vad är det sjukaste ni varit med om i ett spel?

Permalänk
Medlem

vad är det sjukaste ni varit med om i ett spel?

satt o spelade lite oblivion här omdagen och så tänkte jag klara alla guild uppdrag.

!!!SPOILER!!!

så precis innan man skall gå och döda worm king så snackar man med den älsta snubben där och allas ledare och han säger att han skall bort och bla bla bla, men jag fattar inte varför så när han e klar så tuttar han fjutt på sig själv o dör, det e nog en av de mest oväntade och sjuka saker jag varit med om i ett spel på länge, antar att det inte är en bugg heller.
började faktiskt garva lite smått för mig själv för att det var så underligt och sjukt!

så vad har ni sett för sjuka/väldigt oväntade saker i ett spel som INTE är buggar?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ungefär var och varannan scen ur Killer7 (som för övrigt är ett fantastiskt spel).

Spoiler: Barnlik upphängda på krokar, hårfrisyrer som utvecklar tentakler, skrattande självmordsbombare, dissociativ personlighetsstörning x7; nej, det finns verkligen alldeles för mycket för att orka lista skiten här.

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Att stöta på en halvt lemlästad man som gömmer sig ett skåp i rädsla av att mördas av en galen psykopat i Condemned: Criminal Origins

Permalänk
Medlem

2 epic saker inom loppet av en minut när jag grindade pengar i WoW (Tyr's Hand om nån undrar, långt innan dom nerfade stället). Är minimal chans att nått sånt händer.
Är förövrigt wow-fri sedan 6 månader tillbaka

Edit: Det som droppades var Glowing Brightwood Staff och nån dagger. Var först på servern med dom grejerna

Permalänk

Det låter inte som något den riktige Pinhead skulle vara stolt över...

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

Det här är säkert en bugg men det är bara så otroligt roligt, det är också från Oblivion. Kommer inte ihåg (läs: har aldrig en vetat) vad questen hette men det var i Main Quest när man skall springa ikring och rädda alla städer från Oblivion Gates. Eller det hade inte börjat riktigt ännu utan jag tror man skulle fara runt och prata med alla städers ledare först för att samla ihop en armé, eller nåt i den stilen. Ja, så var det dags att gå till Count Umbranox (hette han så?) i Skingrad. Aktiverade questen så att Umbranox fick den där markören på sig på kartan, så skulle det bara vara att söka upp honom.

Det visade sig vara lättare sagt än gjort därför att markören var en bit utanför SKingrad, ute i skogen så jag snabbreste till närmaste plats för att upptäcka att markören nu var ännu längre bort. Så där jagade jag (läs: jag och min bror som tittade på, och tvärtom) en stund tills han var inom räckhåll. Vi red emot markören men även fast man stod rakt på den kunde man inte se någon Count. Nåväl, vi tänkte inte mer på det utan sket helt enkelt i han och skulle försöka träffa honom senare. Vi spelade runt och skulle fördriva tiden i väntan på att COunten skulle infinna sig i sitt palats, men han tycktes trivas mera med att springa runt i underjorden.

Synd att jag är en så dålig berättare för man kunde gjort slutet som kommer mera intressant men jag går rakt på sak. Det var när vi gick in i en Oblivion Gate och hade slagit oss igenom alla odjur på vägen upp till toppen för att plocka en Sigil Stone (hmm, hette det så?), VAD ser man då? Jo, Count Umbranox som slåss med en Dremora vakt av något slag! Det var så förbannat roligt att se, vi blev helt ställda av förvånad och skratt, han blev medvetslös ganska ofta och fick inte så mycket skada gjord själv heller för den delen. Man kunde inte prata med han heller. Han hade helt klart ganska kufiska vardagsnöjen, inte den vanliga fasanjakten precis.

