Datorn stänger inte av?

Permalänk

Datorn stänger inte av?

Hejsan!

Har ett problem med min HTPC, satt ihop den igår och allt funkar utan problem.
Men när jag skulle stänga av den så avslutade Vista och sen slocknade skärmen, men själva datorn stängdes aldrig av.

Vad kan det bero på??

Tack på förhand!

MVH / Danne

Permalänk
Medlem

den lägger sig i viloläge, ändra i energi inställningarna

Permalänk
Medlem

svar

Hejsan jag har haft precis samma problem som du, och ibland startar den om sig helt och hållet också. Jag hittade ett svar som jag tror har hjälpt mig och det är detta: högerklicka på DEN HÄR DATORN, sen properties sen en bit ner till höger står det Change settings klicka där. sen under fliken Advance finns start up and recovery settings klicka där. Sen klicka ur Automatically restart under system faliure. Hoppas jag var tydlig nog och att det löser sig för dig. Bra för dig ändå att veta att du inte är den ända med dessa problem.

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk

Min bärbara mufflar sig med med sånt där då och då. Dock inte när jag stänger av den då funkar det som det ska, men när man ska sätta den på "vila" så kan den ibland hamna i ngt skumt mellanläge, skärmen slocknar men i övrigt lyser de olika knapparna som de gör när datorn är påslagen. Ända sättet o komma ur det är o hålla nere powerknappen o starta om. Samma sorts problem eller? Värt o testa lösningen? Kan ngt bli fel om man bockar av den rutan?

Permalänk
Medlem

Först vill jag bara säja haha älskar ordet Mufflar eller mufflon Men alltså jag har testat den första lösningen som jag snackade om tidigare, den hjälpte inte. Sen hittade jag en annan lösning som jag tror har hjälpt mig för datorn stängde av sig perfekt efter att jag gjorde det. På den lösningen gjorde jag så här: Control Panel Power option (classic wiev). Där inne bockade jag för High performance. Värt att testa.

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk
Avstängd

Var glad för att datorn inte stänger av sig. En del får ju inte igång sina eller att datorn startar om

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Som jag skrev är det inne i energiinställningarna, men några mer ville tydligen skriva det
Annars instämmer jag i föregående skribent

Permalänk
Avstängd

Energisparfunktionen är det första jag stänger av när jag installerar Windows, det räcker med skärmsläckare tycker jag och så har jag aldrig datorn på dygnet runt (om jag inte använder den dygnet runt förståss)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ok men för er som värkligen vill ändra så att ni kan stänga av datorn har jag äntligen hittat svaret på hur:

The Windows Start Menu's new shut down default is "sleep" - however, you may want to change this for whatever reason. To change it:

1. Click on Start, and then click on Control Panel.
2. Click on "System and Maintenance".
3. Click on "Power Options".
4. Select a power management plan and then click on "Change Plan Settings".
5. Click on "Change advanced power settings".
6. In the Power Options dialog that appears, expand "Power Buttons and Lid", and then expand "Start menu power button".
7. Click on "Setting" and then choose the function you want the button to perform - "Sleep", "Hibernate", or "Shut down".
8. Click on OK.

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk
Medlem

men amo13, äntligen? vi skrev flera gången här ovanför var du ändrar, så jag vet inte om äntligen är rätt ord

Permalänk
Medlem

Hehe ok förlåt för allt spam då, men försöker faktiskt bara hjälpa till, är inte säker på vilket sätt som kommer hjälpa just dig men det är olika för olika datorer.

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk
Medlem

hehe, det var en skämtsam ton, lovar