Permalänk
Melding Plague

Bild på 8800 Ultra

Nyligen rapporterade vi om Nvidias kommande toppmodell Geforce 8800 Ultra. Nu har det dykt upp bilder på vad vi kan förvänta oss att få se i butikerna framöver.

Läs nyheten: Bild på 8800 Ultra

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja jäklar! Inte lite stort heller!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem.

ser trevligt ut

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur fasen kommer det sig att alla "ny" information kommer upp på kinesiska sidor ? argh

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

varfär ska man ha det då stort? gör skiten mindre och energisnålare istället.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

ja det hade varit gött om man inte behövt någon kylare överhuvudtaget. Man skulle bara behövt kylare om man ville klocka rejält..=)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Liknar ett glasspaket, från hemglassbilen kanske?
Nåja, jag trivs med gamla hederliga zalmankylningen på mitt radeon 9800p.

Visa signatur

"vad ere för idioter som är ute i solen när man kan sitta inne vid datorn?" -BasseBaba

Permalänk
Medlem

Hur hade ni tänkte att den skulle få kallas "toppmodell" utan stor kylare?
Vill ni ha strömsnålt så köp ett billigare och långsammare kort.
Hur strömsnålt man än lyckas göra ett kort så kommer toppmodellerna ändå ökas i kraft precis så mycket att en stor kylare precis räcker.

Permalänk
Medlem

Meningslöst att köpa ett sånt här kort om det kommer kosta 1-2000kr mer än 8800gtx.

Någon som har koll på vad ett sånt här kort kommer kosta? Runt 5-6k? Så går GTX ner till 4-5k och GTS 3-4k.

Ne jag tycker grafikkort är aldeles för dyrt alltså. Att man ska behöva lägga så mycket pengar för att klara sig i dom nya dx10 spelen i hög upplösning.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiizard
Meningslöst att köpa ett sånt här kort om det kommer kosta 1-2000kr mer än 8800gtx.

Någon som har koll på vad ett sånt här kort kommer kosta? Runt 5-6k? Så går GTX ner till 4-5k och GTS 3-4k.

Ne jag tycker grafikkort är aldeles för dyrt alltså. Att man ska behöva lägga så mycket pengar för att klara sig i dom nya dx10 spelen i hög upplösning.

tvärtom.. det är ju bra.. då trycker det ner priserna på korten som är under

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Hur fasen kommer det sig att alla "ny" information kommer upp på kinesiska sidor ? argh

Skiten tillverkas där...

Permalänk
Avstängd

Ha,där behövs det mer än ett mini eller midi ATX chassi:-))))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
tvärtom.. det är ju bra.. då trycker det ner priserna på korten som är under

Det var så jag menade när jag sa att det var meninglöst att köpa detta när man kan köpa ett GTX.

Men som sagt så är det för dyrt med dx10grafikkort. Och dom billiga är skit.

SKulle vilja se ett kort för runt 2000-2500kr som var riktigt prisvärd och bra.
Hoppas GTS 320mb kommer gå ner till runt 2000kr.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk

hmm, ett överklockat GTX.
Låter inte så häftigt, men säkert bra för dem som inte vill klocka själva, eller skryta om att dem har Ultra

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

haha ja stort var det, och ati's x1950 pro dual är ännu större.
snart får dom väll uppfinna en ny formfaktor om allt ska få plats ;p

nej men kortet i sig verkar ju vara bra. dock aldrig något jag skulle ösa pengar på

Permalänk
Avstängd

Hatar kort som tar upp två stycken slots. Skulle aldrig köpa något sådant kort.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiizard
Det var så jag menade när jag sa att det var meninglöst att köpa detta när man kan köpa ett GTX.

Men som sagt så är det för dyrt med dx10grafikkort. Och dom billiga är skit.

SKulle vilja se ett kort för runt 2000-2500kr som var riktigt prisvärd och bra.
Hoppas GTS 320mb kommer gå ner till runt 2000kr.

Dem finns redan för 2300-2500 kr så du behöver inte direkt hoppas så mycket

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Håller med att dem bör nog tänka om lite med gfx korten, dem tar allt mer plats och blir allt varmare. Kanske dags att inför standard vattenkylning istället?

Dock lär det göra det svårt för normala användare att ändra något men man slipper ett reaaaaa-plan i datorn eller öppen grill med korvlåda.

Ang Ultra korten så skadar det inte att dem höjt shaders. ((jumjum)) men ja tvekar om jag tycker det är värt pengarna. IAf för dagens spel. Kör alla mina spel i det högsta. Crysis kanske blir en näsbrännare vi får se.

