Hjälp mig köpa super-laptop. Maxpris 50,000 kr.

Permalänk
Medlem

Hjälp mig köpa super-laptop. Maxpris 50,000 kr.

Nu är det dags för mig att köpa en ny laptop. Jag har några krav som kan tyckas enkla, men i mina ögon är det ytterst svårt att hitta det jag vill ha.

Laptopen skall uppfylla följande:

- Så lätt som möjligt.
- Stilren är ett plus.
- Inga krav på grafikkort. Hellre en kompakt dator än vrålgrafik.
- I övrigt endast de bästa komponenterna.
- Skärmstorlek mellan 14.1 och 15.4 tum.
- Endast PC, dvs ingen Mac.

Som synes i rubriken är jag beredd att betala upp till 50,000 kr. Med andra ord är inte priset av någon större betydelse, men det betyder inte att jag vill ha en laptop för 20,000 kr heller.

Alla seriösa förslag uppskattas stort!

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp mig köpa super-laptop. Maxpris 50,000 kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StanleyS
Nu är det dags för mig att köpa en ny laptop. Jag har några krav som kan tyckas enkla, men i mina ögon är det ytterst svårt att hitta det jag vill ha.

Laptopen skall uppfylla följande:

- Så lätt som möjligt.
- Stilren är ett plus.
- Inga krav på grafikkort. Hellre en kompakt dator än vrålgrafik.
- I övrigt endast de bästa komponenterna.
- Skärmstorlek mellan 14.1 och 15.4 tum.
- Endast PC, dvs ingen Mac.

Som synes i rubriken är jag beredd att betala upp till 50,000 kr. Med andra ord är inte priset av någon större betydelse, men det betyder inte att jag vill ha en laptop för 20,000 kr heller.

Alla seriösa förslag uppskattas stort!

Du kan titta på Sony Vaio eller LG:s mindre datorer. Annars kanske Dell har något. Tror du får en fin lap-top för runt 20 kkr.

Mvh

Team_AMD

Permalänk
Hedersmedlem

Med de kriterierna tycker jag att du ska kika närmare på LG´s T1-serie. Plocka på den mycket ram så tror jag det blir en fin-fin dator för dig.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099074

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/produc...

T1 är kanske inte det mest prisvärda alternativet dock...
Du skriver att du vill ha en så lätt dator som möjligt vilket får mig att dra slutsatsen att du är ute efter mobilitet, stämmer det?
Om det är så tycker jag absolut att du ska utöka kriterierna till 13,3" också, det öppnar för upp för en hel del mysiga alternativ och vikten går ner ytterligare.
Har själv haft datorer med alla de storlekarna på skärm och för min del är 13,3" en perfekt avvägning av mobilitet och användarvänlighet. Är du däremot ute efter en lite högre upplösning är det 14,1" och uppåt som gäller, det blir lätt väldigt plottrigt annars.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Re: Hjälp mig köpa super-laptop. Maxpris 50,000 kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StanleyS
Nu är det dags för mig att köpa en ny laptop. Jag har några krav som kan tyckas enkla, men i mina ögon är det ytterst svårt att hitta det jag vill ha.

Laptopen skall uppfylla följande:

- Så lätt som möjligt.
- Stilren är ett plus.
- Inga krav på grafikkort. Hellre en kompakt dator än vrålgrafik.
- I övrigt endast de bästa komponenterna.
- Skärmstorlek mellan 14.1 och 15.4 tum.
- Endast PC, dvs ingen Mac.

Som synes i rubriken är jag beredd att betala upp till 50,000 kr. Med andra ord är inte priset av någon större betydelse, men det betyder inte att jag vill ha en laptop för 20,000 kr heller.

Alla seriösa förslag uppskattas stort!

(för en gångs skull säger jag) Vaio. snygg, bra skärm (X-Black), ca 7 timmar batteritid (god dame), osv.

SONY VAIO TX5 CS 1.33 1GB/100 DVDRW 11.1#VB...... 25 620,00 kr

eller
SONY VAIO SZ4 C2D 2.0 2GB/120 DVDRW 13.3#VB...24 993,75 kr
lite större skärm, ser ungefär likadan ut. annars.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

jag skulle satsa på en Sony SZ4.

