Permalänk
Robot

Project:"Kryztal"

Project "Kryztal" hade ursprugsnamnet "Chroma" i tidigare bygglogg men ändrades pågrund av att inget numera eftersträvar Krom-look. Det är ett bygge HELT i Alijumjum och lådan har byggts för hand. Det är en härlig blandning av Aluminium och plexi och vilda ideér kring belysning som med eftersträvan att vara annorlunda.

Färgsättning består av Metallicblå, Aluminium orginal och transparent & frostat plexi.

Röstar 4 eller under vill jag jättegärna att ni motiverar till varför! Tack på Förhand

Besök albumet: Project:"Kryztal" av Decepticon

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt och välbyggt chassi alltså, det måste du vara nöjd med!

Funderar på att modda ett chassi för en matx låda och funderar på hur man fäser ut så där snyggt, måste man ha egen nc.fräs, för antar att det inte finns någon pryl för detta på typ clas ohlsson? (om någon vet något ställe i gbg där man kan lämna in så tipsa mig gärna!)

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk

Sanningen och säga så ville jag egentligen bara visa upp "fräsen".. Tanken var att använda den men det hela slöt med att jag gjorde hela sidan för hand med en sticksåg.. så Undantaget bekräftar regeln att man KAN göra det snyggt bara man är stadig på hand, men det är inget jag rekomenderar. Anledningen till att jag gjorde det för hand var att det minsta stiftet till fräsen gick sönder under processen och jag hade inget nytt, dvs jag gjorde en helt ny sida men med en sticksåg istället... Men jag skall definitivt hålla ögonen öppna om jag råkar springa in i någon som fräser "billigt"..

Tack för Kommentaren för övrigt..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

galleriet är ingen förbannad projekttråd! du har redan lagt upp det där projektet, i ren ilska röstade jag därför ner dej. tack o hej.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
galleriet är ingen förbannad projekttråd! du har redan lagt upp det där projektet, i ren ilska röstade jag därför ner dej. tack o hej.

Nu hänger jag inte riktigt med, galleriet innehållet faktiskt byggloggar numera som en egen del. Därför är det helt ok, men jag kanske missförstod dig?

Permalänk

Fattar 0...

Killen kan uppenbarligen inte läsa flken där det stod BYGGLOGGAR...

Men tack för att du tog dig tid oh trycka på knappen iaf, även om ändamålet var HELT ÅT HELVETE å min mening...

För att citera det jag skriver i "BYGGLOGGEN", så får ni jättegärna komma med motiveringar till varför ni röstar lägre än 4...

Är ni dock inte helt läskunniga uppmanar jag er därför att trycka långt till höger på stapeln om ni tycker projektet är bra, respektive långt till vänster om ni tycker det är dåligt..

///Tack på förhand....

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

jäkligt fint får kanske bygga en själv håller på med alu å rostfritt mm

Permalänk

Alu är finfint att arbeta med... mjukt och stabilt.. men jäkla skit att svetsa i..:P

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

brukar gå rätt så bra men en del hamnar väl i skrot tunnan

Permalänk

Hantverket och belysningen på detta chasie tycker jag är jättebra och gediget, och aluminium är ett mycket fint material både att se på och jobba med .

Det enda jag har att invända på detta chassie är att dvd och en enhet till är svarta medans resten är silver /metal färgat ,(det förstör hellhetsintrycket på fronten lite tycker jag)

skulle väll gå att åtgärda med färg skulle jag tro .
Hur som haver så gav jag dig en 9 för ett väl genomfört arbete från grunden .

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk

Tapper.. som sagt.. bygget är inte färdigt och tro mig.. jag har sneglat på dom där svarta mojängerna jag har i fronten jag med.. :P.. Det skall bli ändring.. och det inom kort.. tack för röstningen...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

min röst svängde lååångt åt höger grymt snyggt!

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

du borde utveckla utseendet på sidan, det ser så tråkigt ut jämfört med allt annat;D

Permalänk

Sidan är fortfarande på G att göras "fullständig".. och ja.. än så länge ser den tråkig ut... tack för rösten btw..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

Mycket fint bygge

Permalänk
Medlem

Alijumjum istheshit!

Vart köper man de analoga mätarna du har i fronten?

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem

Jag säger bara: önskar jag hade tiden / pengarna att göra nåt sånt där. Du har gjort ett skit snyggt bygge, mer mer mer =D

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk

Snygg burk

Jag blir grön av avund så jäkla snyggt gjord!!

Den måste du vara nöjd med.

Permalänk

De där va ett snyggt bygge. man blir blå grön av avis..

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Hur går det med det här bygget? Jag gillar verkligen kalkatoden inuti alu-listen, det blev ruggigt bra!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Läget är inte så aktivt för tillfället, dels pågrund av idétorka och lusten att fortsätta det... Jag ser det för tillfället som ett äktenskap, man tappar lusten efter en stund och måste göra annat för att få upp gnistan och ta tagi problemet igen..:p

Men NÅN dag kommer i varje fall slutbilderna, såvida jag inte slaktar chassit och bygger något roligare av det...:)

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

vad heter ditt nätaggregat???

Visa signatur

choff3

Permalänk

Hiper Type R 580 watt..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

jag har en Hiper Type-r och det är väll fan inge blå diod i den

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Avstängd

SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT SNYGGT

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

FULASTE KABELDRAGNINGÈN EVER

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Seriöst snyggt jäkla välbyggt chassi!

(tror att det räcker att säga så )

Permalänk

riktigt snyggt... men kabeldragningen var bland det värsta jag har sett någonsin.. är elektriker så jag är lite kräsen med sådant.. fasst jag trro ändå att andra skule hålal med mig om detta.
men i alla fal jäkligt snygtgt bygge för övrigt.. ungefär vad kostade dett kalaset ?

Permalänk
Medlem

jädrar vad najs bygge asså 8/10 för lite dålig kabeldragning:P

Visa signatur

smarta männsikor manipulerar man till respekt, idioter slår man...