Visa signatur

SCooBY.4ever - /\TL/\S - eXtremeFX.
MB: ASUS eXtreme Striker (Bios 1401) | CPU: Intel Core2 Duo E6600 @3.3Ghz | MEM: 2x1Gb OCZ SLI Edition (1067Mhz) | GFx: Gainward 8800GTS GoldenSample 640Mb. | Chassi: Thermaltake Armor SLi Edition. | PSU: Hiper 580W Type-R Modular SLi Edition. | Http://www.3degs.net/fa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Hatar kort som tar upp två stycken slots. Skulle aldrig köpa något sådant kort.

Då lär du aldrig uppleva prestanda, för om det inte tar upp 2 platser så finns det inte rum för luft till kylningen.

Även om man skulle kunna pressa ner ett kort intill grafikkortet så hade jag aldrig gjort det.. LUFT i en Datorlåda är Nr:1

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

hahhaa... babelfish är roligt

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
Då lär du aldrig uppleva prestanda, för om det inte tar upp 2 platser så finns det inte rum för luft till kylningen.

Även om man skulle kunna pressa ner ett kort intill grafikkortet så hade jag aldrig gjort det.. LUFT i en Datorlåda är Nr:1

Word.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
Då lär du aldrig uppleva prestanda, för om det inte tar upp 2 platser så finns det inte rum för luft till kylningen.

Även om man skulle kunna pressa ner ett kort intill grafikkortet så hade jag aldrig gjort det.. LUFT i en Datorlåda är Nr:1

Då får det vara så att jag inte får uppleva prestanda.

Jag bryr mig inte om att köra högsta upplösning med alla detaljer på, på en 52" skärm i 200 fps i ett spel som inte ens är släppt ännu.
Bara jag får typ 1024x768 och hyfsad FPS på typ 6 i något någorlunda okej spel, så duger det för mig.

Mitt nätverkskort, TV kort, ljudkort, och SCSI kort behöver ingen fläkt, varför ska då mitt grafikkort göra det?

Tråkigt att folk tolererar nästan vad som helst, stora grafikkort med 30+ cm PCB, stora högljudda fläktar, tunga heatsinks, drar hur mycket ström som helst, och kräver 2 platser.
Skulle du köpa ett grafikkort som tog upp 3 platser också, bara för prestanda?

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Avstängd

När fan ska man passa på o uppgradera? Ja menar de kommer ju nya grejer typ varje dag. :-/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Då får det vara så att jag inte får uppleva prestanda.

Jag bryr mig inte om att köra högsta upplösning med alla detaljer på, på en 52" skärm i 200 fps i ett spel som inte ens är släppt ännu.
Bara jag får typ 1024x768 och hyfsad FPS på typ 6 i något någorlunda okej spel, så duger det för mig.

Mitt nätverkskort, TV kort, ljudkort, och SCSI kort behöver ingen fläkt, varför ska då mitt grafikkort göra det?

Tråkigt att folk tolererar nästan vad som helst, stora grafikkort med 30+ cm PCB, stora högljudda fläktar, tunga heatsinks, drar hur mycket ström som helst, och kräver 2 platser.
Skulle du köpa ett grafikkort som tog upp 3 platser också, bara för prestanda?

Sluta gnälla nu. Gå och fråga Nvidia om dom kan göra ett sådant drömkort då!

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Varför gnäller alla på storleken, värmen och strömförbrukningen? Det finns alternativ för er också och det är inte detta kortet. Man kan inte få allt (även om jag skulle önska det när jag var på krogen )

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av victor_passe
varfär ska man ha det då stort? gör skiten mindre och energisnålare istället.

Vafför gör de på detta viset?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att dom kan göra en kylare som tar tre platser, bara det är tyst.

Permalänk
Medlem

Det där är en riktigt fet virtuell penisförlängare alltså. Har man stålarna så varför inte. Bara det finns heltäckande vattenblock till det, men eftersom det verkar vara samma layout som GTX så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Ack ja... tiden då 3D kort var små kylarlösa, gröna PCB kort är berkligen förbi.

Men HELVETE vilken kylar jävel det var på den där! När lanserars separata nätagg för 3D kort samt att chassin får monteringsplats för dessa? Tur att mitt 640 MB GTS håller ett bra tag till.

Men det finns säkert folk som tycker det är hur nice som helst att stoppa in en sån där i datorn.

FL3JM: Det är som med 3D kort bland datornnördar som det är med dyra bilar bland billtokar. Alla kompenserar för något.