World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Som det är nu, alla druider gnäller som tokar på att deras bear mangle gör 200mindre i skada! Men de blev inte glada över att man får 15-20% mer rage, och de verkar helt och hållet ha glömt bort att man faktiskt kan heala och byta form. Sen alla diskussioner går till att man kommer på teorier på pappret och that's that enligt dem. De tar inte in något annat i beräkning än DMG och HP. Vilket är riktigt synd, PvP i world of warcraft har aldrig varit ett "one shot kill" spel, och jag hoppas att DEVsen styr bort från det då det börjat krypa ditåt. Sen att druider gnäller över att de inte kan maintanka en raidinstance längre får dem att "good bye wow shit game":a och grina som små barnrumpor.

Nej fyfan jag blir irriterad! Jag blir ännu mer irriterad på mig själv eftersom att jag vet att det inte finns en mening med att bli irriterad på internet, då det alltid finns personer som inte förstår eller vägrar att lyssna (läsa).

Du som börjat på en så bra post som kommer du med helt galna generaliseringar om druider... Synd tycker jag!

Själv kan jag berätta hur jag själv ser på patchen lite kort:

Armor nerf - Ok, vi hade lite mycket (jag var uppe i 70% dmg reduction)

HP nerf - Samma där, det gör inget direkt att det sänktes, var ändå uppe i 16k med raidbuffs och warrior shout på nästa raid.

Nerf på björn-skada: Detta var också ok om man bara ser till skadan, dvs ett pvp scenario. Men dess effekt i PVE, gällande tankning då, förstår man inte om inte vet hur druider generar threat. Vi generare threat genom skada, vi har samma procentuella ökning av threat i björnform som en warrior i defensive stance, båda klasser har talent som ökar med ytterligare 15%. Men nu är det ju så att warriors har ju massa fräsiga saker som sunder armor, revenge och dylikt som generar mycket threat utan skada. Det saknar druiderna, vi har bara våran damage som ger threat.

Som jag sa tidigare, i ett PVP scenario var nerfen inget problem utan snarare väl motiverad. Men vad den gjorde med vår möjlighet att bygga threat i ett PVE scenario var alldeles fel, det hade varit mycket svårt att tanka så som patch notes först såg ut.

Nu kom dom ju lyckligtvis med en hotfix som ordnade detta genom att lägga en speciell +threat modifier på björn-mangle och ge lacerate instant-skada (lacerate är en bleed DoT som många mobs är immuna mot, i synnerhet i karazhan) så den funkade på alla mobs.

Det hela slutade med att det blev lite svårare att tanka, men inte mycket. Jag tycker det hamnade på en lagom nivå där det är utmanande men inte omöjligt, då det innan patchen var alldeles för lätt.

Summa sumarum: Björnform gjorde för mycket skada, det är inte det folk gnäller om. Folk gnäller om druidernas sänkta kapacitet till att tanka, vilket sen blev avhjälp med en hotfix.

Blev inte så kort ändå

EDIT: Protection warriors har alltid varit bättre tanks än druider på nästan alla encounters, det är bara en del där druiden har för del. Det är när det är nästan bara fysisk skada, och riktig hög sådan. Detta på grund av våran högre armor och ibland större mängd hp.

Sen tycker jag det är rätt korkat att dömma ut hela druid comminutyn som gnällbäbisar genom att bara läsa blizzards forum. Titta på alla andra klasser så ska du se att du hittar stora mångder gnäll där med.

Permalänk
Medlem

jag läste lite innan att någon skrev att shatter skulle bli nerfad? läste jag rätt?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Wall of text

Tack, du skrev allting jag ville skriva. Fast nu med hotfixen så är druider fortfarande helt okej på att threata... och till posten du svarade till: hahahaha, kan du snälla läsa patchnotes och lära dig lite mer innan du skriver endel saker.

Permalänk

"Nu kom dom ju lyckligtvis med en hotfix som ordnade detta genom att lägga en speciell +threat modifier på björn-mangle och ge lacerate instant-skada (lacerate är en bleed DoT som många mobs är immuna mot, i synnerhet i karazhan) så den funkade på alla mobs."

