Ska du köpa C&C3? (omröstning)

Permalänk

Ska du köpa C&C3? (omröstning)

Huvudtråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk

När spelet inte är så nytt längre och priset har sjunkigt mycket. Mer tycker jag inte det är värt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag har råd

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Allt som kommer från EA ska testas innan det köps. det är min inställning

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Har förbokat och sitter och väntar på det

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Japp självklart!

Permalänk
Medlem

Givet! Kan bli det roligaste RTS:et sen Dawn of War.

Permalänk
Medlem

Bokat för ca 1 månad sen, kane edition

Permalänk
Medlem

Förbokat det men har inte råd att hämta ute de hehe.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Testar det först som ovannämnt, gillar jag spelet kommer jag garanterat att köpa det

Permalänk
Medlem

dåligt spel, ful grafik allt e skit

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Saknar alternativet "nej" bara.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Välj i så fall "Nej, inte inom en snar framtid." om du ändå inte tänker köpa spelet :). Du kanske ändrar dig senare? Själv ska jag inte köpa spelet.

Permalänk
Avstängd

Jag är så jävla trött på Command & Conquer serien oavsätt grafik. Man hör EVA säga "unite lost" hela jävla tiden

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har en beställning på Kane edition liggandes sen någon månad så, ja jag kommer köpa det direkt.

Det i mitt tycke bästa rts'set på länge.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Nein. Jag tröttnar för fort på RTS-spel, så jag bestämde mig för att avboka spelet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Solklart köp för min del.

Permalänk
Medlem

Avbokade min pre-order hos Play. Kanske köper när jag skaffat bättre grafikkort.

Kan ju faktiskt kolla in mp-matcher då man inte behöver fullversionen för att göra det.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Yes kommer köpa det. Bokar imorrn eller nått.

Permalänk
Medlem

Nope, inget jag kommer lira online.

Permalänk
Medlem

hu rär det med leverans? skickar dom den 29? eller skickar dom så att man kan hämta ut de den 29?, jag har köpt från cdon

Permalänk
Medlem

vääääldigt tveksam efter jag läst tråden om EA.s spioneri eller vad man nu ska kalla det ( http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=66876... )

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
hu rär det med leverans? skickar dom den 29? eller skickar dom så att man kan hämta ut de den 29?, jag har köpt från cdon

Jag är ganska säkert att butikerna skickar spelet den 29:e. Eftersom de är bundna av någon sorts NDA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Jag är ganska säkert att butikerna skickar spelet den 29:e. Eftersom de är bundna av någon sorts NDA.

vadå sjukt, då får man inte spelet inte förens fredagen om den slepps på torsdag och eventuellt på måndag ?:S, då avbokar jag fan skiten och köper från butik!

Permalänk

Lär inte köpa den inom en snart framtid.
Mest pga att Kane Ed. inte innehåller något extra av intresse för mig (var är t-shirten / musmattan?!)

Sen det nya med EA Live gör att jag tvivlar ännu mer.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Är en stor fan av Westwood spel ända sedan jag spelade Dune II, spelet som startade allt vad rts heter. Men iom att EA köpt upp Westwood och att de nu senast i expansionen till Bf 2142 tror sig ha rätt att göra vad de vill med kundernas datorer så blir jag mer och mer inställd på att det är dags att bojkotta spel från EA. En sak är säker jag kommer inte köpa ett spel av dom innan jag vet vad som står i deras Euala och vad man "förbinder" sig till.
Men som spel sett så verkar C&C 3 bli bra och jag gillar verkligen demot, om man däremot väntar på ett spel som ska föra rts genren vidare så kommer man nog bli besviken för vad dom gjort är egentligen att ändrat interfacet och det verkar som dom även tagit bort möjligheten att ändra kameran, skulle vilja kalla detta för 2d spel med 3d grafik, oavsett så är det helt klart ett av dom snyggaste spelen i C&C serien.

När jag köpte C&C Tiberian Sun betalade jag fullpriset som då var närmare 500 kr, bara för att några månader senare upptäcka att spelet nu inte kostade mer än 200-300 kr. Numera köper jag inte ett spel till fullpris om jag inte på förhand vet att spelet verkligen är riktigt bra och är värt det som den kostar. Kommer nog att vänta med att köpa Tiberium Wars tills spelet gått ner, men om Eulan är som Bf 2142 expansionen kommer det nog inte bli ett köp alls.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Säger kanske med ett (nej) detta pga efter att man testat demot märker
att de verkligen inte tillfört något nytt, varken till genren lr C&C-serien.
I mitt tycker är detta till och med en tillbaka gång...... till Tiberian Sun
vilket jag inte vill ha i ett nytt spel, då kan man lika gärna köpa det gamla enligt mig. Dessutom är grafiken ganksa ful faktiskt, kan nästan maxa allt (med flyt) och är inte särskilt imponerad. C&C generals var ifl en utveckling av serien men det här tar ju 3 steg bakåt

Hursomhelst jag förväntade mig inte allt för mycket av denna uppföljare så jag gråter inte, håller mig till generals änsålänge

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

Nej, jag bojkottar EA.

Permalänk
Avstängd

Ska köpa Xbox360-versionen..

Permalänk
Medlem

Får se om jag köper det. Har alla andra orginal så vill nog ha denna i smalingen me. Men spelar typ alrid längre så samtidigt så käns det som att man slänger ut pengar i onödan... Så jag får se hur jag gör