Nytt 7600 gt presterar dåligt

Permalänk
Avstängd

Minnena kör i 200MHz.

När jag sätter i mitt andra graffe så låter de inge ljud, så de borde komma från grafikortet?

Men jag ska försöka lämna tillbaks minnen och grafikortet. Ska ringa komplett imorgon.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Minnena kör i 200MHz.

När jag sätter i mitt andra graffe så låter de inge ljud, så de borde komma från grafikortet?

Men jag ska försöka lämna tillbaks minnen och grafikortet. Ska ringa komplett imorgon.

Vad är ditt gamla grafikkort för något? Kan vara att ditt system är på gränsen och att det nya kortet pressar det lite närmre peak än det gamla gjorde. 7600 GT drar iofs bara 36W men vi vet ju inte vad du hade innan.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Mitt gamla är geforce fx 5500.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

Fenomenet med fps drops i städer är ju inget konstig me tanke på att där är väldigt mycket mer objekt/NPC'er och spelare där om du har fått fps drop någon gång där du normalt har hög fps beror det ofta på Reload av ui

Permalänk

5500 drar väl runt 25-30 watt har jag för mig. Så testa med någon annans rigg ifall det låter där också.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Men e det inte så gott folk att man får drops i städer i wow oavsett grafikkort o rigg eller har jag fel?

Jag har iaf fått drops med 9800pro, 6800(16,6) och mitt nuvarande 7600gt, känner inte nån som inte får drops i städer.

Hur e det med er som sitter på riktiga fetingriggar? dvs core2duo och 8800gtx?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Gnisselljudet kommer garanterat från nätagget, det är ett kännt fenomen. Q-tec är skit, skaffa ett nytt nätagg. Att du inte märkte det förrut beror på att ditt gamla grafikkort alls inte är lika krävande. Installera om Windows och tanka hem de senaste drivrutinerna från nvidia.com till grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Gnisselljudet kommer garanterat från nätagget, det är ett kännt fenomen. Q-tec är skit, skaffa ett nytt nätagg. Att du inte märkte det förrut beror på att ditt gamla grafikkort alls inte är lika krävande. Installera om Windows och tanka hem de senaste drivrutinerna från nvidia.com till grafikkortet.

Hans nya kort drar kanske 5-10w mer än det gamla så det behöver inte alls va nätagget.

Varför skall han installera om windows och fixa nya drivrutiner när hans 3dmarks e fullt normala?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Hans nya kort drar kanske 5-10w mer än det gamla så det behöver inte alls va nätagget.

Varför skall han installera om windows och fixa nya drivrutiner när hans 3dmarks e fullt normala?

Men om det är nätagget så lär han aldrig få byta kortet på grund av garantin och har det gått 14 dagar så kan han inte lämna tillbaka grejorna.
Blir till att sälja på blocket eller liknande.

EDIT: Personligen så kopplade jag in en fläkt till för att mitt gamla q-tec agg skulle börja låta och sen dö. En 80mm fläkt... de drar väl knappt 1-2 W? Det var iallafall tillräckligt för att nätagget skulle nå peak och börja sucka ihop.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

Okej. På onsdag har de gått 1 vecka sedan jag fick kortet. Så de är inte försent att lämna tillbaks nu ? Så man kan få pengarna tillbaks om man bara öppnat och testat sakerna?
Ska man bara säga att man inte är nöjd och ångrar sig och vill lämna tillbaks sakerna ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Men e det inte så gott folk att man får drops i städer i wow oavsett grafikkort o rigg eller har jag fel?

Jag har iaf fått drops med 9800pro, 6800(16,6) och mitt nuvarande 7600gt, känner inte nån som inte får drops i städer.

Hur e det med er som sitter på riktiga fetingriggar? dvs core2duo och 8800gtx?

Skulle också vilja veta det! Om de är någon idé att köpa ny dator, eller om de är så för alla.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

Dra ner dom senaste drivrutinerna från www.nvidia.com.
Dom som följer med skivan brukar va ganska utdaterade.

Sen är som sagt ditt nätagg inget att hurra för.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

Okej. Men,
skulle vara bra om någon svara på de jag skrev ovan. Och jag tror jag ska lämna tillbaks minnena + kortet, sedan sälja min dator och köpa en helt ny istället. Mera värt det.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Hjälpsam

Knaz fick ju drops med sitt system som är ganska fett, så jag tror inte att du slipper drops i städerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Okej. Skulle vilja höra från fler om de får drops i städer med ganska bra datorer.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Avstängd

Titta vad jag hittade åt dig Philip!

En gammal tråd jag gjort som jag glömt bort, du får gärna försöka återuppliva den om du vill.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6637...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Titta vad jag hittade åt dig Philip!

En gammal tråd jag gjort som jag glömt bort, du får gärna försöka återuppliva den om du vill.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6637...

Tackar. Dock fanns det ej så många svar. Får väl antagligen göra det. Måste veta.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Avstängd

Är det värt att köpa en helt ny dator? Jag har nästan samma som trådskaparen. De är jobbigt att gå ner till 15-25 fps i städerna där allt folk är. Vet ju inte om man slipper det vid ny dator. Har blizzard kodat WoW dåligt ? Folk brukar ju säga det. Tycker dom ska fixa det isåfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickfix
Är det värt att köpa en helt ny dator? Jag har nästan samma som trådskaparen. De är jobbigt att gå ner till 15-25 fps i städerna där allt folk är. Vet ju inte om man slipper det vid ny dator. Har blizzard kodat WoW dåligt ? Folk brukar ju säga det. Tycker dom ska fixa det isåfall.

Det är nog inte "bara" att koda om, kan hända att deras design från början var usel, dvs de får skriva om nästan hela spelet.

Permalänk
Avstängd

Okej, `

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Avstängd

Skulle med vilja veta fler svar från folk med ganska bra datorer. Om de också får stora drops i städerna. Är det värt att köpa helt ny dator endast för WoW ?

Permalänk
Avstängd

Jag har nu skickat en ångrat köp till komplett. Kan väl antaglien skicka tillbaks sakerna imorn. Vet inte om jag säljer min nuvarande dator och köper en helt ny eller hur jag gör.

Besviken på kortet!

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.