Finns mobs som ignorerar taunt etc med . Druider är hybrider . Jag personligen har den åsikten att ingen hybrid ska kunna utglänsa en "ren" tank (warrior) melee dps (rouge) i sitt jobb .

Ni ska kunna tanka och göra melee dps javisst . Men ni ska inte överglänsa . Samma gäller healing .

Orsaken till detta är att ni får väldigt många bonusar i samma träd . Som dom "rena" klasserna måste specca i flera träd för att få .

Det är min åsikt . Är inte efter efter att starta något tjaffs .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Som jag ser det så är inte talentsen(vissa är sjukt bra iofs) utan hur mycket stats ni får utan str/agi emot en rogue tex, och hur bra era abilites är.
Sen bash > cyclone > heal > hots = win mot rogues, inte så mycket man kan göra.

Backstab:
Backstab the target, causing 150% weapon damage plus 255 to the target. Must be behind the target. Requires a dagger in the main hand. Awards 1 combo point.
Shred:
Shred the target, causing 225% damage plus 405 to the target. Must be behind the target. Awards 1 combo point.

Ambush:
Ambush the target, causing 250% weapon damage plus 335 to the target. Must be stealthed and behind the target. Requires a dagger in the main hand. Awards 1 combo point.
Ravage:
Ravage the target, causing 350% damage plus 514 to the target. Must be prowling and behind the target. Awards 1 combo point.

Curly: Klagar inte speciellt på warlocks, de är lätta såvida de inte använder dubbla succubus, healthstone och pot. Klagar på att de kan döda en när de hittar en i stealth, vilket nästan aldrig händer iofs ;), utan att man kan göra ett skit.

Ms warriors är dock det värsta om man inte har evasion uppe, då kan de inte göra nåt mer än overpower. Finns en warrior i curse på den min server, 11k hp, 1500ap, 25 crit i battlestance och lionheart champion, han är inte rolig.

Ville bara säga att en rogue har helt andra möjligheter att ändra sin dmg jämfört med en druid så att talentsen behöver vara bättre än rogues.

Permalänk
Medlem

Har bara en kort fråga. Går det att pausa prenumerationen på WOW redan efter den första månaden även om man fått den första månaden "gratis" när man registrerat kreditkort?

Står såhär på "Manage account": "If you still want to deactivate your account online‚ please answer the following questions to help improve the overall quality of the game:"

Med detta menas väl att man får tillbaka sitt account när man börjar betala igen?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Ja det där är nytt sedan en tid tillbaka. Förrut fick man bara en sån där fråga när man ville avsluta sitt konto, alltså ta bort det helt, men numer kommer den även när man vill avsluta sin betalning. Och det är som du säger man kan spela igen bara man börjar betala.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Horde...tauren warrior

Vad nickar du? Kanske gruppat med dig, spelade ganska mkt instanser igår

Jag har samma nick som här...Freelighter men det är inte troligt att jag har kört instanser md dig för jag kör knappt det nu försöker få skills i LW så jag kan lära mig mitt epic pattern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Du som börjat på en så bra post som kommer du med helt galna generaliseringar om druider... Synd tycker jag!

Själv kan jag berätta hur jag själv ser på patchen lite kort:

Armor nerf - Ok, vi hade lite mycket (jag var uppe i 70% dmg reduction)

HP nerf - Samma där, det gör inget direkt att det sänktes, var ändå uppe i 16k med raidbuffs och warrior shout på nästa raid.

Nerf på björn-skada: Detta var också ok om man bara ser till skadan, dvs ett pvp scenario. Men dess effekt i PVE, gällande tankning då, förstår man inte om inte vet hur druider generar threat. Vi generare threat genom skada, vi har samma procentuella ökning av threat i björnform som en warrior i defensive stance, båda klasser har talent som ökar med ytterligare 15%. Men nu är det ju så att warriors har ju massa fräsiga saker som sunder armor, revenge och dylikt som generar mycket threat utan skada. Det saknar druiderna, vi har bara våran damage som ger threat.

