Hörlur för musik/spel med BRA bas!

Permalänk
Medlem

Hörlur för musik/spel med BRA bas!

Tjena!

Hade behövt era expertråd nu när jag är på jakt efter ett par nya lurar som främst ska användas till musik och film, kanske lite spelande också.

De ska ha klart ljud men framför allt SJUK bas. Eftersom jag är en bas-älskare så är detta viktigt.

Budgeten ligger på 750kr max.

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag söker också efter ett par bra lurar.
Det är ju nästan helt omöjligt at hitta ett par bra lurar för 500-1000 som är både snygga, nya och har bra ljud.

...eller snarare, det är nästan omöjligt att veta vilken som är det bästa köpet!

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

har ett par Sennheiser PC-160 SK, för jävligt bra ljud! Bra bas och ordentlig mic

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Lyssnade på musik å en musikmobil med sennheiser och ljudet var grymt!
Mycket bättre än mina koss Sb45

Permalänk
Medlem

alla in-ear lurar har ju grym bas!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Koss porta pro är en billig, bra och omtyckt lur. Har den själv och för det priset saknar jag inget.
Basen? inget överdrivet men saknas definitivt inget. Den går ända ner till 15hz. Och du kan ju alltid skruva upp basen i datorn.

Finns för omkring 300 ev. billigare om du letar lite.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
Koss porta pro är en billig, bra och omtyckt lur. Har den själv och för det priset saknar jag inget.
Basen? inget överdrivet men saknas definitivt inget. Den går ända ner till 15hz. Och du kan ju alltid skruva upp basen i datorn.

Finns för omkring 300 ev. billigare om du letar lite.

Örat uppfattar iofs inte ljud nedanför 20Hz men på papperet ser det ju bättre ut Sedan vet man aldrig hur de mätt det. Kan ju vara ner till 20Hz men med kanske -6dB eller mer i skillnad. Man ska inte alltid lita på siffror när det gäller ljud är ett hett tips

Permalänk
Medlem

Peter: Sant sant. Orkade bara inte ta djup snacket

Det braiga med 15hz är att dom inte klipper för tidigt. Men det spelar ju mindre roll om dom spelar -90db! Men där kan equalizer hjälpa till).

Men som jag skrev äger luren själv och det fattas ingen bas. Sjuk bas... Det är ingen inbyggd subwoofer Men det låter fylligt och bra, inte platt och plastigt

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Bland de mest prisvärda och bästa hörlurarna i prissegmentet under 1000kr finns enligt mig:

Sennheiser HD555 och HD485

Grado SR60

Alessandro MS1

Vill man sedan ha slutna lurar så får man titta på andra. Vill man ha mycket bas så är kanske HD485 "varmast" av de jag listade. Det finns dock många andra basiga hörlurar som kanske skulle tillfredställa en basmissbrukare bättre. Skullcandy SK Pro kanske..

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Själv är jag riktigt störd på att jag jämt kör över, trasslar in och rycker ut mina hörlurar med stolen...

Har ngn ngt bra tips på trådlösa hörlurar som man inte stoppar in i öronen?

Webhallen har ngra Sennheisers i olika prisklasser i tanke på Legendary21's rekommendation av ett par från dem.

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett par Sennheiser HDR 120, och är väldigt nöjd med dessa!

Finns att inhandla på Webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=28643

Visa signatur

Q6600 2,4GHZ, 8800GT GFX, 4096MB DDR2, 1TB HD | SONY VAIO FZ31M: C2D T7250 2,0GHZ, 8400GT GFX, 2048GB DDR2, 200GB HDD

Permalänk
Medlem

En polare köpte just Sennheiser HD485 och de är suveräna. Bättre än mina In Ear lurar som levererar ganska mycket bas. Han kör dem med sin Ipod Nano och lyssnar mycket på trance osv. med mycket bas. Vi kopplade in dem till min dator till ett Creative XFi XtremeGamer och ljudet var även då perfekt. Rekommenderas, skulle vilja ha ett par själv också.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Snyggt hooken, precis de jag tänkte på. xD

Då blir det dem tillsammans med det XFi XtremeMusic de har också.

Tillägg:
Mkt trevliga hörlurar faktiskt. Trodde det var något fel på mottagningen och så då allt hördes brusa, vad man än hade ställt tunen på. Doxk kom jag senare på att det berodde på att jag ställt in så att det bara skulle höras i den ena. Så jag är mycket nöjd med dem.
Speciellt då de är mycket bekvämligare än mina gamla och ljudet verkar inte vara sämre. Slipper också bry mig om att jag trasslar in sladden eller drar ut den då jag reser mig. tjerlek på det ^^

Ska nog ta en sväng med dem.

Tillägg 2
Ja, jag kom väl 90 meter skulle jag tro innan bruset blev olideligt och de lovar 150 m på förpackningen. Men jag är rätt nöjd ändå. Sen läste jag något om att channel två skulle vara lite sämre än de andra, så då kanske den uppnår lite längre. Ställer jag sedan mottagaren i tornet kan jag nog ta en tur nere vid hamnen då vårat torn ser över de flesta husen i närheten.

Dock tror jag att jag inte haft så här kul på länge, speciellt med ett par hörlurar. Jag hamnade i radioskugga bakom ett stenhus med rejält tjocka väggar. Då plockade den upp en signal från någon som tittade på Will and Grace, jag kunde tom peka ut vilket avsnitt. xD :S