På jakt efter ny spel mus valet stå mella dessa 3

Permalänk

På jakt efter ny spel mus valet stå mella dessa 3

Ja som sagt på jagt efter en ny spel mus efter som min förra razer copperhead som hade cp ryck med dubbelklickningar osv tillsist gick det inte ens att klicka på start menyn... så den crasha (in i en vägg) (detta hände självklart 2 veckor efter att garantin gått ut )

Men iallafall har valt ut ett par stycken här och nu vill jag ha era rekomendationer på vilken ni tycker är den bättre.

mina krav är att den har 2 knappar på vänster sida "tum knappar" för bakåt frammåt funktion i ex. explorer.

1. Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

2. Logitech MX518

3. Razer DeathAdder (har läst mkt gott om denna, men gillar inte razer pga skum dubbelklick på den copperhead jag hade)

4. har ni något annat förslag på en som ni tycker är bättre än någon av dessa är jag öppen fö förslag.

MVH the_phenom

Permalänk
Medlem

Logitech mx518 lägger ja min röst på

Permalänk

Mx518, Ms 3,0 har väl inte ens 2 st sidoknappar?
MS 3.0 är dock skönast men lite plastig :(.
Köpte därför en MX518.

Permalänk

Logitech mx518 mycket bra mus.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Logitech MX518 35.89% av 287 röster säger mycket och den näst största (Microsoft Intellimouse Explorer 3.0) har bara fått 13.24% av rösterna.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk

MX518 kicks ass

Permalänk
Medlem

Välja mellan Logitech eller Razern. MS 3.0 är ganska glappig i tum knapparna och så är lite plastig oxå.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

mx518 enligt mig, tycker den är grymt skön

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

mx518 är så gott som samma som min mx510, jag har haft lite problem med min vänstra musknapp. DeathAdder har fått mycket bra betyg i både pcgamer 91% och www.fz.se fick musen 5/5 möjliga poäng. Jag själv skulle vilja ha en G5 lasermus men den har ju bara en sidoknapp tyvärr, min mx510 har två

Clintan_ttt
Sån där undersökning ska man ta med nypa salt. Man röstar ju på den mus man köpt om den är bra, för man köper väl inte alla dom där mössen och testar vilken som är bäst? det skulle ju kosta en förmögenhet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har provat både MX518 och 3.0:an. Av de två är det inget som helst snack! MX518 är SÅ mycket bättre! 3.0:an är skräp! Plastig, och tumknapparna sitter löst. Köp den inte!!!

MX518 eller Death Addern, jag tror inte du blir missnöjd, vad du än väljer.

Nya G5:an med två tumknappar kanske vore ett alternativ annars?

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Avstängd

Finns det en ny G5:a? bra i såna fall

Edit:
Kan du länka till G5 med två tumknappar?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder helt klart. Skumt dubbelklick?

Permalänk
Avstängd

Deathadder.
Har haft 518,ie3.0(gammla och nya) och ingen av dom kommer nära deathaddern.

DeathAddern är dessutom den första razer mus jag tyckt om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ukki_
Razer DeathAdder helt klart. Skumt dubbelklick?

Ja typ när man singel klicka på en mapp/fil öppnades den liksom nice när man blädrar runder bland mapparna

PS. inte ens razer själva har kunnat lösa problemet.....

MVH The_Phenom

Permalänk
Medlem

sätter min röst på Mx518 den är rätt billigt och sitter skönt i handen.

Permalänk

Jag skulle lägga min röst på 3.0an. Tycker att den är grymt skön att lira med. Vet iofs inte vad du ska ha den till. Om jag inte hade tagit 3.0an så haed jag nog köpt en Razer.

Permalänk
Medlem

3.0:an har visst två sidoknappar.

Alla tre är bra möss.

Permalänk
Medlem

MS är lätt skönast den har väll bäst optik i sig ? jag skulle iallfall ta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
mx518 enligt mig, tycker den är grymt skön

Kunde inte säga det bättre själv

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Alla "Vilken mus?" trådar blir långa, för alla har en egen åsikt om vilken mus som är bäst...