Internet lägger ner när ja öppnar portar?

Permalänk
Medlem

Internet lägger ner när ja öppnar portar?

utorrent klagar när jag laddar hem för jag inte har någon port öppen. Men när ja öppnar upp en port för utorrent i routern så lägger hela internet ner, tills jag tar bort den öppna porten, då hoppar internet igång igen. Jag har en Netgear RP614v3. Nån som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Q6600 / Asus P5W DH Deluxe / Corsair XMS2-6400 / Kandalf LCS / ATX 520W / Geforce 7800 GTX / 3x 250 gb sata /

Permalänk

Uppgradera firmware, provat det?

Permalänk
Medlem

A, provade det men blev ingen skillnad

Visa signatur

Q6600 / Asus P5W DH Deluxe / Corsair XMS2-6400 / Kandalf LCS / ATX 520W / Geforce 7800 GTX / 3x 250 gb sata /

Permalänk
Medlem

Har samma problem tror jag iaf. Ibland så måste jag gå in i setupen gå in på portfowarding trycka apply annars funkar inte outlook msn wow mm men det funkar att surfa . Verkar vara nåt snarlikt iaf hara lika router som dig. Har nyaste firmwaren.

Visa signatur

AMD Athlon64 2800+, 2048 Mb ADATA PC3200 Dual Channel , 80Gb Maxtor, 60 Gb Maxtor,Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256 DDR, Abit NF8

Permalänk

Jag har också samma problem med min RP614v3 med nyaste firmwaren, portforwardingen slutar funka efter ett tag och bara IE kommer åt internet tills man stänger portarna eller som viper23 säger, bara trycker på apply.

Permalänk
Avstängd

Har man en dålig router måste den starta om äfter varje ändring man gör och då bryts anslutningen ett tag.