Permalänk
Medlem

Kommentarer till min hemsida=)

Hej alla!

Jag börjar bli klar med min hemsidan, hade varit fruktansvärt roligt om någon vill ge någon kommentar. Både ris och ros är uppskattat!

www.holidayadvertiseineurope.com
Klicka på svenska

kolla även länken
www.holidayadvertiseineurope.com/layout-sv.htm
Vad tycker ni om dessa layouterna?

Häng inte upp er på stavfel mm, har redigerat allt klart ännu.
Mest intresserad vad ni tycker om själva desingen.

Ha det gott alla

Med glada hälsningar

Therese

Permalänk
Medlem

Jodå, tycker den ser ok ut. Inte så man får någon WOW-känsla när man ser den tyvärr. Den saknar något känns det som, lite djup kanske.
Sedan tycker jag menyn är lite väl ihopblandad med "rubriken". Enligt mig kunde man separerat på menyn och bilden längst upp.

Och om jag stirrar mycket längre på den "scrollande" texten till vänster kommer jag nog få mordtankar.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

=)..okej, den där texten funderade jag på att ta bort, jag blev ganska yr i huvudet jag också. Så den kommer sannolikt att skrotas. Tackar för dina kommentarer! Ha det bra

Permalänk
Medlem

Jag tycker att när man ser exakt vilka photoshop-effekter man använt så ser oprofessionellt ut.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Ok tack för den kommentaren, respekterar din åsikt, tyvärr kan inte hålla med dig. Varför skulle photoshop ge ett oproffsig intryck. Sen får du även tänka på att hemsidan inte vänder sig till proffsiga webdesigner. Utan till helt vanligt dödliga människor=) Ha det gott

Permalänk
Medlem

Han syftar nog mer på att man ser precis vilka effekter du använt.
Och sedan även om en sida inte riktar sig till proffsiga webdesigners så skadar det väl inte att den skulle uppskattas av dem ändå?

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

Absolut inte, men kan man photoshop så är det ganska givet att man även kan utskilja effekterna. Jag förstår bara inte problemet att man vet vilka effekter som har använts? Måste man komma på grymma flash effeker för att sidan ska bli godkänd? Sorry, jag är ny i hemside världen. Detta är min första sida jag någonsin har gjort och trodde inte det var så vikigt att koda sina egna effekter. Jag ber om ursäkt för min okunnighet.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte öht om huruvida man ser effekterna eller inte. Förklarade bara vad han menade.

För att vara din första sida måste jag säga att den är riktigt fin. Min var definitivt inte i den nivån.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

Tack! Jag gav min i forumet för att få kommentarer och det fick jag! Både på gott och ont. =). Hur som helst är jag nöjd med "photoshop effekterna, men jag ska ta bort den där förbaskade textscrollern. Jag ska även fundera på menyn, vilket jag har reagerat på innan. Ha det gott i Skånelandet!

Permalänk
Medlem

Skånelandet? :/ Blir ju nästan förolämpad.

Skene ligger utanför göteborg (~5 mil) och är mao rätt långt bort från Skåne.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

haha=) Nej nej, jag själv är ifrån skåne, ibland säger vi Skene( internt skämt) Tänke helt fel en stund där.
Sorry!!..men vaddå förolämpad! hallå, vill inte alla vara skåningar=)=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thes2085
haha=) Nej nej, jag själv är ifrån skåne, ibland säger vi Skene( internt skämt) Tänke helt fel en stund där.
Sorry!!..men vaddå förolämpad! hallå, vill inte alla vara skåningar=)=)

Nej.

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem

internt skämt

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar inte för mig, jag får bara upp: Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Permalänk

Sidan funkar inte för mig heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ePoint
Nej.

Så sant.

Permalänk

inte för mig heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Sidan funkar inte för mig heller.

Så sant.

Stackars satar

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thes2085
haha=) Nej nej, jag själv är ifrån skåne, ibland säger vi Skene( internt skämt) Tänke helt fel en stund där.
Sorry!!..men vaddå förolämpad! hallå, vill inte alla vara skåningar=)=)

Nej, jag orkar inte lära mig ett nytt språk ;).

Ingen av sidorna funkar?

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Nej, jag orkar inte lära mig ett nytt språk ;).

Ingen av sidorna funkar?