Jag kommer inte ihåg hur det riktigt gick sen, allt jag vet är att han nog aldrig kom till sitt palats igen så Main Questen stannade där.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Medlem

Secret of mana för ett par år sedan. Lirar med min bror, kommer till kloakerna innan Empire city. Randi (huvudkaraktären utan magi för er oupplysta) blir snögubbe, och ett par sekunder senare smälter han. Meddelandet "Randi melted" dyker upp på skärmen. Rycker på axlarna och lirar vidare i tron att han dyker upp senare i spelet då det är första gången vi lirar igenom det.

Tji fick vi, vi är nu vid slutbossen. Utan Randi. Hur kul är det att försöka döda den jäveln när allt man gör endast skadar honom 1? Det gick fortare att lira igenom spelet igen.

Permalänk
Medlem

Oblivion AIn är ganska rolig. Men det tar nog priset Jeronix. Andra saker som hänt mig, har råkat ut för:

- Jag blev sur på en count och började slå ner honom. Då springer countens biträde fram och börjar också slå på counten, allt medans han skriker "Can't we solve this peacefully?!". Jag fick 80 kr i böter för mordförsök.

- Ganska vanlig, men det finns två Imperial Archers ute runt Bruma. Ganska lätta att hitta, men de irrar runt. Dessa två råkar ofta i bråk med varandra när de jagar hjort och det slutar ofta i att de skjuter ihjäl varandra. Den som överlever (ibland överlever ingen alls) strosar lugnt vidare och skaffar sig en ny partner varefter processen upprepas.

- Det är inte helt ovanligt att City-Swimmer i Bravil pickpocketar folk för att sedan bli jagad och dödad av vakterna. Detta är jäkligt jobbigt eftersom hon är den enda som köper stulna gods i den delen av världen.

Ja, detta kanske inte var så sjukt. Men det är ju sjukt i den benämningen att det är ganska inkongruent med hur spelet SKA fungera (utan den sista punkten, då).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokomander
Det låter inte som något den riktige Pinhead skulle vara stolt över...

Mja, kan man knappast säga att jag är heller. Var bara kul p.g.a den extremt låga chansen. Förövrigt så var min wow-period en skamfläck i mitt liv eftersom jag gick miste om en massa annat så inte är det nått jag skryter om.
Men men, åter till ämnet

Permalänk
Medlem

oblivion verkar ha en lite skum AI har oxå sett skumma grejjer, när man står och kollar på 2 st som börjar snacka med varandra så kan det låta något i stil med detta.

-did you hear about the murder in the sewers?
-the moon looks bright tonight.
-how about you?
-what!!!!?
-never thought that would happen?
-good day to you.
osv osv.

så vissa samtal kan låta helt tokiga!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

"WE WAIT FOR OOOOTHER" -Nhut i Vietnam

Nhut är din guide i jungeln, och AI:n är väl allt annat är skarp. Repliken ovan är när vår käre guide stannat mitt i en jordtunnel och vägrar fortsätta förrän resten av gruppen hunnit ikapp. Tyvärr står resten av gruppen i en stor hög och kommer inte äns in i tunneln.

Helt plötsligt om man är på patrul i jungeln början kan han börja gola "TRUNG SE! TRUNG SE!" medans han börjar springa fram och tillbaka, för att sedan fortsätta. Bara ett axplock av vad mongot Nhut har för sig

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

När jag spelade BF2 på kubra dam med en polare, hade en sån där AA tank och skulle köra ner för en klippa efter att ha tagit en flagga, landar helt lodrät på en klippavsats där en sniper ligger och dödar honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
oblivion verkar ha en lite skum AI har oxå sett skumma grejjer, när man står och kollar på 2 st som börjar snacka med varandra så kan det låta något i stil med detta.

-did you hear about the murder in the sewers?
-the moon looks bright tonight.
-how about you?
-what!!!!?
-never thought that would happen?
-good day to you.
osv osv.

så vissa samtal kan låta helt tokiga!

Mja det kan jag inte riktigt hålla med om. Jag har bara hört passande svar på alla frågor eller påstående som NPCerna säger. Dock finns det ett svar som är ganska roligt:

"Did you hear about Kvatch? They say Daedra burned it to the ground!"

"NOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!"

Haha skrattar varje gång.

Permalänk

Re: vad är det sjukaste ni varit med om i ett spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
satt o spelade lite oblivion här omdagen och så tänkte jag klara alla guild uppdrag.

!!!SPOILER!!!

så precis innan man skall gå och döda worm king så snackar man med den älsta snubben där och allas ledare och han säger att han skall bort och bla bla bla, men jag fattar inte varför så när han e klar så tuttar han fjutt på sig själv o dör, det e nog en av de mest oväntade och sjuka saker jag varit med om i ett spel på länge, antar att det inte är en bugg heller.
började faktiskt garva lite smått för mig själv för att det var så underligt och sjukt!

så vad har ni sett för sjuka/väldigt oväntade saker i ett spel som INTE är buggar?

anledning till att han begår självmord är för att soulgemen man har behövt hämta i uppdraget innan behöver en själ för att dess bärare ska kunna överleva wormkings magier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Mja det kan jag inte riktigt hålla med om. Jag har bara hört passande svar på alla frågor eller påstående som NPCerna säger. Dock finns det ett svar som är ganska roligt:

"Did you hear about Kvatch? They say Daedra burned it to the ground!"

"NOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!"

Haha skrattar varje gång.

Hade ganska roligt åt en vakt som slogs mot en mudcrab medan han ilsket morrade; "I've fought mudcrabs tougher than you!"

Permalänk
Medlem

En medborgare till en annan.

-You look disgusting!

-Oh well, Thank you

-Bye

-Bye

Oblivion i ett nötskal

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk

När jag spela CS för nått år sen, så ropa min kompis fire in the hole på spelet, samtidigt stängde jag av spelet som jag dog, så ljudet laggade upp sig på

Inn ahhh!! Inn ahhh!! Inn ahhh!! Inn ahhh!!

jag tänkte vafan värsta bögporren i spelet:P

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

Hela Postal 2. Så grymt sköna situationer och kommentarer genom hela spelet.

Som innan första uppdraget när man ska handla mjölk åt sin jobbiga fru och hon skriker "Don't forget anything on the list!". Då svarar snubben bara "I'll put you on a damn list", går till bilen som självklart inte startar varpå han kliver ur och säger "I can tell this is gonna be an interesting day...". Sedan springer man runt och dödar oskyldiga människor med världens sjukaste vapen som spade, bensin och tändstickor, raketkastare, napalm, kohuvud smittat av galna kosjukan och saxar som man kastar på folk. Att man kan dra ner gylfen och urinera på folk (och sig själv om man börjar brinna).

Det är också lite sjukt när man gör uppdraget där man ska få folk att skriva på en namninsamling. Först frågar man snällt, men senare blir det saker som "Sign the petition or I'll follow you home and kill your dog".

Permalänk
Medlem

"Will you sign this or will it be your surviving family members!?"

"I bet you thought you weren't gonna die today. Surprise!"

"Someone stole my donuts. Now you're all gonna pay!"

"You probably think I'm not a nice person..."

Älska Postal 2.

Permalänk
Medlem

Imperial: Heard anything from other parts of Tamriel?
Breton: I've heard that nord mercenaries from Skyrim have caused quite a stir up north...
Imperial: [i]NOOOOO!!![/i]

Låter som hela hans värld går i spillror, alltid lika kul. Hörde det första gången bara några dagar sedan.

Har haft en vakt efter mig ända från Imperial City till Chorrol, fast han sa inget när jag stannade till utanför staden, utan bara stod och stirrade blint mot mig. Kanske en beundrare som blev helt paff.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Zelda Twilight Princes när apan moonar en rätt i fejan. Snacka om att jag höll på att garva ihjäl mig

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Nån gånge för länge sedan är jag blev inlåst i en ruin i Oblivion och verkligen inte kunde komma ut. Jag gick runit överallt och sökte men vad jag minns så var det ett galler för dörren som inte gick att få bort. Jag kommer inte ihåg om jag fuskade eller om stället buggade loss men jag kom därifrån iaf.

Visa signatur
Permalänk

När huvudkaraktären i FF5 letar efter en playboy i nåt bibliotek ^.^

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

När jag hoppade ÖVER flagstången i Super Mario bros när man var liten o lirade det, hade inte brorsan varit med så hade ingen trott på det... haha minns man att spelet balla ut, man sprang längs slotsmuren den tog aldrig slut.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

***Lite spoilervarning här***

Jo man har ju själv stött på många lustigheter i Oblivion..

De jag kan komma på såhär på rak arm är t ex en quest för Mages guild där man ska döda någon rogue-mage med hjälp av ett par andra från mages guild. Anyways.. När jag hittade personen vi skulle döda så anföll mina mage polare henne. Samtidigt kommer en imperial guard ridandes förbi och får syn på oss.. Då stiger han av hästen och dödar de 2 från mages guild som var där för att hjälpa mig.

En annan rolig grej var när jag gjorde inbrott hos greven av Skingrad.. När han fick syn på mig så hann jag inte sticka ut innan han tappa tålamodet och anföll mig. Jag slog inte tillbaka utan sprang bara ut därifrån till huvudingången där hans vakter står.. Dem får syn på oss och bestämmer sig för att hjälpa mig hugga ner deras egen greve.

Sånt här händer iofs väldigt ofta i Oblivion.

EDIT: Sedan i Stalker har ju AI'n en tendens att flippa ur också..
När jag skulle följa efter en grupp dutymedlemmar nära slutet av spelet så bestämmer sig dutyerna att sticka vänster vid en korsning (även fast dem sa att vi borde ta till höger där). Problemet var att vägen där var täckt av elektriska anomalities. Självklart springer varenda en av dem in i det och dör ...

Permalänk
Medlem

"Why hasn't anyone invented Garlic Toothpaste?"

/Wario

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

en rolig grej till angående oblivion är när man gör en killing spree altså dödar massor av folk. det gjorde jag i huvudstaden och sen efter ett tag när det låg vakter och folk döda i högar så gick en vakt förbi liken, stannar vid en död vakt, ställer sig ner on undersöker den döde vakten, sen får han syn på mig och börjar springa för sitt liv medan han skriker. vakterna brukar väll inte vara sådana räddharar?

men det absolut bästa är när folk bråkar med varandra eller med monster, hur kul som helst och stå och titta och höra vad dom säger.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Spelade Half-Life 2 för några veckor sedan. När jag kom till Ravenholm, altså aldeles precis i början av RH så stöter man på ett lemlestat lik som hänger i ett rep ifrån ett träd. Så jag tog upp ravenholm-skylten med anti-gravty gun och blastade snubben med skylten. I ca. 5 minuter höll liket på att slungas, flaxa, teleportera och flyga emellan trädgrenarna, från den ena sidan till den andre i en väldans fart, fram och tillbaka, och slog sig mot allt och alla. Riktigt roligt såg det ut.

Och en annan sak i början av HL2 när man bara har kofoten och pistolen och för första gången konfronteras med vatten som man hoppar ner i, altså där vid tågstationen eller vad det ska föreställa, så flyter det en massa plankor, bråte och lådor i vattnet. Jag lyckades på något sätt flyga rätt upp i luften p.g.a. en låda som guppade upp så att jag i en väldans fart slog i det osynliga "taket" och dog. Jag satt där som ett frågetecken och tänkte wft!?!

Fysikmotorn är inte helt bra i det spelet tycker jag, även om de har gjort ett bra jobb.

Permalänk
Medlem

^^ Samma här.. Hade en bugg då jag föll ner i ett hål lika stort som ett flaskhål.. Föll... Föll.. Gick från datorn och lagade käk i 30 min.. Kom tillbaka.. Föll fortfarande.. Bottenlöst hål i HL2?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------