Lite klurigt: Gissa temp till rätt disk :)

Permalänk
Medlem

Lite klurigt: Gissa temp till rätt disk :)

Ja bilden säger väl allt. Vilka diskar är 26 grader?

Chassi: Antec 150

Front fläktar: 2st 92mm fläktar och 1st Nexus 120mm

Diskar: Tre diskar är högst upp i chassit, precis framför Nexus fläkten. Och två diskar är i mitten/nedre delen av chassit. IDE disken är i mitten/nedre delen av chassit (gröna strecken i bilden).

Baksidan: Jag har 1st 120mm fläkt som suger ut luft. Nätaggets fläkt startar endast när agget blir över XX grader vilket endast händer om jag kör öppet utan sida på chasit under längre tid.

Grafikkort: Ett 8800GTS GPU som ligger på ca 75-80 grader jämt, vilket är normalt för ett 8800 kort i ett chassi med 5 diskar skulle jag tro.

Hjälp mig nu sweclockare Vilka diskar är 26 grader?

Permalänk
Medlem

är ju inte speciellt svårt att testa

ryck ur lite diskar och kolla.

annars så brukar de ju identifieras i everest så som de identifieras i bios. och i mitt bios så går de ide1 -> ide2 -> sata1 -> sata2 -> sata3 -> sata4.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Kan du inte defragmentera en disk eller göra så att den får jobba så kan du se vilken temp som stiger..

Det säkraste är ju dock pulchis förslag:)

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk

simplast är väll ändå att bara känna på diskarna så märker du nog vilka som är varmast, själv litar jag nog mer på min känsel än nån inbyggd tempmätare

Permalänk
Medlem

Vadå du har
1st Maxtor - 45º
2st Samsung - 44º

2st Samsung - 26º

Bör väl inte vara så svårt att med ovastående info räkna ut vilka som är 26 grader eller? Rent logiskt borde det ju vara de 2 som inte sitter med maxtor disken. Vet du med säkerhet att någon av 26º diskarna sitter med maxtorn blir genast temperaturerna icke trovärdiga enl min mening.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Vill ni veta något roligt. Diskarna blev alla svalare när jag satte in strömsladdarna till 92mm fläktarna. Konstigt, jag som trodde 92mm fläktar var bra utan ström.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Vill ni veta något roligt. Diskarna blev alla svalare när jag satte in strömsladdarna till 92mm fläktarna. Konstigt, jag som trodde 92mm fläktar var bra utan ström.

Ja, världen är en förunderlig plats...alltid lär man sig något nytt *S*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?