Rykte! Starcraft 2 Beta, slutet 2007

Permalänk
Medlem

Rykte! Starcraft 2 Beta, slutet 2007

Senaste dagarna har det florerat rykten runt om på nätet om en Starcraft 2 beta . Kan väl tas med en hink salt. Men alla nyheter rörande starcraft 2 är ju intressanta

EDIT: FLERA RYKTEN, Starcraft 2 blir utannonserat 19 maj!

http://sc.gosugamers.net/news.php?id=6151

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

låter grymt kul. hoppas bara dom kan fortsätta på samma sköna starcraft känsla
trots all ny teknik och grafik etc.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk

Vill inte ha 3D. Varför inte ett förbannat snyggt 2D? Gärna lite mer utzoomat än SC 1. Men samma vinkel och stil på det hela. Hög upplösning och ny musik (gärna besläktat med 1:ans musik.)

EDIT: Stänga ner servrarna för StarCraft 1? Blir galen, har precis börjat lira mästerverket

Permalänk
Medlem

Hoppas det går på en förbättrad WarCraft 3 motor. Fast de kan skippa hjältarna. Tro mig, jag älskar hjältarna i Wc3 men de passar inte riktigt i SC.

Permalänk
Medlem

underbart
"hjältar" fanns det ju redan i ettan skulle man kunna säga, dock så kunde dom ju inte "levla"
jag håller med om att en förbättrad wc3 motor nog skulle kunna funka, hoppas bara att det kommer mauls då (vilket är det ända jag lirar i wc3)

Permalänk
Medlem

Jag ber till gudarna varje kväll att de INTE kör i 3D :\
Och som föregående skrev: inga heroes.

Jag tycker att SC's nuvarnade 2D är jävligt snygg, men den kan säkert göras snyggare. (Och framför allt kan nog spelets kod förbättrats så att det klara fler units).

Permalänk
Medlem

Ni som inte vill ha 3d och inte hjältar... fortsätt spela ettan då... eller tycker ni att de ska köra samma motor fast med nya texturer? För det är ju vad det skulle bli i så fall.

Nej, jag hoppas det blir 3d och gärna lite snyggare 3d än vad warcraft 3 hade, tycker inte den tecknade stilen passar så bra i starcraftvärlden.

Lite konstigt om det skulle stämma med bara två nya enheter, de kunde gott gjort en remake av lite gamla enheter. Hoppas det kommer lite annorlunda uppdrag också, skulle varit schysst att få ratta en human tank i något siegeuppdrag eller nåt sånt. Idiotiskt att de inte fortsatte på ghost

Permalänk
Avstängd

Intressant!
Älskar SC, har börjat lira nu igen, inte så mycket men lite då och då.
Grafiken må vara 10år gammal och 2d men det räcker till ett strategispel.

Detta är jag rädd för med nya spelet:
Marinesen (mina favoriter) kommer att ha "barnsliga" skyddsdräkter:
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2006/089/reviews/9323...

Hoppas verkligen dom inte kommer se ut som på den bilden.. De ska se ut som marinesen på filmerna i starcraft!

edit: Iofs ser inte zealoten särskilt fin ut heller...
Dom som gjorde/gör modellerna till starcraft ghost har inte antagligen inte ens spelat igenom starcraft då det inte någonstans visas en marine som ser sådär barnslig ut.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Får nog räkna med 3D i dagens läge ja. Men WC3's motor var väl inte helt fy skam väl? Om dom bygger vidare på den så kan det nog bli bra.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Det värsta är att man efter första delen har så otroligt höga förväntningar. Men det är tur att det är blizzard det handlar om. Jag har nog aldrig blivit besviken på deras spel, expansioner och uppföljare.
Är det något man verkligen ser fram emot är det ett SC2 och D3. Blizzard vet vad spelarna vill ha.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det värsta är att man efter första delen har så otroligt höga förväntningar. Men det är tur att det är blizzard det handlar om. Jag har nog aldrig blivit besviken på deras spel, expansioner och uppföljare.
Är det något man verkligen ser fram emot är det ett SC2 och D3. Blizzard vet vad spelarna vill ha.

Precis. Blizzard kan inte göra dåliga spel. Det går inte. Vi får tåla att de gör ett nytt spel var 5:e år eller så, men varje gång släpper de ut ett klasspel.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att Diablo 1 eller 2 var något att hänga i granen men jag är ganska säker på att det bara är jag.

Iaf, hjältar skulle inte passa in i SC världen plus att det skulle bli för likt Wc3. Jag tycker det vore bra om Blizzard testade olika saker med SC och WC serien.

Iaf så vill jag ha mina rymdflottor i 3D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Intressant!
Älskar SC, har börjat lira nu igen, inte så mycket men lite då och då.
Grafiken må vara 10år gammal och 2d men det räcker till ett strategispel.

Detta är jag rädd för med nya spelet:
Marinesen (mina favoriter) kommer att ha "barnsliga" skyddsdräkter:
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2006/089/reviews/9323...

ööh.. fan e det där för någon konstig world of warcraft mod? exakt samma UI och allt ju.. eller är det där starcraft ghost?

ööh.. fan e det där för någon konstig world of warcraft mod? exakt samma UI och allt ju.. eller är det där starcraft ghost?

Permalänk
Medlem

För i helvete gör inte ett nytt Starcraft! Låt serien dö med värdighet.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
För i helvete gör inte ett nytt Starcraft! Låt serien dö med värdighet.

Vi andra kanske vill se ett nytt Starcraft så du kan ju gå å sura i ett hörn och låtsas att det inte hänt.

Permalänk
Medlem

Till Blizzard; Gör hemskt gärna starcraft 2. I 3D om ni vill, blir säkert bra hursomhelst. Men inga heroes. Dom hör inte hemma i starcraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Vi andra kanske vill se ett nytt Starcraft så du kan ju gå å sura i ett hörn och låtsas att det inte hänt.

Oja! Låt mig sitta i ett hörn och sura när dom förstör en bra spelserie. Kan inte vissa förstå att det är bättre med ett slut? Vänner skulle slutat efter säsong 7. Simpsons efter säsong 10. Scrubs efter säsong 5. Listan kan göras lång.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Vi får väl se vad de har att avslöja på deras Blizzcon mässa den 3-4 augusti.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
ööh.. fan e det där för någon konstig world of warcraft mod? exakt samma UI och allt ju.. eller är det där starcraft ghost?

Det va ett World of Starcraft skämt

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Scrubs efter säsong 5.

OffT. Scrubs 5e säsong är inte över än och påstå för gudsskull inte att Simpson ska sluta!
EDIT: hade visst fel om scrubs =/ kan iof hålla med om att säson6 är mycket sämmre =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Oja! Låt mig sitta i ett hörn och sura när dom förstör en bra spelserie. Kan inte vissa förstå att det är bättre med ett slut? Vänner skulle slutat efter säsong 7. Simpsons efter säsong 10. Scrubs efter säsong 5. Listan kan göras lång.

Men Starcraft har bara fått två säsonger!

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk

SC FOR THE WIN.

Längtar... men 3d... illa.

Permalänk
Avstängd

Tyvär är det 3D som gäller idag, jag föredrar också 2d fortfarande i många spel.

Men om dom använder en motor liknande Wc3 så blir det nog bra ändå. Men om det blir alltför mycket 3d fokus osv som Supreme Commander osv tappar jag mitt leende iaf

Nu vet vi iofs inte ens om Sc2 ens är i göringen men ändå

Permalänk
Medlem

Alla som säger att de ska använda samma motor som i WC3 har kanske glömt att den släpptes 2001 (tror jag), och den ser inte längre nåt vidare ut.

Om SC2 skulle se ut ungefär som WC3 gör idag skulle jag bli ledsen i ögat. De får göra en rejäl uppdatering av motorn i såna fall. Som EA har gjort med Generals motorn ungefär.

Hoppas på en ny motor iaf.

Permalänk

Tja, om det blir som company of heroes fast Starcraft inspirerat så får det gärna vara 3D för mig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Oja! Låt mig sitta i ett hörn och sura när dom förstör en bra spelserie. Kan inte vissa förstå att det är bättre med ett slut? Vänner skulle slutat efter säsong 7. Simpsons efter säsong 10. Scrubs efter säsong 5. Listan kan göras lång.

Och rezuth efter mars 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
ööh.. fan e det där för någon konstig world of warcraft mod? exakt samma UI och allt ju.. eller är det där starcraft ghost?

Var ett aprilskämt för ett eller 2 år sedan om World of Starcraft, bilden (större delen av den) kommer igentligen från det nerlagda Starcraft: Ghost.

Synd om det, som alla tror, blir i 3D. Inte för att 3D grafiken i sig behöver förstöra så mycket utan för att det inte är tekniskt möjligt att få snygg 3D grafik med så många enheter på skärmen samtidigt som SC måste ha, speciellt inte i ett spel från Blizzard som är väldigt måna om att deras spel ska fungera även på äldre datorer.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Strategispel ska köras i 2D och så ska man kunna zooma ut mycket. I princip alla 3D strategispel som gjorts suger verkligen, medan deras föregångare varit grymt bra. Jag tänker på Warcraft 1,2, Age of empire 1,2. De har varit grymma, men 3an har sugit. Det enda bra 3D strategispelet som finns idag är Command and Conquer 3 : Tiberian Wars

Permalänk
Medlem

WarCraft 3, Rome: Total war + Medieval: Total War, Emperor: Battle for Dune, Civ4, Impossible Creatures, Homeworld, Black & White.

Det är lika stor chans att ett 3D spel blir bra som att ett 2D spel blir det. Hänger inte på grafiken. Jag kan räkna upp dussintals 2D strategispel som suger balle. Betyder det att 2D strategispel suger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Och rezuth efter mars 2004

Du om någon. Hur skulle du känna om det nya starcraft som kom fullständigt sög?

Lirat mot dig ett antal gånger på B.net

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu