Permalänk
Medlem

datorn startar inte riktigt

hallå jag har problem med att im dator inte startar. när jag starta den så går alla fläktar ink fläkten på grafikkortet igång, hör att hårddisken börjar jobba och skärmen reagerar men sen står det att inte kablen är ansluten till skärman. så vad kan vara fel, har ringt till datorbutiken för jag köpte delarna därifrån men fick inget redigt svar. jag tror ju att de skulle kunna vara något med grafikkortet eller kanske nätaget. någon som vet hur man felsöker på ett grafikkort, tex sätter ditt en gammal avklippt skärmkabel som man kan mäta på. ps har även testar med en annan skärm.

Permalänk

Prova byt grafikkort

Permalänk
Medlem

ja har samma fel på min gammla pärla , ja brukar setill att den extra strömsladden värkligen sitter i elr taur kortet å trycka i de ordentligt , kan få göra de några ggr innan de fungerar , , värt ett test

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

fick tillback grafikkortet idag, dom hittade inga fel.
"Följande tester har utförts:
* Installation, installation av de senaste officiella drivrutinerna till
grafikkorttet, 7.2 - OK
* Stresstest, 3DMark2006 5 loops - OK* Stresstest, Real-Time High Dynamic
Range Image-Based Lighting v1.2 - OK
* Stresstest, FableMark 30min - OK
* Speltest, Far Cry 30min - OK
Ovan test är utfört med både VGA- och DVI-porten på grafikkortet.
Moderkortet vi använde var ett MSI 975X Platinum PowerUP Edition.
"
så vad kan de då vara, modekortet??

Permalänk
Medlem

det verkar som du har satt ihop systemet nyligen, checka cpun, så du har satt ditt den rätt.

Visa signatur

Amd 3400+ (2.525 Ghz) 2 st 512Mb Corsair, 160 Gb samsung spinpoint, Msi geforce Fx 5900XT

Permalänk
Medlem

nee de har jag inte, den har varit ihoppsatt i ca 1 år, börjar med fundera på om de kan vara cpn. men hoppas inte de