Problem med Internet Explorer och Flash

Permalänk

Problem med Internet Explorer och Flash

Hejsan

När jag surfar till en sida som innehåller flash (även mina egna) med IE så får jag upp en liten ruta runt objektet när jag drar musen över. Hemskt störande samt att det leder till att jag måste klicka flertalet gånger för att få igång länkarna. Det är ungefär som man måste aktivera flashen först innan man kan klicka på några knappar.

Får även upp en liten titleruta som säger "Klicka här om du vill aktivera och använda den här kontrollern"

Har inte detta problem om jag kör med t.ex. Firefoxen.

Några förslag på hur jag åtgärdar detta?

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Internet Explorer och Flash

Citat:

Ursprungligen inskrivet av semperon2k6
Hejsan

När jag surfar till en sida som innehåller flash (även mina egna) med IE så får jag upp en liten ruta runt objektet när jag drar musen över. Hemskt störande samt att det leder till att jag måste klicka flertalet gånger för att få igång länkarna. Det är ungefär som man måste aktivera flashen först innan man kan klicka på några knappar.

Får även upp en liten titleruta som säger "Klicka här om du vill aktivera och använda den här kontrollern"

Har inte detta problem om jag kör med t.ex. Firefoxen.

Några förslag på hur jag åtgärdar detta?

Undra om det kan hjälpa att avinstallera SP2 och sen installera det igen??

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem men inte på min systers dator.
Vi båda har Home SP2.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Jag har exakt samma problem men inte på min systers dator.
Vi båda har Home SP2.

Vad kan man göra för att bli av med det då??

Jag vill som sagt inte installera om , men jag vill bara ha ordning på det..
Det blir ganska irriterande i längen.. Jag har hört flera som har haft samma problem..
Någon kunnig människa här inne måste väl veta??

Permalänk
Medlem

Problemet Löst..

Microsoft hade tydligen släppt en uppdatering som gör just att det blir såhär.. Nu har vi avinstallerat den så nu funkar allt som det ska igen.. Kommer ej ihåg KB nummret , men om någon vill veta kan jag ta reda på det...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, detta uppstog igår för mig. Skulle vara tacksam om någon som vet hur man löser detta förklarar hur man går till väga.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem och blir snart galen, detta är extremt irriterande! Skulle vara väldigt trevligt om någon kunde tipsa om hur man blir av med problemet

( kör IE7 och det var samma problem i IE6, trodde MS skulle fixat det till 7an men icke )