
Medlem

Warrior Love
http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnot...

Citat:

• The rage normalization equation has been adjusted to grant more rage. The typical warrior should see an increase of 15% to 20% in their rage generation.
• All warriors had their critical strike chance adjusted upward slightly (about 1%).
• "Thunder Clap" is now useable in Defensive Stance. In addition, the tooltip has been adjusted to indicate it causes additional threat.
• The cooldown on "Victory Rush" has been removed, and it can now be used up to 20 seconds after killing an enemy.
• "Unbridled Wrath" has been modified so that rather than a fixed chance to grant rage, it has an increased chance when using slower weapons.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excelion
Warrior Love
http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnot...

Samt att warriors Charge/Intercept/Intervene breakar alla snaring effects.

Härligt, lite större chans i arena dvs.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
1-25 är en dags spelande, så ja det är de värt om du nu vill byta realm.

Knappast om man nyss börjat med spelet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Samt att warriors Charge/Intercept/Intervene breakar alla snaring effects.

Härligt, lite större chans i arena dvs.

mvh

Står ju dock inte på sidan så det kanske dom plockade bort? Grattis, det som verkligen behövdes.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

dom plockade inte bort det, dom implantar det inte i denna patchen dock, för att dom inte har kommit på ett bra sätt att göra det eller så.
Men det kommer, så det är väl bara att vända ett tag till.

Permalänk
Medlem

snabb fråga bara:
kan jag som inte har tbc än fortfarande lira på mina gubbs med andra osv?
(fast jag kan inte gå upp till 70, gå in i outlands samt göra nån av de nya raserna va? men det är väl allt?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
snabb fråga bara:
kan jag som inte har tbc än fortfarande lira på mina gubbs med andra osv?
(fast jag kan inte gå upp till 70, gå in i outlands samt göra nån av de nya raserna va? men det är väl allt?)

det kan du, allt är som det var innan tbc om du inte har tbc

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är det nån fler än jag som märkt att det första nån nämner efter att ha inv dom till en grupp för en instans är "Gief summon" "Jag är i crossroad men vägrar gå dom få meterna till wailing caverns so gief freaki'n summon plz"

Anledningen till att jag frågar är för att jag står utanför Sfk nu, och har stått här i en kvart och väntat på resten av gruppen som vägrar komma då dom vill ha summons hela tiden.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Är det nån fler än jag som märkt att det första nån nämner efter att ha inv dom till en grupp för en instans är "Gief summon" "Jag är i crossroad men vägrar gå dom få meterna till wailing caverns so gief freaki'n summon plz"

Anledningen till att jag frågar är för att jag står utanför Sfk nu, och har stått här i en kvart och väntat på resten av gruppen som vägrar komma då dom vill ha summons hela tiden.

Så har vi warlocks alltid haft

Permalänk
Medlem

Slött folk, ungt community.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vilken tycker ni är den bästa realmen?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Står ju dock inte på sidan så det kanske dom plockade bort? Grattis, det som verkligen behövdes.

Teknologin för det är ej implenterat i patchen på test-servern, nej. Men det kommer så fort dom lagt in den, ev i en hotfix eller i riktiga 2.0.10

Vi får se helt enkelt.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Så har vi warlocks alltid haft

Ja, och nu har ni knappt nån mening i raids? Synd om er.

Föresten, ser ingenting i patchnotes om att de ska nerfa buggen med windfury 5 / 4 på main hand o offhand så WF inte har 3 sekunders cooldown, dvs det kan procca två gånger irad så man får grym damage.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, och nu har ni knappt nån mening i raids? Synd om er.

Föresten, ser ingenting i patchnotes om att de ska nerfa buggen med windfury 5 / 4 på main hand o offhand så WF inte har 3 sekunders cooldown, dvs det kan procca två gånger irad så man får grym damage.

Det stod inte att Paladins får 15% nerf på damage när dom kör Forbearance, och lite annat strunt heller Blizzard gillar att "glömma" notera sådant.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra