Vilken är eran största spelprestation?

Permalänk
Avstängd

Jag har klarat Metal Gear Solid, det som kom till playstation2. Det var inte så lätt! speciellt inte när man har låg IQ och är dålig på engelska.

Devil May cry var roligt, coolt osv. Inget spel är coolare när han hoppar upp i luften med dubbelpistoler och skjuter ner allt som kommer i hans väg, desto snabbare man trycker på kontrollen desto snabbare skjuter han.

Som nummer 3...hmm, jag tror jag klarade super mario bros 3, jag gjorde aldrig det när jag var liten, så jag tänkte att jag skulle ta upp det, det var precis som då, skitsvårt men har för mig att jag lyckades till slut.

Det var nog det snyggaste och coolaste spel jag spelat till playstation2. Inte minst, svåraste. Det kändes grymt bra att klara uppdrag efter uppdrag.

Sen internet-multiplayern kom (duke nukem3d, quake, doom, cs) osv har jag inte spelat singelspel typ. Att spela är inte kul om man inte får spela multiplayer är min uppfattning. Köper aldrig ett spel om inte multiplayer finns.

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig glömma Far cry, spelade på hög nivå på internet innan det dog ut

Roligt var det på lanen
*efter tio minuters spelande*
"F*n Xans sluta använda alla fuskvapen du får för F*an bara använda pistol och kniv(standard vapen)"
*efter yttirligare 10 minuter spelande*
"Me för in i hela... GE DIG XANS!!! DU FÅR BARA ANVÄNDA KNIVEN!"
*Fem minuter senare*
"Nu spelar vi något annat detta går inte!"

Vi spelade med ca 15 pers, jag låg jämt etta med noll deaths och mest score jämnt :D, de tog mig inte ens när jag bara hade kniven

Ett annat trevligt minne är F.E.A.R det är riktigt nice och jag körde också det på hög nivå på internet dock gick jag aldrig med i klaner för jag hade för lite tid :(, många som frågade mig. Gillade dubbla pistoler och Assault riflet mkt.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Half-Life 2, jailbiten när man väntar på tösen. Tog mååånga försök men det gick på svåraste tillslut.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exzrael
Half-Life 2, jailbiten när man väntar på tösen. Tog mååånga försök men det gick på svåraste tillslut.

Är du seriös? Tyckte att HL2 var riktigt segt på svåraste, det enda som var skillnaden att det kom några fler finder och att de tålde lite mer. Inte så roligt om man vill ha utmaning

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Speedruns i, Goldeneye och Perfectdark på n64.

Permalänk

Klarade F-Zero GX. Allt, hela rubbet.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk

Byggde den snyggaste, mest praktiska bas i Evil Genius EVER!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Nötade sönder Contra 3, och satte ett rekord på nån minut över världsrekordet (17min om jag inte minns fel) Riktigt mäktigt då folk bara stod och glode i skolan när jag lira.

Knäckte alla bossar i Naxxramas, upp till Kel'Thuzard som guilden downa efter jag sluta spela.

Ninja Gaiden var en rätt hårt att bemästara ochså.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Att varva supermario bros 1 2ggr utan att förlora ett liv och utan fusk

Spöade 6 datorer på svåraste i age of empires 2

Att klara av Mega Man 1 på 8-bits nintendo var också ganska svårt

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte232
Att varva supermario bros 1 2ggr utan att förlora ett liv och utan fusk

Spöade 6 datorer på svåraste i age of empires 2

Att klara av Mega Man 1 på 8-bits nintendo var också ganska svårt

Öh, GÅR Mega Man 1 att klara över huvudtaget?? Jag var nöjd när jag kom till vad man trodde var sista, den där grejen som delar upp sig och flyger fram och tillbaka från sida till sida, ser ut som nån kakmonster-robot eller nåt - omöjlig!

Permalänk
Medlem

var på LAN, satte mig vid en polares dator för att möta hans bror på warcraft 3 the frozen throne, (kanske 3-4 gången jag lirade) han hade lirat bra mycket mer än mig, fast med lite fin gammal starcraft micro i handsfacket så lyckades jag efter några snabba rushar och grymma manövrar lyckades jag slå honom, varpå jag blev hotad med stryk och han avinstalerade spelet =D.... (kan va en av världens sämsta förlorare)

... hmm på tal om wc3 etc... hade en kill streak på 30 i dota innan jag dog första gången med phantom assasin.... hade trist och lirade public...

Permalänk

Försök Gargoyles Quest 2... Fy fan så jävla svårt tror aldrig vi tagit os förbi 7'e banan eller nått å då satt vi i ett helt sommarlov när vi köpte det...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Försök Gargoyles Quest 2... Fy fan så jävla svårt tror aldrig vi tagit os förbi 7'e banan eller nått å då satt vi i ett helt sommarlov när vi köpte det...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c6/Gargoyles...

hmm, fanns inte det där till gameboy också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scrippo
Öh, GÅR Mega Man 1 att klara över huvudtaget?? Jag var nöjd när jag kom till vad man trodde var sista, den där grejen som delar upp sig och flyger fram och tillbaka från sida till sida, ser ut som nån kakmonster-robot eller nåt - omöjlig!

