Firefox & Aftonbladets webb klipp?

Permalänk

Firefox & Aftonbladets webb klipp?

Förr funkade det hur bra som helst men nu verkar dom ha gjort om filmklippen så att man måste använda quicktime eller nåt. Läste på deras sida att det skulle funka med Windows media player också. Hur ändrar man till det?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Aftonbladets nuvarande webbtv + firefox fugnerar inte för mig, får öppna IE :/

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så har nu AB bestämt att man måste använda quicktime om man inte kör IE. Detta ser jag som att Aftonbladets ställer sig starkt emot fri mjukvara.

Permalänk

Näe, samma för mig skitskumt. Får du upp nåt om quicktime med? Jag har då installerat quicktime men ändå funkar det inte med firefox

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Du måste se till att fx hittar pluginet
kanske funkar bättre med
Quicktime Alternative
http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem och Quictime Alternative verkar inte hjälpa.

Permalänk
Medlem

maila in och klaga då och sig att de bör hålla sig till flash videos.

Permalänk
Medlem

Det funkar för mig i firefox men riktigt riktigt riktigt USELT! Det går inte att titta på. Den buffrar och har sig och när den väl kommer igång så är det som att titta på visulationen av musik som man kan se i winamp eller mediaspelaren.. bara en röra av färger alltså. Helt åt helvete alltså. Det var 100 gånger bättre innan.

Permalänk
Medlem

Funkar kanon för mig i FF 2.0.0.3, funkar t.o.m bättre än Youtube med betydligt bättre kvalitet också, jag kör med k-lite mega codec paketet om det är intressant.

Om jag hoppar i en film från 1minut in i den till 4 minuter så buffrar den i kanske 2-3 sekunder sen rullar det på fint.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Brukar aldrig kolla på webbtv på Aftonbladet men den här tråden gjorde mig nyfiken om det skulle funka för mig. Funkar alldeles utmärkt med FF 2.0.0.3 och Quicktime Alternative.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Safari 2.0
Apple Quicktime
Macromedia Flash 8+

Behövs här.
Irriterande att det inte funkar med Opera heller och behöva köra sunkiga safari.
Fungerar med Firefox men är inget bra alternativ heller.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Firefox 2.0.0.3
Quicktime Alternative (WMP Classic)
VLC 0.8.6
Mediaplayer 10 + Firefox(Netscape)plugin

Inga extra codecpacks. Fungerar perfekt.

Mvh

Permalänk
Medlem

min cpu ställer sig på höjdarn när jag kollar webbklipp i FF 99%, men inte i IE.
Går också upp på ganska höga halter % när jag bara läser på aftonbladet.. kanske så för er med?
eller?

Permalänk
Medlem

Det går att se för mig med men videon hackar tyvärr hela tiden, i IE funkar det bra. Jag har BBB så problemet kan inte vara det.