Google ger sig in på mobiltelefonmarknaden?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Tror att det är dags att bojkotta google nu, så att dom inte blir som ms och tar över värden och får bestämma hur dom vill.

ditt nickname?

mm lär bli så snart över hela internets, ju större google (eller vilket företag som helst, EA, MS, snart Blizzard?) blir desto mer evil verkar det bli, fast inte på riktigt då bara i folks ögon, mycket märkligt...

vi får vara glada över alla företag som har varit med och skapat den internetkultur och alla prylar vi har idag, utan MS hade dom flesta av oss inte varit inne på sweclockers, utan google hade vi inte hittat allt som vi vill hitta, utan EA hade vi inte spelat så mycket spel osv i all evighet

visst utan ovanstående hade det funnits några andra alternativ eller eventuellt inget alls, det är jag medveten om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
ditt nickname?

mm lär bli så snart över hela internets, ju större google (eller vilket företag som helst, EA, MS, snart Blizzard?) blir desto mer evil verkar det bli, fast inte på riktigt då bara i folks ögon, mycket märkligt...

vi får vara glada över alla företag som har varit med och skapat den internetkultur och alla prylar vi har idag, utan MS hade dom flesta av oss inte varit inne på sweclockers, utan google hade vi inte hittat allt som vi vill hitta, utan EA hade vi inte spelat så mycket spel osv i all evighet

visst utan ovanstående hade det funnits några andra alternativ eller eventuellt inget alls, det är jag medveten om

eh...

var Microsoft först med operativsystem?

var EA först med spel?

var Google först med sökmotorer?

svaret på alla dessa är nej, och kultur skapas inte av företag, den skapas av människor även om de i stort haft användninga av produkterna hade samma kultur skapats med ett annat företags prylar.

och att du tar de två första i samma mening som det tredje ger dig närmast lite profetskillz är jag rädd.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Tror att det är dags att bojkotta google nu, så att dom inte blir som ms och tar över värden och får bestämma hur dom vill.

Skillnaden är ju dom olika företagens inställning till saker och ting.
Och google är ett av dom få stora företag som har en bra inställning, vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Jag anser att google har BRA ställning till allt istortsett. Låt all information bli tillgänglig för ALLA.

Dock tycker inte alla på samma sätt.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Inaktiv

AndreaX:

det jag menar är inte att dom var först såklart, ser inte heller att jag skrivit det i mitt inlägg någonstans??

företagen är ju en del av den kultur som skapas, därför, har dom enligt min åsikt en del med kulturskapandet att göra, att förneka det i dagens "IT" samhälle blir svårt..

tror du inte förstår vad jag menar desvärre, men meningen med mitt inlägg var att kritisera herr fjortis om detta ständiga whinande mot företag som växer sig större och lyckas, och igenom framgången som enda skäl få ta en massa skit för att dom är "evil" , varför blir ett företag större? för att ingen gillar det dom gör eller för att dom uppskattas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
AndreaX:

det jag menar är inte att dom var först såklart, ser inte heller att jag skrivit det i mitt inlägg någonstans??

företagen är ju en del av den kultur som skapas, därför, har dom enligt min åsikt en del med kulturskapandet att göra, att förneka det i dagens "IT" samhälle blir svårt..

tror du inte förstår vad jag menar desvärre, men meningen med mitt inlägg var att kritisera herr fjortis om detta ständiga whinande mot företag som växer sig större och lyckas, och igenom framgången som enda skäl få ta en massa skit för att dom är "evil" , varför blir ett företag större? för att ingen gillar det dom gör eller för att dom uppskattas?

Citat:

utan MS hade dom flesta av oss inte varit inne på sweclockers, utan google hade vi inte hittat allt som vi vill hitta, utan EA hade vi inte spelat så mycket spel osv i all evighet

om du inte menar det så menar du att alla system som utvecklades före Windows inte fortsatt sin utveckling utan stagnerat till en ingen behöver mer än 640kb minne eller max 5 datorer per kontinentmentalitet. där utveckling eller behov finns uppkommer och skapas verktygen, det är en naturlag som Microsoft till skillnad mot vanliga sådana inte står över. (även om de säkert önskar det med) Microsoft har sällan gjort något för fri kretivitet heller, tvärtom. kreativitet har snarast grott trots, inte tack vara Microsoft.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

japp exakt så menar jag, du förstår mig precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
japp exakt så menar jag, du förstår mig precis

Eftersom Microsoft köpte DOS från någon annan är jag rätt säker på att utvecklingen hade fortskridit ungefär likadant som den gjorde om inte Microsoft existerade. Programmerarna och kunskapen fanns där, det gällde bara att hitta på idén, och det är det alltid någon som gör förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Google har förövrigt gett sig in i transportbranchen, dom kör egna bussar för att transportera sina anställda till och från arbetet.