Är nästan helt säker på att det var mega man 1 men känner inte igen det du beskriver det där med kakmonstret men det var ju ett tag sen man spelade det. Det kanske var någon annan version av mega man då.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Det var nått flash-spel som var väldigt inne för några år sen där man skulle kasta iväg nån pingvin eller vad det var som studsade mot minor så långt som möjligt. Det var typ 300´000 registrerade kast på sidan och rätt som det var fick jag in sånt jäkla cp-tur-kast som slog rekordet med hur mycket som helst. Det var gött. Annars har jag inte spelat så mycket.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte232
Är nästan helt säker på att det var mega man 1 men känner inte igen det du beskriver det där med kakmonstret men det var ju ett tag sen man spelade det. Det kanske var någon annan version av mega man då.

Såhär såg den bossen ut iallafall, den lilla bilden längst upp som tyvärr inte går att klicka på, det går men länken är paj typ:

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://img129.imageshac...

Permalänk
Medlem

Klarade hela Punchout för någon månad sen (inklusive öronkäkaren). Det kvalar nog in bland de största prestationerna för min del i alla fall.

Visa signatur
Permalänk

Err.. jag brukar inte spela så mycket spel men jag har klarat Harpan på 43 sekunder med 1 card-draw då...

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk

Re: Vilken är eran största spelprestation?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle

Själv är jag stoltast över att ha klarat civilization 1 på svåraste mot 7 spelare och samtidigt slå mitt gamla rekord i folkmängd vilket nu blev 110 miljoner år 1860, helvetes svårt spel tycker jag

Jag är fett imponerad, you're the man.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem

Hmmm...

Street Fighter Alpha 3 till MAME. Klarat hela survival mode på svåraste med typ 10 perfect eller så. Använde ryu just den gången, men har kört med ken, adon, cammy, akuma också.

Annars klarade jag Another World till amiga.... brutalt svårt spel. Man kan verkligen dö precis närsomhelt och hursomhelt.

Permalänk
Medlem

Klarade U.N. Squadron(snes) på hard när jag var 10-12år, sjukt svårt spel.

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint på hard.

Permalänk
Medlem

Dra en gubbe min första wowgubbe till 60. Jag struntade i att njuta av spelet under den processen och ville bara spela end game med polarna. När jag väl nådde 60 började jag faktiskt på en ny karaktär ganska så omgående och njuter av varje lvk.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Måste säga att mina bästa spelminnen var från min tid som wowspelare, det man främst kommer ihåg då var Ragnaros firstkill, samt nefarian, men roligast av allt o det bästa minnet var nog när vi downade C'thun helt otippat med hundradels sekunder kvar vid 2% ner till 0 :).

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Dark age of Camelot, EU, prydwen, var bland topp 20 som fick rr11 (högsta ranking då, dessutom var jag rr10 i old frontiers) först på server/prydwen.

Spelade ganska flitigt då.

Permalänk
Medlem

klarar doom 1 snabbt

Permalänk
Medlem

antigen är det att klara Megaman 1-5 utan lösenord och att dö gameover. Eller så är det att klara Resident Evil på under 40min.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Ett minne som jag kommer att tänka på var när jag körde Quake 3 i datasalen.
Jag gick in på en server med nästan bara invandrare. Det roliga var att de satt i samma datasal som jag. Eftersom jag ville äga upp dom extra hårt, så körde jag gauntlet only och smekte sönder dom så hårt. Efter typ 5 min börjar alla skrika:
"VEM ÄR KRULL?!?!, JAG SKA DÖDA HONOM!, ALLA MOT KRULL!!".

Sen hade jag tänkt att spela 4 st Zelda spel på raken i sommar. Får se hur det blir med det.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Ett minne som jag kommer att tänka på var när jag körde Quake 3 i datasalen.
Jag gick in på en server med nästan bara invandrare. Det roliga var att de satt i samma datasal som jag. Eftersom jag ville äga upp dom extra hårt, så körde jag gauntlet only och smekte sönder dom så hårt. Efter typ 5 min börjar alla skrika:
"VEM ÄR KRULL?!?!, JAG SKA DÖDA HONOM!, ALLA MOT KRULL!!".

Sen hade jag tänkt att spela 4 st Zelda spel på raken i sommar. Får se hur det blir med det.

Hur visste du att det var en server med bara invandrare och vad har det med saken att göra? Ingen agg mot dig, jag bara undrar.

Själv kommer jag ihåg när jag och min kusin klarade Castelvania. Svårt så det räckte...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Hur visste du att det var en server med bara invandrare och vad har det med saken att göra? Ingen agg mot dig, jag bara undrar.

Själv kommer jag ihåg när jag och min kusin klarade Castelvania. Svårt så det räckte...

Jag tror han visste att det bara var invandrare eftersom han skrev att han satt i samma datorsal som dom.. Och sen tror jag att han nämnde att det invandrare eftersom när dom är i sina gäng i skolorna så är dom ofta ganska högljudda och dominerande.. Men det är bara min teori, inget agg mot dig heller