S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
nån som har lyckats få på en granatkastare på GP 37
då syftar jag på M203 granatkastaren som det står uttryckligen att den ska passa det vapnet men det går fan inte att få på.
Bara på det vapnet, Dom andra som det ska passa till går fint

Har samma problem. Säg till om du lyckas klura utt det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
nån som har lyckats få på en granatkastare på GP 37
då syftar jag på M203 granatkastaren som det står uttryckligen att den ska passa det vapnet men det går fan inte att få på.
Bara på det vapnet, Dom andra som det ska passa till går fint

Jag kan inte sätta på granatkastare eller kikarsikte på en massa olika bössor som det SKALL gå att montera på...

Buggbuggellibuggbugg!

Dags för en rejäl patch... typ nyss.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Freedom questlinen är buggad också, tror jag. Man kan inte få mer missions efter man hjälpt dem slåss mot Monolith. Fast det kanske ska vara så, jag vet inte. Questen kanske tar slut där...

Permalänk
Avstängd

Yep, det är en fet bug.

Första rundan jag spela så gick det montera sikte och granatkastare men andra gången fungerar det bara inte

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Så folk har fortförande inte insett att det finns moddar som bla fixar nästan alla buggar? Tror jag har nämnt det 4 gånger i denna tråden nu. Förstår inte varför ingen är intresserad. Tycker ni pengar är vädelösa? Ja då finns det ett antal moddar till som fixar saker och ting dyrare och man får mindre värda belöningar. Det finns allt!

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...
http://stalker.filefront.com/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Freedom questlinen är buggad också, tror jag. Man kan inte få mer missions efter man hjälpt dem slåss mot Monolith. Fast det kanske ska vara så, jag vet inte. Questen kanske tar slut där...

Huh, tur att jag slakta Freedom klanen då

Är Dudy

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Har samma problem. Säg till om du lyckas klura utt det.

Jag klurade ut skiten.
Realism mod 0.9.1.1 lr nåt sånt heter det
mycket av buggarna försvinner och innan modden så kraschade spelet lite nu och då i army warehouses men nu är det stabilt som fan och ajg får bättre fps
en prima modd då man också får välja vad man vill installera

Länk:
http://mods.moddb.com/9071/realism-mod/

Alla som tycker stalker är buggat och inte flyter bra tanka den och dra in det
välj bara det ni vill ha är också en riktigt bra sak med den
ända jobbiga är att lite mer saker står på ryska nu och att saker kostar pengar nu.
Stort + med det är också att man kan reparera saker nu, Nej itne gratis om ni tror det, SEVA suiten var miniskadad och det kostade 3000 xD
såg itne ens skadan
en lite större skada kostade 30000
Dock lite drygt att barkeep får mycket saker att sälja till en men det är kul att kunna köpa ammo hos honom och lite ljuddämpare och sånt då och då
Motståndet blir också mycket hårdare
innan var det för lätt på veterean och master tyckte jag men fan nu får jag kämpa för att överleva på veteran xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag kan inte sätta på granatkastare eller kikarsikte på en massa olika bössor som det SKALL gå att montera på...

Buggbuggellibuggbugg!

Dags för en rejäl patch... typ nyss.

Verkar som att de skrivit fel i texten till M203, lika så GP 25 kostyer. Kan inte tänka att man ska kunna klämma på en M203 på varken IL86 eller GP37...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

det ska gå för det ser ghelt logiskt ut då den väl sitter där xD
jag ahdfe också buggen med att man inte kunde sätta grejer på något vapen första gången jag körde men det är iaf löst nu

Permalänk
Medlem

Så fort jag går in i the bar förlorar jag hp hela tiden pga radioaktivitet .....
behöver jag en ny dräkt eller vad ? snälla hjälp mig.

Permalänk
Medlem

Nu finns CARRYMOD2.5 tillgänglig för er som gillar att lyfta prylar.
Nytt i denna version är fler djur och fiender som är släpbara, fysiska objekt så som olika typer av stolar, burkar, flaskor är bärbara. Lådor och tunnor fortfarande förstås.
Skräpbitar stannar nu kvar efter att man slagit sönder en planka och dessa är bärbara.

Ta hem CARRYMOD2.5

| bildförklaring |
| originaltråden |

SHIFT+F för att lyfta upp ett objekt
F för att släppa det

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

HACKAR

Jag försöker testa spelet.

Men precis efter att jag öppnat dörren för att gå ut på mitt första uppdrag så börjar det hacka som fan. Jag kan typ inte göra nåt.
Måste man ha en superdator för att spela?
Jag har inställt på mediumgrafik typ, mellan upplösning.

Detta är min dator:
Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz'
3,25 GB RAM
NVIDIA GeForce 6800 512 MB

Ska inte detta funka? Var kör ni med för datorer som får det att flyta bra

Är det nån bugg i min version av spelet???

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Re: HACKAR

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thegerstrom

...

Är det nån bugg i min version av spelet???

Mycket möjligt. Prata inte om warez då vi inte vill ha tråden låst.

Permalänk

okej sorry.

Men det bör alltså fungera bra med min dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Så folk har fortförande inte insett att det finns moddar som bla fixar nästan alla buggar?

Ska man verkligen behöva modda "sönder" spelet för att få en njutbar spelupplevelse?

Permalänk
Medlem

Men palla modda sönder ett spel för utvecklaren var så jäkla lata och tog bort alla roliga saker.. och jag tvivlar en modd kan lösa alla bugg problem, krascher, vista support osv.. måste komma några riktigt bra feting patcher som kan fixa detta buggspel.

Permalänk
Medlem

nej nu blir jag galen , vart jag än går i spelet så förlorar jag hp hela tiden pga radioaktivitet.
Jag savade , skulle spela dagen efter och nu har det varit såhär :S
Det slutar inte , även om jag går in i andra områden osv.
Är det något riktigt dumt jag har missat eller vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

jag tycker en mod är bra men inte för mycket
faktiskt första gången jag använder en mod till nåt spel
btw thegerstrom lr vad du hette så är det nog så att du ahr på full dynamic och ditt grafikkort borde inte palla det
lr så är ditt graffe bara för vekt överlag
hade grova problem med ett 7300gs i det hr spelet på allt på lägsta med static

Permalänk
Medlem

Då var det dags att blanda sig in här med en liten fråga..

Har inte läst igenom allt så det är möjligt att frågan redan är besvarad, men är det någon som vet vad man ska ha väskan med dokument som man hittar i militärbasen precis i början till?

Fick en PDA av en av soldaterna vid tågbron som visade en stash i basen så jag slaktade alla militärer, gick dit och kollade runt och hittade väskan.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brize
Då var det dags att blanda sig in här med en liten fråga..

Har inte läst igenom allt så det är möjligt att frågan redan är besvarad, men är det någon som vet vad man ska ha väskan med dokument som man hittar i militärbasen precis i början till?

Fick en PDA av en av soldaterna vid tågbron som visade en stash i basen så jag slaktade alla militärer, gick dit och kollade runt och hittade väskan.

Till Barkeep har jag för mig, dockumenten hittar man ändå för att komma till LAB X16 eller X18... är så inne i spelet så jag vet ej exakt vilken det var

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: HACKAR

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thegerstrom
Jag försöker testa spelet.

Men precis efter att jag öppnat dörren för att gå ut på mitt första uppdrag så börjar det hacka som fan. Jag kan typ inte göra nåt.
Måste man ha en superdator för att spela?
Jag har inställt på mediumgrafik typ, mellan upplösning.

Detta är min dator:
Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz'
3,25 GB RAM
NVIDIA GeForce 6800 512 MB

Ska inte detta funka? Var kör ni med för datorer som får det att flyta bra

Är det nån bugg i min version av spelet???

Tacksam för hjälp.

Hade nästan samma problem med min burk (sign) fast sedan uppade jag till 2gb så försvann det problemet, men eftersom du redan har mycket ram så måste jag chansa på ditt grafikkort som alltid har varit low-end, ett 6800 "vanilla" är som man säger, junk.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Avstängd

Re: Re: HACKAR

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Hade nästan samma problem med min burk (sign) fast sedan uppade jag till 2gb så försvann det problemet, men eftersom du redan har mycket ram så måste jag chansa på ditt grafikkort som alltid har varit low-end, ett 6800 "vanilla" är som man säger, junk.

En liten protest här, 6800-serien har nog aldrig varit att betrakta som "lowend", även om dom idag inte alls är speciellt högpresterande. Största problemet ligger väl i dom endast 128MB RAM.

thegerstrom: Testat att låsa upp och klocka kortet? Det finns en hel del gratiskraft att hämta ifall du kan låsa upp dom stängda pipesen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

En liten fråga angående poltergeists... dör de av bly? Tror jag tömde 10 mag och 40 skott från min hagelbrakare and to no avail verkar det som. Jag antar att de där flygande eldkloten i första labbet är poltergeists.

Permalänk
Medlem

Hur går man med i Duty?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
En liten fråga angående poltergeists... dör de av bly? Tror jag tömde 10 mag och 40 skott från min hagelbrakare and to no avail verkar det som. Jag antar att de där flygande eldkloten i första labbet är poltergeists.

du kanske sköt på fel saker?
jag sköt på fel saker ett ganska bra tag men då jag hittade rätt så tog det cirkus 10 skott från G36:an xD

BTW man kan inte gå med i duty eller freedom yobalt
man är loner och spelar ensammen genom hela spelet

Permalänk
Medlem

Däremot kan man bli fiende/vän med båda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
du kanske sköt på fel saker?
jag sköt på fel saker ett ganska bra tag men då jag hittade rätt så tog det cirkus 10 skott från G36:an xD

Vette fan ärligt talat. Flög runt nån eldsak i ett rum med ett lik i, gick fan inte att ha ihjäl den, men de blå poltergeistsen senare och den där eldpoltern i "slutet" av labbet var inga problem. Visade sig ju dessutom att jag inte ens behövde gå in i det rummet så där var ju ett stort slöseri med gott bly

Undrar förresten vad poltergeistarna har för range på sina "få saker att sväva och kasta dem på dumhuvet som invaderar vårt territorium", verkar ju som att de inte ens behöver vara i samma rum, än mindre ha line of sight. Jaja.

Permalänk
Medlem

Idag upptäckte jag en jäkligt rolig sak.
Hade tagit mig en promenad till Pripyat för att samla på mig lite grejer och då stötte jag på motståndare - Monolith-snipers med Gauss Rifle. Som tur hade man med sig den trogna SVD-n och en av snipers som jag sköt föll ner från hustaket och drog med sig Gaussen.
Plockade upp den +4 skott o tänkte att jag lär behöva den senare. När jag kom till Duty's bas fick jag för mig att jag ska testa Gauss-puffran på deras soldater och blev självklart ovän med dem.
Men nu till saken.
Duty's ledare, Colonel Petrov sprang själv ut för att döda mig och vad tror ni att han sköt på mig med? Exakt, Gauss Rifle! Så vill ni ha en sån tidigt i spelet - döda Petrov! (om ni lyckas)
P.S: Jag måste testa det en gång till, det kanske var en slump bara...

Visa signatur

SLUTA SÄR SKRIV! http://www.skrivihop.nu/exempel/roliga.php
|Core2Duo E6600 @2.4Ghz | Gigabyte GA-965P-DS3 | OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB + Corsair XMS2 PC6400 4GB | Radeon 4870 512MB @stock | Hiper 580W | 2x250GB + 640GB WD SATA2|

Permalänk

Coolt, fick du ner honom då?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
nej nu blir jag galen , vart jag än går i spelet så förlorar jag hp hela tiden pga radioaktivitet.
Jag savade , skulle spela dagen efter och nu har det varit såhär :S
Det slutar inte , även om jag går in i andra områden osv.
Är det något riktigt dumt jag har missat eller vad kan det vara?

Om du har artifacts på dig som ger +5% radioaktivitet är det dem som är boven. Jag gjorde samma misstag i början.