"The perks of working at Google are the envy of Silicon Valley. Unlimited amounts of free chef-prepared food at all times of day. A climbing wall, a volleyball court and two lap pools. On-site car washes, oil changes and haircuts, not to mention free doctor checkups.

But the biggest perk may come with the morning commute.

In Silicon Valley, a region known for some of the worst traffic in the nation, Google, the Internet search engine giant and online advertising behemoth, has turned itself into Google, the mass transit operator. Its aim is to make commuting painless for its pampered workers--and keep attracting new recruits in a notoriously competitive market for top engineering talent."

http://news.com.com/2100-1030_3-6166216.html?part=rss&tag=254...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusvmt
Eftersom Microsoft köpte DOS från någon annan är jag rätt säker på att utvecklingen hade fortskridit ungefär likadant som den gjorde om inte Microsoft existerade. Programmerarna och kunskapen fanns där, det gällde bara att hitta på idén, och det är det alltid någon som gör förr eller senare.

Och vem som än kläckt idén hade gjort likadant, INGEN utvecklar saker utan någon egen vinning.
Tro inte Linus Thorvalds sitter ensam och fattig i en etta och äter knäckebröd. Han tjänar pengar på sin produkt även han kanske inte lika mycket som Bill och hans MS, men han har nog inte riktigt samma omkostnader heller

Permalänk
Permalänk

Ekonomiska begränsningar=0

Googles ekonomiska begränsningar verkar vara det samma som noll. Hur kommer det sig att de kan ha råd med serverparker med över 250 000 servrar i och erbjuda tjänster som inte ett enda vettigt företag skulle göra gratis? Visste, google är fantastiskt, men jag förstår inte varifrån deras pengar kommer. Är det utnyttjade kineser eller fattiga i afrika, eller är det oljefynd eller är det, vilket är väldigt naivt att tro, bara "Ads by Google"-funktionen som drar in pengar till deras kassa?
Ett är säkert, google gillar utrymme, i alla fall med den ständigt växande inkorgen i gmail. Ett sådant företag måste vara ute efter något som inte vi vet. Frågar är bara vad? För alla gratis tjänster är helt enkelt för bra för att vara sant, eller?

Visa signatur

"När far är i mora är mor i fara"

Permalänk

Vad händer med swec's nyhetsrapportering?? har ju gått ett antal dagar sen nått nytt kom nu...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Avstängd

AzorWhite.
Google tjänar lite varje gång ett företag säljer en produkt till någon som klickat in på sidan via någon av googles speciella små länkar.
Dom tar alltså en liten procent av den mesta internethandel där ute.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Vad händer med swec's nyhetsrapportering?? har ju gått ett antal dagar sen nått nytt kom nu...

Du ser det som ett undantag? Jag ser det som att detta är regeln och att dom gjorde ett undantag när dom rapporterade i bra takt i några månader. Dom kunde sega många dagar mellan varje uppdatering förr, det var standard.
Men just nu håller dom väl på med lite annat som tar upp tid skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

på tal om tidigare så hittade jag av en slump några som säger det svart på vitt:

Citat:

the Pioneers of the Inevitable.

http://www.songbirdnest.com/about

skön stil..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
AzorWhite.
Google tjänar lite varje gång ett företag säljer en produkt till någon som klickat in på sidan via någon av googles speciella små länkar.
Dom tar alltså en liten procent av den mesta internethandel där ute.

tror nog det dom tjänar mest på är sin unika position att kartlägga användarna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Google omsätter nästan en halv miljard i Sverige
Marknaden för sökordsannonsering växte med hela 288 procent under förra året och omsätter nu hela 611 miljoner kronor, enligt siffror från IRM. Således står sökordsannonseringen för 23 procent av den totala annonsmarknaden på nätet. Den allra största sökmotorn för denna typ av annonsering är förstås Google, vars svenska avdelning stod för cirka 450 miljoner av de 611 miljonerna. (FL-Net)

Stod i ett nyhetsbrev från it-nytt.nu. 450 miljoner på sökordsannonsering bara i Sverige på ett år, tänk vad de drar in globalt

Permalänk
Medlem

Varför skulle man bojkotta google?
Gmail, Picasa och picasaweb, sökmotorn, Reader är ruggigt bra grejjer.
Sen får de väl göra va de vill med mina sökresultat, förutom att delge myndigheter den. Gör de det så lämnar jag deras förtroende därhän

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.