GF 6800Le ( LeadTek ) problem med att låsa upp hjälp

Permalänk
Medlem

GF 6800Le ( LeadTek ) problem med att låsa upp hjälp

Tjena mors!

Jo det är så att jag sitter med mitt GeForce 6800LE Från Leadtek 128MB DDR
och det vill verkligen inte låsa upp pipes, eller lyckas rättaresagt vore att såfort jag kommer in i ett spel ( alltså mera 3dkrävande ) så lägger allt ner, datorn bara säger stop vill inte mera, och får fryslagg 24/7, allt som hjälper är reboot knappen.

Har inte gjort någon klockning över huvudtaget, så då frågar jag mig själv och er, vad är felet, är det pga leadtek eller nått annat, vore helt underbart om ni skulle kunna ge mig ett par tips

vet att det finns 200000 trådar om just 6800LE men hittar inte mitt problem

eller om man bara skulle kunna uppgradera kortet på något sätt, eller är det ett helt nytt som gäller?, vad mitt intryck är, så är 6800le ett kort med många förmåner, kanske finns negativa saker självklart

Annan Info

64 på 3200+
350w Nätagg
och så några diskar..

Vore guld om ni kunde hjälpa till, tackar på förhand

Mhv Zisy

Visa signatur

AMD BARTON 2500+ 6800LE @ 12,6 1024 (kingston) - 200GB Seagate 360W nätaggregat Cheiftech

Permalänk

Prova med ett sett med pipes åt gången, kör 3dmark05 eller senare för att kolla efter artifakts. Får du artifakts så lås det settet och prova nästa.

Om det inte artifaktar så kan du låta det vara olåst och prova låsa upp nästa sett. Gör sedan likadant med vertex shaders.

Har du otur funkar det inte att låsa upp något alls, men nått sånt kort har jag inte hört talas om ännu.

Du kan ju alltid klocka kortet istället för att låsa upp, det ger nog mer än bara upplåsning.

Permalänk
Medlem

Tackar och bugar Zoppatorsk, skall genast pröva mig på

sådär, prövade det nu, jag fick upp det till ; 12/6 och det funkar bättre nu, tackar så mycket, men vad är felet på den sista pipen?, eller är det bara så att gud hatar mig:D?

Visa signatur

AMD BARTON 2500+ 6800LE @ 12,6 1024 (kingston) - 200GB Seagate 360W nätaggregat Cheiftech