Som jag sa tidigare, i ett PVP scenario var nerfen inget problem utan snarare väl motiverad. Men vad den gjorde med vår möjlighet att bygga threat i ett PVE scenario var alldeles fel, det hade varit mycket svårt att tanka så som patch notes först såg ut.

Nu kom dom ju lyckligtvis med en hotfix som ordnade detta genom att lägga en speciell +threat modifier på björn-mangle och ge lacerate instant-skada (lacerate är en bleed DoT som många mobs är immuna mot, i synnerhet i karazhan) så den funkade på alla mobs.

Det hela slutade med att det blev lite svårare att tanka, men inte mycket. Jag tycker det hamnade på en lagom nivå där det är utmanande men inte omöjligt, då det innan patchen var alldeles för lätt.

Summa sumarum: Björnform gjorde för mycket skada, det är inte det folk gnäller om. Folk gnäller om druidernas sänkta kapacitet till att tanka, vilket sen blev avhjälp med en hotfix.

Blev inte så kort ändå

EDIT: Protection warriors har alltid varit bättre tanks än druider på nästan alla encounters, det är bara en del där druiden har för del. Det är när det är nästan bara fysisk skada, och riktig hög sådan. Detta på grund av våran högre armor och ibland större mängd hp.

Sen tycker jag det är rätt korkat att dömma ut hela druid comminutyn som gnällbäbisar genom att bara läsa blizzards forum. Titta på alla andra klasser så ska du se att du hittar stora mångder gnäll där med.

Ja kanske var lite dumt "dömma ut" hela druid communityn, då den del av druiderna som skriver på forumet är bara en bråkdel av alla som spelar. Men endå så tycker jag att det blir överdrivet mycket tjafs för något så ovesäntligt! I en raidinstance eller 5-manna grupp, så är det inte ens enskilda önskning som jag tycker går före själva progressen. Då PvE handlar om att klara av en viss dungeon så bryr jag mig inte ett skvatt om vad jag ska göra, så länge det bidrar till att man dödar en boss eller kommer vidare. För mig som druid, så är tankning i PvE helt ointressant då jag vet personligen att warriors är bättre utrustade till detta, samt att en druid gör bra ifrån sig som en healer! Druider kan agera som en mainhealer som vilken annan klass t.ex. priest, paladin, shaman. En del druider på forumet blev rosenrasande över att de inte kunde fylla platsen som en maintank, detta har de i regel aldrig setts som förrens en kort period innan/efter TBC (rätta mig om jag har fel, ganska ny till druid changes). Sen är jag medveten om att warrior så väl som andra klasser kan gå ifrån t.ex. tankning/healing och göra dps istället. Men då jag tycker att warrior är bättre än någon annan klass på att tanka så finner jag ingen idé med att låta någon annan som är sämre på den uppgiften utföra den. Visst ska druider få tanka om de vill, men de ska inte helt glömma bort att de även kan heala, och i viss mån göra dps i kattform som feral. Sen är det sant att om man spenderat flera månader med att farma för tanking gear, för att sedan inte få tanka längre eftersom att man inte kan hålla aggro sedan senaste patchen. Det skulle jag också reagera hårt på. Usch nu virrade jag bort mig lite, nu kan jag ju faktist se lite varför druiderna blev lite pissed, är som att en warrior med fulla tier3 skulle få medelandet att de inte behövs som tanks längre och måste specca fury/arms för att få vara kvar. Men lyckligvis har dessa spelare oftast en uppsättning DPS gear också.
...nu börjar jag tappa tråden ;D Men hoppas ni fattar endå.

Men nu verkar allting vara fixat med den här +50% threat från Mangle(Bear). I PvP var det lite roligt att se en druid bli stunlockad och gud vet vad hur länge som helst av flera personer för att sedan lunsa fram till en caster och kasta av en 1,9k mangle och en 1,4k maul rakt av. Är som att en protection warrior som kan göra om rage till HP och även ha Mortal Strike ;D. Men detta är tydligen fixat nu, och tagits till en rimlig nivå (vi får ta in i beräkningen att de flesta druider har enbart blåa/gröna saker, tänk vad man kan åstadkomma med fulla tier4 som inte är så långt bortom horrisonten).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Tack, du skrev allting jag ville skriva. Fast nu med hotfixen så är druider fortfarande helt okej på att threata... och till posten du svarade till: hahahaha, kan du snälla läsa patchnotes och lära dig lite mer innan du skriver endel saker.