Sony Vaio VGN-SZ4XN
Intel Core 2 Duo T7200 2.0GHz,
nVIDIA GeForce Go 7400,
2048Mb DDR2,
120Gb HDD,
13.3" Wide,
Windows Vista Businessnote

1,69kg
3h batteritid

http://vaio.sony.se/view/ShowProduct.action?product=VGN-SZ4XN...

~25000kr
http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010105161&csref...

Visa signatur

//anno

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
jag skulle satsa på en Sony SZ4.
https://www.datorbutiken.com/home/Images/Products/Large/SOVGN...
Sony Vaio VGN-SZ4XN
Intel Core 2 Duo T7200 2.0GHz,
nVIDIA GeForce Go 7400,
2048Mb DDR2,
120Gb HDD,
13.3" Wide,
Windows Vista Businessnote

http://vaio.sony.se/view/ShowProduct.action?product=VGN-SZ4XN...

~25000kr
http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010105161&csref...

håller med. men TX5 med ca 7 timmar batteritid slår mycket hårdvara. beror på vad man ska ha den till.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du skall kika extra på ASUS S6F

Här kan du läsa omdömen om den, inte många negativa saker, har sett den, och känt på den och jag VILL OCKSÅ HA EN...
Sen att du får massa skojsigt till i vanlig ASUS-anda.
Tangenterna känns nästan metalliska, och det var helnice...
Den medföljande väskan ser mera ut som en stor filofax, och glömmer man den i bilen så ser det inte ens ut som en dator.

Extra bra med tanke på den kompakta storleken och vikt på endast 1,37KG, så har den optisk enhet, tillval dvd-brännare, ser inte att man skulle välja annat.
ASUS har verkligen lyckats här, synd bara att jag på jobbet måste välja HP bläää.....

20,000-23,000 går kalaset på....

Läs omdömen:
http://www.smartson.se/index.aspx?id=10120

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu var kraven iofs 14,1" - 15,4" skärm vilket exemplen ovan tyvärr inte matchar.
Skulle dock trådskaparen kunna tänka sig att gå ner lite i skärmstorlek som jag skriver tidigare i tråden finns det en hel del alternativ.
Sitter själv på en Vaio SZ1 som är den mest kompletta bärbara jag har upplevt. Inget kommer i närheten av den på någon punkt med de kriterier jag har.
Lätt, snygg design, robust byggd och en battertid som får många andra bärbara att skämmas.
Idag heter den SZ4 som nämns ovan och jag tror att det är det absolut bästa alternativet ur användarsynpunkt, dock är den på inga sätt och vis billig i förhållande till sin prestanda. Krutet har inte lagts på att få höga spec i en reklamblaska för att säga det diplomatiskt...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Tyvärr är ingen av dessa speciellt intressanta i mina ögon. Ni visar mig datorer med skärmar mindre än 14.1" eller "prisvärda" datorer. Jag är ute efter en värsting. Jag har väldigt god ekonomi och bryr mig inte om en dator kostar 5000 kr mer bara för att få en 5% snabbare processor.

Hur som helst så ser Vaio väldigt läckra ut, men tyvärr hittar jag ingen värsting.. Kort och gott duger inte 1 GB minne. Gärna 2 GB, helst 4 GB, gärna snabbaste mobila processorn, och så vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Nu var kraven iofs 14,1" - 15,4" skärm vilket exemplen ovan tyvärr inte matchar.

sant, men som du själv säger är ju 13.3" nästan ett bättre alternativ.
Jag tycker så lätt som möjligt och 14,1"-15,4" inte riktigt passar i samma mening

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
håller med. men TX5 med ca 7 timmar batteritid slår mycket hårdvara. beror på vad man ska ha den till.

absolut, men man tappar mycket i hårdvara. Personligen skulle jag nog ha ett mycket svårt val mellan TX och SZ, sjukt portabel mot lite mer skärm och prestanda för samma pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Hur som helst så ser Vaio väldigt läckra ut, men tyvärr hittar jag ingen värsting.. Kort och gott duger inte 1 GB minne. Gärna 2 GB, helst 4 GB, gärna snabbaste mobila processorn, och så vidare.

Jag tycker nog SZ4 jag tipsar om ovan är en värsting. Vill du ha maximal prestanda och vara någorlunda mobil får du nog tyvärr kika på 17". Du hittar inte 4gb ram i en dator på runt 2kg.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StanleyS
Tack för alla svar!

Tyvärr är ingen av dessa speciellt intressanta i mina ögon. Ni visar mig datorer med skärmar mindre än 14.1" eller "prisvärda" datorer. Jag är ute efter en värsting. Jag har väldigt god ekonomi och bryr mig inte om en dator kostar 5000 kr mer bara för att få en 5% snabbare processor.

Hur som helst så ser Vaio väldigt läckra ut, men tyvärr hittar jag ingen värsting.. Kort och gott duger inte 1 GB minne. Gärna 2 GB, helst 4 GB, gärna snabbaste mobila processorn, och så vidare.

Så 14,1" till 15,4" är ett fast krav?

Angående minne blir det svårt att hitta en som säljs med så mycket, du får köpa datorn och komplettera med mera. Är ingen större operation, samma sak gäller med cpu och disk. Vill du vara värst får du kallt räkna med det tyvärr!

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105161

2 Gb ingår vid köp.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Skall du ha en core 2 duo, med 2 gb minne och runt 15" så ligger de flesta kring 22 till 27000.
Det är bara till att välja en, finns ju ett antal att välja mellan, gå in på pricerunner och selektera enl. dina önskemål och välj ut en.

Kika här och välj dina önskemål, så kan du sedan när du hittat ett par, läsa mera om dom.

http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/browse?...

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StanleyS
Tack för alla svar!

Tyvärr är ingen av dessa speciellt intressanta i mina ögon. Ni visar mig datorer med skärmar mindre än 14.1" eller "prisvärda" datorer. Jag är ute efter en värsting. Jag har väldigt god ekonomi och bryr mig inte om en dator kostar 5000 kr mer bara för att få en 5% snabbare processor.

Hur som helst så ser Vaio väldigt läckra ut, men tyvärr hittar jag ingen värsting.. Kort och gott duger inte 1 GB minne. Gärna 2 GB, helst 4 GB, gärna snabbaste mobila processorn, och så vidare.

kolla här. det finns knappt några "värstingar" under 17". (finns inte så mycket plats, för all tung hårdvara när det blir mindre en 17"). köpe en 17" istället, då kan du få 20 olika förslag på en minut.

good luck.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StanleyS

Hur som helst så ser Vaio väldigt läckra ut, men tyvärr hittar jag ingen värsting.. Kort och gott duger inte 1 GB minne. Gärna 2 GB, helst 4 GB, gärna snabbaste mobila processorn, och så vidare.

Allt över 3 GB minne är onödigt tills Intel släpper sin nya plattform Santa Rosa nu i april/maj.

Permalänk
Medlem

Kanske en IBM T60 vore något? De är sjukt hållbara och borde gå att få med rätt vassa specifikationer om man är beredd att betala.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Jag har alltid gillat fujitsu siemens Lifebook... Riktigt slimmade och vassa, 1,8 kg och 14.1´.

Inte den fetaste grafiken men annars riktigt trevlig.

15995 plus moms på dustin.se

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105188

Annars är en fullspäckad T60 alltid ett alternativ.

Om man gillar Thinkpad borde Hp NC6400 också vara ett alternativ, men gillar man inte bruksiga, tåliga och inte så flashigt designade laptops går de väl bort. Själv älskar jag den typen av datorer...

Permalänk

Dell's Företagsserie Latitude går att få väldigt fina!

Jag testade att maxa en D620 med 4gb ram, 2.33ghz processor, 9cells batteri+extrabatteri, något bra grafikkort, högupplöst 14" skärm m.m.

Gick på en 50000kr inklusive moms. Om du ringer in en order på en sådan kan du antagligen få den väldigt trevligt utrustad! Vore intressant att veta om de hade möjlighet att slänag in ett batteri istället för DVD-enheten t.ex, så kan du få riktigt fin batteritid!

Permalänk
Inaktiv

Re: Hjälp mig köpa super-laptop. Maxpris 50,000 kr.

Tycker du glömt en viktig sak! Vad ska du ha datorn till först och främst?