Hm, hoppa över dumheterna, inte snällt. Undrar just vad det är för skåningan ni har stött på.

Also, ingen av sidorna funkar.

Permalänk
Medlem

http://www.holidayadvertiseineurope.com/layout-sv.htm

Den fungerar bra för mig..

Menee... Alltså... Det är så svårt för nybörjare att komma in här och be om kritik. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - om man är total nybörjare och kommer hit så får man räkna med att inte bara bli söndersågan utan totalt nedbombad.

Det är inte så att folk här är elaka - utan de råkar vara i sverigeeliten. Det ger inte folk en anledning att vara oförskämda - utan de ser helt enkelt varje liten grej som inte är bra.

Jag kan säga att detta är skitbra för att vara din första site. Den är bättre än både min första, andra och tredje. Men med kompetensen och erfarenheten jag har idag är den inte värd mycket.

Den är gjord i frontpage... du använder frames... du har inte kodat själv utan låtit en generator skapa den... Pga det hela är det också grafikfel i sidhuvudet i opera.

Den är bra för att vara en första grej, men den ger inte rättvisa som marknadsföring / verktyg för en stor och proffsig organisation.

Just nu ger du heller inte sökmotorerna så snygga möjligheter att indexera ditt innehåll. Sååå...

Att gå hit som nybörjare är alltid inte det mest tacksamma om det är kritik man är ute efter. Däremot kan du väl komma ihåg att om du fixar det som sägs här - då håller det fanimej hög klass också, för här klagar man på allt man ser!

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, men jag tycker att istället för att trycka på de små flaggorna för att byta språk så borde man kunna trycka på hela bubblan, samt att de blir ljusare när man för muspekaren över dem. Skulle vara snyggare.
Beskrivningen för de olika länkarna i menyn ser lite småtrist ut. Skulle kanske vara bättre med ett annat teckensnitt eller nåt.
Fax och mail förstår jag inte vad de gör i ramen högst upp, när du har dem i "Kontakta oss" (där det ser rörigt ut när man ska behöva scrolla åt sidan för att se dem. Lägg dem över formuläret istället).
Det ser rent ut med den vita bakgrunden. Nästan för rent.

Hoppas att du inte tog illa upp, försökte uttrycka mig på bästa sätt

(översta länken funkar inte)

Permalänk
Medlem

Extremt offtopic..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Hm, hoppa över dumheterna, inte snällt. Undrar just vad det är för skåningan ni har stött på.

Also, ingen av sidorna funkar.

Är du verkligen säker på att de var en dum kommentar? Gjorde lumpen med några skåningar och alla tyckte de var faktiskt lättare att förstå norrmännen på övningen vi gjorde i Norge.
De var bara en av mina åsikter. För de var inte många som kunde förstå vad de riktiga skåningarna sa. Så enligt mitt tycke är de ett helt annat språk? Är det något fel med de?
En enkel sak som "Kan du lyfta upp gastupen i korgen" blev nåt helt annat.

Slappna av lite ;).

Ontopic.

Sidan ser en aning tom ut. De har blivit som en bladning av centrerade delar och vänster stälda delar.
Vet inte vad jag ska säga om just de.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Skånelandet? :/ Blir ju nästan förolämpad.

Är väl inte snällt å säga? Som om det var dåligt att komma från skåne.

On topic; håller med om att det ser ut som en blandning av centrerad och vänsterställd. Sen så har du en felstavning inne på exempel-sidan: "Example" ska det vara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Är väl inte snällt å säga? Som om det var dåligt att komma från skåne.

Tar du helt seriöst illa upp om någon anser att skåne som är ett dräggnäste fullt med gangstas inte är bästa platsen att bo på?

Till trådskaparen: Ett tips är att plocka bort *** ifrån titelraden. Om man har ett par fönster uppe så syns det inte vilken sida i aktivitetsfältet det är.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förlåt, att jag tog bort sidorna innan tråden hade svalnat. Men, jag tog till mig kritiken lite, och ändrade länkarna och gjorde lite mer" färg". För det var kanske lite för för vitt. Hur som helst, skåning eller kines, who gives?
Mina halva gener är från Kiruna, jag bor i Italien,ska flytta till en utanför Kuba, sambo med en alban och har en syster från sydamerika..=).

kolla www.holidayadvertiseineurope.com

Jag lär bli ratad, men jag är stolt ok!