Hack i ljudet när jag tabbar ur WoW

Permalänk
Medlem

Hack i ljudet när jag tabbar ur WoW

Tjenare!

Var gång jag tabbar ur WoW så hackar mitt ljud till. Det hackar till i takt med skärmen när den blinkar lite innan jag är helt ute i Windows. Det är mer än ett hack, det är liksom en snabb serie som gör att låter som att man loopar ljudet 3-4 snabba gånger. Det har inte hackat innan så jag undrar vad det kan vara.

Någon som vet?

MVH

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv

En gissning kanske kan vara att du inte kör på samma upplösning i windows som när du kör wow?

När jag kör wow i linux måste jag iaf ändra i /WTF/Config.wtf och lägga till SET SoundBufferSize "220" tex för att inte ljudet ska hacka, det skulle antagligen fixa ditt problem.
Kanske fel sätt att lösa det men en ide iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
En gissning kanske kan vara att du inte kör på samma upplösning i windows som när du kör wow?

När jag kör wow i linux måste jag iaf ändra i /WTF/Config.wtf och lägga till SET SoundBufferSize "220" tex för att inte ljudet ska hacka, det skulle antagligen fixa ditt problem.
Kanske fel sätt att lösa det men en ide iaf!

Tack så hemskt myket

Jag kör samma upplösning i Win som i WoW så det var inte problemet.

Det funkade dock att lägga till soundbuffer grejen i Config filen

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
En gissning kanske kan vara att du inte kör på samma upplösning i windows som när du kör wow?

När jag kör wow i linux måste jag iaf ändra i /WTF/Config.wtf och lägga till SET SoundBufferSize "220" tex för att inte ljudet ska hacka, det skulle antagligen fixa ditt problem.
Kanske fel sätt att lösa det men en ide iaf!

Får man gå lite avsides på tråden och fråga vad du kör för att köra wow i linux och vilken dist kör du? Har tänkt gå över till "den andra sidan" och vill gärna kunna köra WoW Är det Cedega eller Wine eller nåt annat exotiskt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, problemet kvarstår då mitt lilla tillägg raderas var gång WoW stängs ner igen. Det gäller liksom bara för första starten, sen försvinner det :/

Dock är min WoW mapp ganska "sliten". Har kopierats fram och tillbaka mellan externa hårddiskar med mera då jag har formaterat och klöddat. Den mappen är riktigt gammal ^^ Ska nog ta mig i kragen och göra en fräsch installation istället Borde funka då eftersom det har funkat bra innan.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John the Baptist
Får man gå lite avsides på tråden och fråga vad du kör för att köra wow i linux och vilken dist kör du? Har tänkt gå över till "den andra sidan" och vill gärna kunna köra WoW Är det Cedega eller Wine eller nåt annat exotiskt?

glömde visst kolla här igen...
wine fungerar fint. Det enda man inte kan göra när det fungerar så bra det kan är att ändra upplösning från spelmenyn, man får göra det i config.wtf istället. Men det kan man leva med.

Beroende på hårdvara får du kanske ändra ljud från alsa->oss i wine configurationen (winecfg).
Sen måste man lägga in i registret, ett litet fix, och en addon som gör så att det inte hänger sig när man försöker ändra upplösning.

Sen funkar det vad jag vet lika bra som i windows!

..och jag kör FC6.
http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=6482&iTestingI...