Jag antar att det var mig du menar att han svarade till. Jag kan läsa patchnotes. Om du skriver något riktat till mig så skriv med mitt namn, och gärna vad i vilken patchnotes som jag "ska lära mig att läsa". Det är inte så schysst att bara ordbajsa och sen lämna tråden helt löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag antar att det var mig du menar att han svarade till. Jag kan läsa patchnotes. Om du skriver något riktat till mig så skriv med mitt namn, och gärna vad i vilken patchnotes som jag "ska lära mig att läsa". Det är inte så schysst att bara ordbajsa och sen lämna tråden helt löst.

Mangle 200 mindre i skada? "Ok".

Permalänk
Medlem

Sammanfattning av patchen är att allt är i sin ordning, förutom att blizzard skötte det lite klantigt med druiderna men fixade det med en hotfix. Warriors är fortfarande grymma i 5v5 och fortfarande ganska gimp när dom är ensamma. Skulle man nerfa warriors på något vis nu hoppas jag att warriorklassen blir mer mångsidig på något vis för nu är faktiskt den enda fördelen vi har MS och burstdmg (deathwish). Tar man bort något där blir vi riktigt värdelösa i PVP.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Tihi, jag har märkt en skitbra låt som passar till wow mestadels alliance. Vad tycker ni om Europes Stormwind? jag tycker det är lite skojjigt

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Mangle 200 mindre i skada? "Ok".

Det står ju inte minus 200 i skada. Utan har läst trådar där druider jämfört skadan innan och efter fixen, och de kom upp i dessa siffror.

Citat:

The multiplier on base weapon damage for "Mangle (Bear)" ability has been changed from 130% to 100%. In addition, the bonus damage has been reduced by the same ratio.

The critical damage bonus on "Predatory Instincts" reduced from 3/6/9/12/15% to 2/4/6/8/10%.

På grund av dessa nerfs så har skadan minskats för druider i bearform, upp till 200 i vissa fall, kanske även mer!

Kanske är någon annan som borde lära sig läsa och förstå en text, och inte bara leta efter konfrontation, är ganska barnsligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Det står ju inte minus 200 i skada. Utan har läst trådar där druider jämfört skadan innan och efter fixen, och de kom upp i dessa siffror.

Knappast. Först 20% från talent och sen 30% på mangle och sen lite extra på +dmg. Jag gick från runt 1.8-2k crits till 1-1.1k

# "Savage Fury" no longer affects "Mangle (Bear)".
# "Savage Fury" no longer applies to "Maul" or "Swipe".

Mina swipes och mauls gick ner också, vilket var helt onödigt.

Permalänk
Medlem

Druider hade ju lättare att tanka 5-mans än warriors och kunde även tanka end-game raidstuff. Borde väl vara lite skillnad mot en 100% pvp/grind gimpat protwarrior mot en druid som kan tanka/pve dps/pvpa i samma spec?

Var väl swipe som gjorde det lätt att hålla aggro på många targets?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
....Ingen aning om vad du snackar om vad warriors har.

Berserker rage, bryter fear och gör en immun i 10s. Är man fury-speccad har man även Deathwish som bryter fear och gör en immun i 30s.

Fattar inte hur ni kan tjöta på fear, så jävla jobbig är den inte. Druidernas root och alla jävla rogues som är pvp-speccade och håller en nere en hel evighet är fan så mkt jobbigare. För att inte tala om paladinens jävla stuns som de kan kasta från 30m...eller mages polymorph och blink och slow, eller hunters traps osvosvosv.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Druider hade ju lättare att tanka 5-mans än warriors och kunde även tanka end-game raidstuff. Borde väl vara lite skillnad mot en 100% pvp/grind gimpat protwarrior mot en druid som kan tanka/pve dps/pvpa i samma spec?

Var väl swipe som gjorde det lätt att hålla aggro på många targets?