Permalänk

Alienware för dig. Det grymmaste av det grymmaste. En konfigurerad Auora ALX

Processor: AMD Turion™ 64 Mobile ML44 2.4GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache
Operating System (Office software not included): Genuine Windows® XP Professional
Display: 19" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display with Built-in 1.3 Mega Pixel Camera - Space Black
Motherboard: NVIDIA® nForce 4 SLI
Memory: 2GB Dual Channel DDR SO-DIMM at 400MHz - 2 x 1024MB
System Drive: Extreme Performance (RAID 0) - 200GB (100GB x 2) Serial ATA 1.5Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache
Primary CD ROM/DVD ROM: Dual Layer Blu-Ray/DVD±R/W/CD-RW Burner w/ Nero Software
Video/Graphics Card: Dual 512MB NVidia® GeForce™ Go 7900 GTX SLI Enabled – 1GB of Total Memory!
Sound Card: High-Definition Audio with surround sound
Wireless Network Card: External 802.11a/b/g WiFi PCMCIA Card
Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem
Mouse: Logitech® G5 Laser Gaming Mouse
Bluetooth: Bluetooth™ USB Adapter
Power: Additional Battery - Alienware® Aurora mALX 12-cell Lithium-Ion Battery

Hela kalaset går på 6319 dollars vilket blir cirkus 45800:-
Du får visserligen stå ut med en 19" skärm då. Lite svårt att få plats med allt detta i en 15-tummare.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

synd att du inte vill ha en mac, värkar ju kunna passa ganska bra:
display: 15,4 wide upplösning 1440 x 900
cpu: 2.33 Intel core 2 duo
gpu: ati mobility radeon x1600-grafik med 256 MB sdram
dvd/cd: 6x superdrive för skivor i dubbla lager
ram: 3 gb
hdd: 200 gb
pris: 32,710 kr

tycker själv att dom är snygga. man kan välja till lite andra saker, och det är ju absolut inga problem att köra win i en mac..:)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seBusiness.woa/630404...

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

mac o vaio är ju klart snyggast o små o bra med bra batt tid,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Hedersmedlem

Det är faktiskt rätt svårt tror jag att få ihop till 50 000 kr för en sådan bärbar, visst finns det nog som säljer dem men de har spec som typ finns för 10 000 - 20 000kr billigare.
Här är mina alternativ från Dell:
I samtliga fall har jag tagit så lite internminne som möjligt, för där är Dell helt enkelt dumma när man vill ha 4 GiB. På komplett finns det SO-DIMM DDR2 667 MHz minne för 4995 kr. Köp två sådana = 10 000 kr om du vill ha mer än 2 GiB minne. Dell ville t.ex. ha ~20 000 kr för det i precision-datorn. I någon annan av alternativen var 4 GiB inte av snabbaste typ (bara 533 mhz).

Latitude D820

Citat:

Intel® Core™ 2 Duo T7600 (2,33 GHz) med NVIDIA Quadro NVS 120M 512 MB
3 års företagssupport (inkl. onlinekurspaket)
3 års CompleteCare olycksskadeförsäkring
15,4-tums WSXGA+ (1680 x 1050) LCD-skärm
2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024 MB)
Seriell ATA-hårddisk med 100 GB och 7200 RPM
8x DVD+/- RW Drive with Decoder Software
Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g MiniCard (54 Mbps) Core 2 Duo
Internal Dell 350 Bluetooth™ Card
9-cellers primärt litiumjonbatteri med 85 wattimmar för längre batteritid

UTAN moms: 22 965 kr
Vikt: >2,9 kg (2,8 med 6-cellsbatteri och intregrerat grafikkort) Räkna med runt 3,0 kg.

Precision M65 - Är typ samma skal som D820 fast kan välja lite andra (dyrare) saker.

Citat:

Intel® Core™2 Duo T7600 (2,33 GHz 4 MB L2-cache 667 MHz FSB)
NVIDIA Quadro® FX 350M 512MB
3 års företagssupport (inkl. onlinekurspaket)
3 års CompleteCare olycksskadeförsäkring
15,4-tums WSXGA (1 680 x 1 050) DellSharp TFT widescreen-skärm
1,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-minne (2 x 512 MB)
160 GB hårddisk (5 400 rpm)
Internal 8X DVD+/-RW Drive
Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g MiniCard (54 Mbps) Core 2 Duo
Bluetooth-kort
9-cellers primärt litiumjonbatteri med 85 wattimmar
Litiumpolymerbatteri för mediefack med 48 wattimmar för dubbelt batteristöd

UTAN moms: 22 227 kr
Notera också att det bara är 1 GiB minne, som jag skrev ovan så köper man det bäst hos andra, men om man vill ha 2 GiB för att jämföra direkt från dell så kostade det 1 713 kr extra.
Vi noterar att här fanns mediabay-batteriet. Ringer man in och beställer kan man säkert få det med de andra datorerna, bara det att webbkonfiguratorn är lite tokig.
Vikt: >2,9 kg (2,8 med 6-cellsbatteri) Räkna med runt 3,0 kg.

