"Musikmobiler", möjlighet till 3.5mm?

Permalänk
Medlem

"Musikmobiler", möjlighet till 3.5mm?

Har en väldigt gammal mobiltelefon och en marginellt mindre gammal mp3-spelare och funderar därför på att köpa en mobil med mp3-spelare. Hörlurar är dock väldigt viktigt för mig och jag undrar vad som brukar finnas på tex. SE:s walkmantelefoner, finns det 3.5mm uttag? Eller har man nån form av adapter?

Om det är adapter som gäller, leder det till nån märkbar (negativ) skillnad i ljudkvalité?

Finns det något annat man bör tänka på om man är på jakt efter en mobil med mp3-spelare och möjlighet att använda vanliga 3.5mm hörlurar?

Permalänk

Det finns 3.5 mm uttag på SE's handsfree till Walkmanmobilerna, men w710i har inte det.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Så vadå, behöver man köpa en handfree för att kunna koppla in 3.5mm hörlurar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
Så vadå, behöver man köpa en handfree för att kunna koppla in 3.5mm hörlurar?

Till W710 ingår en handsfree som när den delas får en 3,5 mm hona.

Edit: Alla Walkman-telefoner har sådana lurar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Om jag förstått det rätt består alltså själva handsfreen av två delar som man kan koppla loss så att man får själva "adaptern" lös?

Och vet någon om det finns några kända problem med att använda vanliga hörlurar?

EDIT: Tar och klämmer in en till fråga, enligt vissa recensioner ska SE W950i ha 3.5mm utgång, stämmer detta eller är det samma lösning som nämnts tidigare med headset?

Permalänk

Nu tänker jag tala för k750i, för det är den jag har. Den är snarlik alla walkmanmobiler.

k750i har inget inbyggt 3.5mm jack, inte heller finns det ett sådant på standardheadsetet. Men jag skaffade walkmanheadsetet, detta är som du säger i två delar. En del som funkar som adapter, en del där man sätter i hörlurar. Har kört med diverse hörlurar och det funkar fint. Så..
.. Om du skaffar en walkmantelefon kommer detta definitivt funka om det funkar för mig med en k750i. Lycka till!

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Hedersmedlem

Såhär ser den ut:
http://www.esato.com/gfx/reviews/w550/w550_earplugs.jpg
Funkar fint, jag har aldrig haft något problem med andra lurar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

jag har en K750i och jag har 3.5 mm adapter till min den kosstar 39:- hos

www.itsajten.se och det är en vanlig kontakt med en liten kort enkel 3.5mm hona på kabeln bara o plugga i vilka lurar som hellst.....

Kanon det..........

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

nya nokia skall ha 3,5mm som standard

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Man kanske bör nämna att ingen och då menar jag ingen telefon levererar kvalitetsljud. Du kan koppla in vilka lurar du vill, det låter lamt ändå. Har provat alla walkman tillsammans med sony ex-71 (in-ear) och porta pro samt många Nokia och några Samsung, det låter klent.
Min gamla iriver 795 låter nog dubbelt så bra (väldigt mycket bättre iaf).

Om bra ljud är en viktig parameter (eller var det bara bekväma lurar) så ska du nog satsa på en ny mp3-spelare och en ny telefon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
nya nokia skall ha 3,5mm som standard

n91 har det och nya clamshell modellen ska också ha det

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nej du har helt fel, jag tycker inte att dom lurarna eller öronheadsetet e så bra ljud som medföljer när man köper K750i, testade med ett par koss lurar o det var sån skillnad såååå ojjojjj

Visa signatur

Fear

Permalänk

Jag har aldrig haft en mp3-spelare som levererar så bra ljud och bas som SE walkmanmodeller....herregud va underbara!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Kameleonten och Fear, allt är ju smaksak, men jag tror nog de flesta som hade blindtestat en iPod, en iAudio/iRiver/Meizu eller dylikt samt en SE Walkman hade valt någon annan spelare än Walkmanen som segrare.

Jag har själv en en SE W810i, som jag trivs stort med. Musikdelen är bra, men absolut inte i klass med dedikerade spelare av bra märken när det kommer till känslighet och uteffekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Kameleonten och Fear, allt är ju smaksak, men jag tror nog de flesta som hade blindtestat en iPod, en iAudio/iRiver/Meizu eller dylikt samt en SE Walkman hade valt någon annan spelare än Walkmanen som segrare.

Jag har själv en en SE W810i, som jag trivs stort med. Musikdelen är bra, men absolut inte i klass med dedikerade spelare av bra märken när det kommer till känslighet och uteffekt.

Oi nu snackade ju inte jag om själva musikspelaren ju utan hörlurarna

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
Oi nu snackade ju inte jag om själva musikspelaren ju utan hörlurarna

Ah, okej. Sorry