Jag whinar inte om nerfen, jag whinar dock på folk som har fel. Och mangle blev lite för mycket nerfat, men den skulle nerfas. Och vi är hybrids, därför kan vi dps/pvp/tanka i samma spec.

Permalänk
Medlem

Hur var det man bytte från US till EU?, laddade ner WoW från hemsidan och då var det US, och har för mig att någom här skrev att man kunde byta till EU på ett enkelt sätt.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Hur var det man bytte från US till EU?, laddade ner WoW från hemsidan och då var det US, och har för mig att någom här skrev att man kunde byta till EU på ett enkelt sätt.

öppna realmlist.wtf (ligger i rooten på wow kattalogen) i notepad och ändra till set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag whinar inte om nerfen, jag whinar dock på folk som har fel. Och mangle blev lite för mycket nerfat, men den skulle nerfas. Och vi är hybrids, därför kan vi dps/pvp/tanka i samma spec.

Jo men swipe nerfades väl för att den gjorde för mycke skada eller gjorde det för lätt att tanka för en drood då?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Sökte men hittade inte det jag letade efter.
Jag har nu 225 i first aid och jag undrar hur jag ska göra för att få mera?
First aid tränaren i stormwind snackade om att jag skulle åka till theramore island och snacka med nån snubbe men när jag kommer dit kan jag inte göra något?
Är jag för låg lvl, jag är på lvl 28 nu.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Sökte men hittade inte det jag letade efter.
Jag har nu 225 i first aid och jag undrar hur jag ska göra för att få mera?
First aid tränaren i stormwind snackade om att jag skulle åka till theramore island och snacka med nån snubbe men när jag kommer dit kan jag inte göra något?
Är jag för låg lvl, jag är på lvl 28 nu.

Jepp måste var lvl40 har jag för mig för att kunna göra first aid questet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Jepp måste var lvl40 har jag för mig för att kunna göra first aid questet.

Jaha ok där ser man, inte konstigt att det inte gick då.
Är en bit kvar då med andra ord.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Jepp måste var lvl40 har jag för mig för att kunna göra first aid questet.

35 numera om jag inte har fel

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
35 numera om jag inte har fel

stämmer

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard Skämtar du? Nerfen "hjälpte" som fan! Mangle crit ligger på runt 1100 för mig just nu. Innan nerfen låg jag på 2000 med mangle. Mina vanliga VITA slag crittar på 900-1000 i björn.

1100 e vad mina sinister strikes crittar runt för på cloth, gives or take 200dmg.

Citat:

Vad gör det att vi gör mer skada än rogues i cat? Unbreakable CC? Menar du cyclone som håller i fjutiga 6 sekunder. Jämnför med tex. warrior fear, priest fear warlock fear. Alla dem har massa tid på sig. Rogues har sap, kidneyshot, cheapshot gouge.

Ni har runt 1k-1.k ap mer än oss, era finishers drar av mkt mer skada och eran vita skada e jämförbar. I sustained så jämnar det ut sig eftersom ni saknar snd etc men i burst (pvp) så kan vi inte matcha en cat.

"Fjuttiga" 6 sekunder, rogues har blind (som ni kan ta bort med abolish) och sap (som destealthar utan talent och kräver 60 energy) som varar längre och båda breakas av damage (psns, bleeds, skada från andra spelare etc). När inte ens iceblock eller divine shield funkar så e något fel ^^

Citat:

Jag vill gärna se en bild på en druid som crittar 1713 mangle efter nerfen.

Will see what I can do, man ska ha bra gear också ~ kolla in Shii (balnazzar) på armory så kan du jämföra lite.

Citat:

Talents är helt sick? Snälla. Vi har inte key-talents från 3 olika rogue träd. Nämn dem är du så snäll.

- Feral Instinct (3pts motsvarande 5 för rogues och +bear)
- Sharpened Claws (3pts motsvarande 5 för rogues och 1mer crit)
- Ferile Swiftness (3pts motsvarande 5 + 4% dodge, dvs 4pts till)
- Feral Tenacity (3pts motsvarande 2 för rogues, note - deep combat träd)
- Primal Fury (2pts motsvarande 5 för rogues +bear)

- Samtidigt som ni har talents som t.ex. reducar energy på backstab med 18, dvs en talent bättre än combat potency (deep combat) för rogues och som bara kostar 2pts.

Citat:

Viktigaste healingtalent? Jag speccar inte HT reduce bara för att få ner casttime på HT, healar ändå i träd och kan inte använda HT då. Men vad spelar det för roll, från 3.5s till 3s wow...

- Hittils inte träffar ngn druid som har blivit forcespeccad in i träd men en feraldruid kan heala helt ok i 5mans och som backup i raids. Heal
talentsen e främst bra i PvP.

Citat:

Vänta bara tills rogues lär sig spela och fixar bättre vapen. Tycker ändå jag spelar en fair fight mot rogues i pvp. Brukar sluta rätt jämnt.

btw. om backstab hitar på bear 160, då hitar den väl likadant på warriors. Ska du klaga på dem också?

Sure sett min backstab hitta på wars för nästan lika lite och dom var full prot, men full prot wars diskar inte ut 50% av den skadan en beardruid gör (snackar om full beartank gear) och kan inte med 2 abilities heala upp till full HP och ta bort debuffs. Cyclone är sjuk med bash, och även om bash e på CD efter första healen så kan man göra det igen med en kitty-gouge istället (du hinner i regel destealtha med katten innan cyclone breakar).

Faktum är att även rogues som kan spela tkr druids är svåra, de jag tar i PvP är dom som antingen har kass gear, har otur med miss/resist bash eller spelar dåligt (jättemånga druids som inte kastar abolish psn innan sin heal och dör pga att mindpsn sabbade deras heal.) - bara faktumet att abolish psn = -20%ish dps mot en mutilate rogue är ganska roligt. Bra druids shoutar också ut rogues ur stealth när de vanishar (vilket kräver clos tack vare FF - FF sabbar också gouge/restealth).

Men skyll du på lacking rogue "skills" (insanenenenee) och hur våran gear e kass, väntar bara på att feraldruids ska få clos också <3

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Ja, jag har faktiskt väldigt lätt att ta rogues som druid om de inte drar alla cooldowns, men bara för det ska de inte nerfa druider ännu mer, rogues ska väl ändå inte ta alla klasser i PvP?

Permalänk
Medlem

En feral-druid är inte samma sak som en rogue, dom fungerar ju helt olika >.< Ni kan inte sitta o jämföra ett fåtal olika skills och komma fram till något vettigt..

Nu efter patchen gör inte druider någon vidare skada längre. Kan ni fortfarande inte döda dom så håll er borta från dom bara. Själv håller jag mig borta från warlocks för jag vet att dom dödar hunters rätt enkelt (iaf mig ;p).

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Anledningen att man blir så trött på druider, speciellt på wowforumen. Är att de tycker de har rätt till imba tanking/imba pve dps/pvp/grind i en spec medan nästan alla andra klasser får ge upp saker för att bli bra på något annat.
Bara för att man spelar en hybrid betyder det inte att man ska kunna göra 90% av 2 olika klassers job + att heala dugligt om man byter gear.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Druider har varit för imba, vet inte riktigt hur pass nerfade de blev efter patchen men har fått uppfattningen att det inte var så mkt. Alltså druider är ju en hybridklass, dvs de ska vara lite bra på allt (så var det också innnan buffen) men på sistone har de haft alldeles för hög dps och för många pvp skills. I kattform är de i klass med rogues, i björnform har de haft mer hp/armor (vet inte hur det är efter nerfen) än warriors och dessutom kan de stunna, i casterform kan de heala riktigt bra... jag tycker iaf det känns lite imba. Hur kul är det som warrior att hoppa på en drood i björnform och upptäcka att man inte gör nån dmg, han kan stunna, gör bra dmg och kan heala sig (dels i björnform men även i värsta fall hoppa till caster och heala ännu mer). Deras feralcharge ger dessutom längre stun än warriors har jag för mig. Och vad kan jag som warrior göra? Tja..... hamstring typ :S Det gäller iofs mot alla klasser, och den ända klassen det faktiskt räcker mot är hunters.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400