Latitude D620

Citat:

Intel® Core™ 2 Duo T7600 (2,33 GHz) med NVIDIA Quadro NVS 110M 256 MB
14,1-tums WXGA LCD-skärm (1 280 x 800 upplösning)
2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-minne (2 x 1024 MB)
160 GB hårddisk (5 400 rpm)
8x DVD+/- RW Drive with Decoder Software
Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g MiniCard (54 Mbps) Core 2 Duo
Internal Dell 350 Bluetooth™ Card
9-cellers primärt batteri (85 wattimmar) för maximal batteritid

UTAN moms: 20 896 kr
Vikt: >2,3 kg (2,28 med 6-cellsbatteri)

Som synes skiljer ju sig saker åt fast de inte borde göra (t.ex. i mitt val av hårddisk). Det går säkert att få precis samma på alla men bara det att webshoppen förhindrar det. Ett annat exempel är bildskärmen i D620, i specifikationerna så ska man kunna få en med lite högre upplösning men det är inget alternativ alls för det. Bäst att ringa och tala med dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
Dell's Företagsserie Latitude går att få väldigt fina!

Jag testade att maxa en D620 med 4gb ram, 2.33ghz processor, 9cells batteri+extrabatteri, något bra grafikkort, högupplöst 14" skärm m.m.

Gick på en 50000kr inklusive moms. Om du ringer in en order på en sådan kan du antagligen få den väldigt trevligt utrustad! Vore intressant att veta om de hade möjlighet att slänag in ett batteri istället för DVD-enheten t.ex, så kan du få riktigt fin batteritid!

Det ska nog gå att köra ett batteri i media-bayen. Det är ju samma typ av bay för både 620 och 820 (och precision m65) och på en av dem kunde jag välja batteri för mediabay.
Håller med, man ska alltid ringa till Dell när man beställer, de kan pruta av sig själva
Fast grafikkortet (quadro NVS 110M) är inte så bra, men man kan inte välja något annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Alienware för dig. Det grymmaste av det grymmaste. En konfigurerad Auora ALX

Processor: AMD Turion™ 64 Mobile ML44 2.4GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache
[[resten av specen]]
Hela kalaset går på 6319 dollars vilket blir cirkus 45800:-
Du får visserligen stå ut med en 19" skärm då. Lite svårt att få plats med allt detta i en 15-tummare.

Jag tycker det där var ett riktigt ohyggligt skitalternativ.
Han ville ha en kompakt dator hellre en vrålgrafik. 19" slår ju långt över det efterfrågade. Dessutom så är det en single core processor! Gällande processorn kunde han ju lägga 5000 kr för 5% snabbare processor om det vore så. Så jag ser inte single core som något alternativ alls.

Problemet med alienware är att deras datorer är rätt obalanserade i prestanda på alla komponenter och att deras logga kostar väldigt mycket.
Äh deras Area-51 m5550 hade de iaf intelprocessor i med dual core
Den såg rätt bra ut på pappret och har 7600gs grafikkort (bättre än dells). 25000 kr i vad brittiska pundet är värt nu plus lite tull. Dock är det ju engelskt tangentbord...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

ha ha jag säger www.killernotebooks.com

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

kan man utöka batteritiden på LIFEBOOK S7110 på något sätt, större batteri t.ex.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
kan man utöka batteritiden på LIFEBOOK S7110 på något sätt, större batteri t.ex.?

det finns ett kraftigare batteri som man byter ut originalbatteriet mot, sen finns det även ett batteri för modulfacket men då måste man plocka ut DVD-enheten.

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja en Dell Precision M65, maxar man den kommer man upp i strax under 50kkr. Då har man en dator med 4års komplett garanti/suport och med prestande som kan tävla med avancerade stationära.

Permalänk
Medlem

DELL XPS

Permalänk
Medlem

Jasså det finns laptopper med 7200 RPM HD:er?

Visa signatur

Christer
www.varmlandsfynd.com¨

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en FUJITSU SIEMENS CELSIUS. den har en 15.4tums skärm med 1920 x 1200. Hade en CELSIUS C210 en av de äldre modell, funkar faktiskt mycket bra..

Själv sitter jag med en Vaio TX1 nu, fundera på en TX5 eller en SZ4 när de kommer.. måste säga Sony har kvalitet på sin bärbar

Visa signatur

------------