Google ger sig in på mobiltelefonmarknaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Det är en orealistisk siffra och stämmer givetvis inte, jag tror inte ens den uppnår 3,5% av den totala bandbredden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metro Stockholm 2007-03-07
I USA utgör nu trafik till och från Youtube 35 procent av all utnyttjad bandbredd.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det läckte bilder(kanske var koncept) för ett tag sen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

ah, konspirationer.

förresten var CIA rätt insyltade i Google, och kanske är fortfarande..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton

Metro är inte direkt super källan på datorrelaterade nyheter, minns fortfarande deras artikel om "Microsfts nya sökmotorn" där "testet" gick up på att de sökte efter typ tio ord och kollade antalet träffar.

Med tanke på hur många andra tjänster etc det finns på internet är 30% en fullkomligt orimlig källa.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Vänta bara, google köper euroshopper

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk

Snart köper de upp Microsoft

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

kontrakultura591, vad fan håller du på med? Anmäld!

OnT

As nice, men jag förstår inte vart dom får så hemskt mycket pengar ifrån? reklam eller?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
kontrakultura591, vad fan håller du på med? Anmäld!

OnT

As nice, men jag förstår inte vart dom får så hemskt mycket pengar ifrån? reklam eller?

Nu är han avstängd.

Var snälla och rapportera allt lustigt ni ser i forumet så vi kan ta hand om det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Nu är han avstängd.

Var snälla och rapportera allt lustigt ni ser i forumet så vi kan ta hand om det.

Bra!

Undrade bara hur ni stänger av han, IP eller bara användaren? antar att det är IP ban

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

google är ju bäst, såg någon dokumentär om google för ett tag sen gillar deras idéer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Bra!

Undrade bara hur ni stänger av han, IP eller bara användaren? antar att det är IP ban

Oftast stänger vi bara av användaren eftersom de flesta sitter på dynamiskt IP vilket gör att en IP-ban blir väldigt ineffektiv. Vid större spamattacker kan dock en IP-ban vara aktuell.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ah, konspirationer.

förresten var CIA rätt insyltade i Google, och kanske är fortfarande..

oh no (deletar alla konspirations sökningar på google)

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Google är skrämmande. Jag menar, Youtube tros stå för 35% av INTERNETs bandbredd.

källa, metro härom dagen tror jag, dessutom så var det internets kapacitet i USA.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

jag gillar google.. har ni sett googles högkvarter i olika delar av världen? dom är duktiga på det dom gör men ändå lite avslappnade

googles kontor

http://www.existenz.se/out.php?id=3602

hoppas google tillverkar en bra telefon jag tror på dom.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
jag gillar google.. har ni sett googles högkvarter i olika delar av världen? dom är duktiga på det dom gör men ändå lite avslappnade

googles kontor

http://www.existenz.se/out.php?id=3602

hoppas google tillverkar en bra telefon jag tror på dom.

Där vill man ju "Jobba"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l'o'vet
källa, metro härom dagen tror jag, dessutom så var det internets kapacitet i USA.

Nån som hittat nån riktig källa på det? Har sett flera hänvisningar till att metro nämnde det häromdagen, men det kan ju vara felskrivet eller taget ur sitt sammanhang.

Det låter ju faktiskt orimligt ju mer man funderar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrl
Källa?

http://www.metro.se/se/article/2007/03/06/18/3310-48/index.xm...

Dessa 35% gällde tydligen bara USA, var metro har fått dessa siffror ifrån har jag ingen aning om, men dom låter otroligt höga.

Permalänk

Finns ju hel del rykten om GooglePhone (eller vad den nu ska heta...).
http://www.engadget.com/2007/01/18/the-google-switch-an-iphon...
http://www.engadget.com/2006/12/17/google-and-orange-teaming-...

Finns också en dokumentär om Google (vid namn: "Google Behind the Screen") som företag samt om deras sökmotor - den är rätt så intressant då den tar upp flera viktiga/intressanta synpunkter.
http://video.google.com/videoplay?docid=-1508211417393454786

Dokumentären gick på SVT för ett tag sedan också:
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61757&a=745274

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Pepsi ägs utav PepsiCo eller är det någonting jag missat?

PepsiCo tillverkar en produkt som heter Pepsi rättare sakt.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Tror att det är dags att bojkotta google nu, så att dom inte blir som ms och tar över värden och får bestämma hur dom vill.

Företag får inte in sina pengar på dåliga produkter, vill du byta till Altavista eller nån annan sökmotor får du väl göra det, men i längden så straffar du bara dig själv då majoriteten använder Google.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Jag tror på iden, skulle vara kul, hoppas bara att de utvecklar "internetet" i den så att det blir skönt att sitta å surfa me den:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på Google nu...dom dyker upp överallt och installar man div program vara, så får man hela tiden se upp så man inte får deras skit installerat samtidigt..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
GOOGLE shall inherit the earth!!

I agree!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Nu väntar jag bara på att Googla ska börja producera gratis bilar också

Och mat! Gratis mat.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

vore väl kul med en variant från "the dark side" också om man så säger...

Typ att astalavista gör en telefon tokfull med porr o virus....

*gäsp*

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Avstängd

Möjligen att youtube använder 35% av bandbredden hos den ISP de är kopplade till. Möjligen 35% av den bandbredd de köper av sin ISP.

Internet är som vi vet ett gäng löst sammankopplade självständiga nät. Att tala om 35% av internets kapacitet är meningslöst. Internet är inte homogent.

Permalänk
Avstängd

Tänk om google earth kommer på mobiltelefonen? ;D

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Tänk om MS köper upp Google? Då blir telefonen en MS-phone..

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Google skulle aldrig skjunka så långt att tillåta sig själva att bli uppköpta av M$.. Strider strikt emot deras företags stadgar och regler.

Google earth finns väl redan mobilt? Tror det iaf.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn