S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Fel post...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Värva precis för andra gången. Fick det "bra" slutet denna gången.

Permalänk
Medlem

ah underbart. jag sitter fast i army warehouse pga att de kraschar stup i kvarten där... lite surt

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Hedersmedlem

Inget prat om eller antydan till piratkopiering tack.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har märkt att på två hagelgevär, SPAS och jaktgeväret så är handen alldeles kantig och ful, ser liksom inte 100% klar ut.
Finns det någon fix för detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Värva precis för andra gången. Fick det "bra" slutet denna gången.

Får man bra slut genom att fixa sterloks quest?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Får man bra slut genom att fixa sterloks quest?

Minor spoiler kanske

Ja, typ. Innan man går in i Pripyat ska man kolla sina Quests och leta efter questet som säger "Talk to Guide". Spring och gör det och följ den storylinen istället.

Permalänk

hur moddar man sina vapen?
har unmountat ett kikarsikte från en Akm 74/2 och vill sätta den på en Tunder om det går. dra-och-släpp eller? kan inte sätta tillbaka den heller. behöver man ett verktyg eller smed eller nåt? har högerklickat men kan bara välja drop.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
hur moddar man sina vapen?
har unmountat ett kikarsikte från en Akm 74/2 och vill sätta den på en Tunder om det går. dra-och-släpp eller? kan inte sätta tillbaka den heller. behöver man ett verktyg eller smed eller nåt? har högerklickat men kan bara välja drop.

Konstigt, jag högerklickade och valde "Mount on weapon" eller nåt liknande.

Permalänk

ah då passar den väl inte på de vapen jag har. men konstigt att jag inte får sätta tillbaka den på det jag hittade

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
ah då passar den väl inte på de vapen jag har. men konstigt att jag inte får sätta tillbaka den på det jag hittade

Du måste ha vapnet du vill montera det på i din rifle slot så att säga, alltså inte i backpacken. Sedan högerklickar du bara på den sak du vill attatcha.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

kanon tack! ska testa när jag kommer hem..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Inget prat om eller antydan till piratkopiering tack.

va? va har de med piratkopiering att göra? ja sa juh bara att de krashade :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Urk, när tusan ska nästa patch komma? Börjar bli less på alla krascher när man ska spara spelet.

Jäkligt spännande spel, måste jag säga. Har bara stött på några enkla mutanter än så länge, hundar och grisar. Första gången jag stötte på en muterad gris mitt i natten i en övergiven fabrik så var jag nästan brun i kallingarna efteråt. Väderförhållandet i spelet var helt perfekt, det var natt och det dundrade ute - jag såg inte ett skit i fabriken, förutom när det blixtrade till då och då. Helt plötsligt hör jag konstiga ljud, grymtanden, och en grisjävel kommer från ingenstans rakt emot mig! Var bara att lägga benen på ryggen och springa till (de inte så snälla) vakterna vid söndersprängda tunneln, men de tyckte väl att jag såg mer ond ut än grisen och sköt mig.

Flyter också förvånansvärt bra med Full Dynamic Lighting, fick dock ta bort all gräs för att uppnå en stadig framerate.

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
va? va har de med piratkopiering att göra? ja sa juh bara att de krashade :S

Det var inte riktat till dig utan det var en allmän uppmaning till alla i tråden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Vart lägger sig save filerna ?

Permalänk
Medlem

Går det att få den där forskaren att överleva för att göra mätningarna innan X16? Vad nu det där området heter... Yantar! Eller är det meningen att han ska... tja... dö?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Vart lägger sig save filerna ?

Oftast C:\Documents and Settings\All Users\Dokument\STALKER-SHOC

i mitt fall är det dock
C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Dokument\STALKER-SHOC

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Går det att få den där forskaren att överleva för att göra mätningarna innan X16? Vad nu det där området heter... Yantar! Eller är det meningen att han ska... tja... dö?

Jodå, men du måste springa i förväg och meja ner alla zombier.

När du kommer ut ur bunkern ska du ut utanför staketet och lite till vänster så finns det en tunnel bland buskarna, rensa området där medans forskaren tar tid på sig att följa efter dig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jodå, men du måste springa i förväg och meja ner alla zombier.

När du kommer ut ur bunkern ska du ut utanför staketet och lite till vänster så finns det en tunnel bland buskarna, rensa området där medans forskaren tar tid på sig att följa efter dig.

Ah, som det var nu så blev han... tja... fullmatad med bly i ryggen, var några jävlar som smög sig på oss bakifrån Men då vet jag att han kan överleva, och för en gångs skull har jag faktiskt sparat innan uppdraget

Permalänk
Medlem

jag läste innan om att någon hade problem med att professor Kruglov ställer sig i ett hörn och vägrar gå någonstans. Jag har fått samma problem. Om man pratar med honom säger han att det är bråttom och att han inte har tid att prata. Därefter fortsätter han att stå i sitt hörn.

har provat att spara och ladda om på olika sätt men han rör sig inte. Lämnar man området genom den tilltänkta utgången så får man "mission failed". Jag har rensat området såvitt jag kan se.

Dryg jävel den där Kruglov. Är det någon som har förslag på hur man löser problemet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisker
jag läste innan om att någon hade problem med att professor Kruglov ställer sig i ett hörn och vägrar gå någonstans. Jag har fått samma problem. Om man pratar med honom säger han att det är bråttom och att han inte har tid att prata. Därefter fortsätter han att stå i sitt hörn.

har provat att spara och ladda om på olika sätt men han rör sig inte. Lämnar man området genom den tilltänkta utgången så får man "mission failed". Jag har rensat området såvitt jag kan se.

Dryg jävel den där Kruglov. Är det någon som har förslag på hur man löser problemet?

Misstänker att man måste köpa bätre dräkt till sig själv först.
Hade liknande problem men sen så köpte jag dräkten och det gick bra.

Men jag kan avslöja att det spelar ingen roll om han lever eller dör, den där hjälmen man får fungerar lika dåligt ändå

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna hjälpa mig?
Vad ska man göra efter att man har hittat "sterlok's stash" .Jag har varit där inne och sökt som en galning men har inte hittat något info om sterlok ännu. ;/

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men jag kan avslöja att det spelar ingen roll om han lever eller dör, den där hjälmen man får fungerar lika dåligt ändå

Öststatskvalle alltså?

Tänkte nästan att det kunde vara så, och om man inte får nånting mer vettigt för att hjälpa honom så tror jag nog att jag skiter i det.

Permalänk
Medlem

jag skall prova att spela om stridscenen vid den störtade helikoptern igen. Om inte kruglov är mer samarbetsvillig då får han skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMU
Någon som skulle kunna hjälpa mig?
Vad ska man göra efter att man har hittat "sterlok's stash" .Jag har varit där inne och sökt som en galning men har inte hittat något info om sterlok ännu. ;/

kollat hålet i väggen bakom kartan kanske??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Men jag kan avslöja att det spelar ingen roll om han lever eller dör, den där hjälmen man får fungerar lika dåligt ändå

Hmm.. jag fick aldrig den där hjälmen så jag kutade in i PSI området och kutade ned i källaren snabbt som attans med lite plåster på vägen. Gick bra så långt men det blev betydligt svårare när man kom till PSI generatorn, det tog en stund utan hjälmen...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
kollat hålet i väggen bakom kartan kanske??

Tack där var det ja

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem

Det är bättre att hålla Kruglov vid liv när ni gör mätningarna. Efteråt blir ni belönade med en grym skyddsväst, bättre än SEVA och många andra. Plus att om ni har gjort nåt uppdrag åt forskarna får ni en Whinchester 1300 shotgun

Visa signatur

SLUTA SÄR SKRIV! http://www.skrivihop.nu/exempel/roliga.php
|Core2Duo E6600 @2.4Ghz | Gigabyte GA-965P-DS3 | OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB + Corsair XMS2 PC6400 4GB | Radeon 4870 512MB @stock | Hiper 580W | 2x250GB + 640GB WD SATA2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vodkaman
Det är bättre att hålla Kruglov vid liv när ni gör mätningarna. Efteråt blir ni belönade med en grym skyddsväst, bättre än SEVA och många andra. Plus att om ni har gjort nåt uppdrag åt forskarna får ni en Whinchester 1300 shotgun

mmm suiten man får är okej
typ som seva lite mer på vissa ställen
enda jag inte gillar är att man msåte offra ghostsuiten