Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalsson
Lät ju bra det!
Bara testat en film? Inga andra format?

Neee.... inga andra långfilmer, däremot elephants dream och massa små klipp får microsoft, apple och liknande... fungerar lysande

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melvin
Neee.... inga andra långfilmer, däremot elephants dream och massa små klipp får microsoft, apple och liknande... fungerar lysande

Okey! Blir nog mest troligt en Amilo Xi1546 då

Permalänk
Medlem

Grafikdrivrutiner?
Var 17 ska man ladda ner sånt ifrån? Ati's hemsida hänvisar ju alla mobility radeon kort till tillverkarens hemsidan och fujitsus hemsidas drivrutiner är ju supergamla?
Måste kommit nått däremellan?

så var tusan hittar jag drivrutiner till grafiken?

Permalänk
Medlem

Finns en tråd med dem senaste drivrutinerna här på forumet

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leknif
Grafikdrivrutiner?
Var 17 ska man ladda ner sånt ifrån? Ati's hemsida hänvisar ju alla mobility radeon kort till tillverkarens hemsidan och fujitsus hemsidas drivrutiner är ju supergamla?
Måste kommit nått däremellan?

så var tusan hittar jag drivrutiner till grafiken?

Det är bara att modda dom vanliga drivrutinerna. Följ instruktionerna på den här sidan.

http://www.driverheaven.net/modtool/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erlesand
ATI Catalyst 7.2 (XP)

Jag installerade nyss det där och fick efter omstarten följande meddelande -

"Du måste först installera en av följande versioner av .Net framework om du vill köra det här tillämpningsprogrammet v.2.0.50727. Kontakta tillämpningsutgivaren om du behöver information om vilken version av .Net Framework som är lämplig.

Vad gör jag nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xen
Jag installerade nyss det där och fick efter omstarten följande meddelande -

"Du måste först installera en av följande versioner av .Net framework om du vill köra det här tillämpningsprogrammet v.2.0.50727. Kontakta tillämpningsutgivaren om du behöver information om vilken version av .Net Framework som är lämplig.

Vad gör jag nu?

Du installerar .net framework?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Du installerar .net framework?

Vart:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xen
Vart:D

Google my friend google

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Google my friend google

kan jag ladda ner vilken version som helst?

Permalänk
Medlem

Version 7.4 av Mobility Catalyst är ute, finns länk i en annan tråd

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

Ok jag behöver hjälp... Jag installerade http://www2.ati.com/drivers/mobile/7-2-mobile_xp_dd_ccc_enu_4... och fick som sagt upp en ruta där det stod att jag skule installera .net framework. Jag har googlat men inte hittat exakt vad det är jag ska ladda ner för fil och vart jag hittar den. Nån som kan vara jättesnäll och hjälp mig med en länk?

Fråga 2: Hur får man igång fjärrkontrollen till datorn?

Permalänk
Medlem

Nu har dom tydligen sänkt priset till 9995:-

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097498

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Nu har dom tydligen sänkt priset till 9995:-

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097498

Inte illa nästan så man måste slåtill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Nu har dom tydligen sänkt priset till 9995:-

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097498

Kul att man köpte den för dar sen då. 1700 torsk.

Nån som vet nån guide hur man meckar den här? Har aldrig ägt en bärbar förut och sitter här med hårddisk+minne men vågar inte riktigt.

Edit: Grejade minnet själv men nu återstår hårddisken. Hittar fan ingen plats för den. Ingen sata-kontakt heller. Vad fan gör man? blev jag blåst eller? kan man inte sätta in en till eller vad?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång batteritiden är om man bara sitter och skriver i word?

Stödjer den här datorn minneshastigheter över 533 MHz?

Permalänk
Medlem

max@sthlm:

Här sitter den andra hårddisken:
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsuppor...

Se bild längre ner på sidan...

Vet dock inte hur man får in den. Har för mig att det står något om detta tidigare i den här tråden. Har för mig att man var tvungen att beställa någonslags vagga el. dyl för att få i en andra HD.

Permalänk
Medlem

Har löst alla problem nu utom fjärrkontrollen. Hur gör man för att få igång den?

Permalänk
Avstängd

Trist att det bara är XP
Skulle vara intressant för mig om man fick med vista ir ngt sånt.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xen
Har löst alla problem nu utom fjärrkontrollen. Hur gör man för att få igång den?

Sätt i den lilla blå recievern i en usbport så ska det funka direkt.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

någon som har en bild på denna otroligt fula tingest? (iaf bilderna som jag har sätt på dustin bland annat)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
någon som har en bild på denna otroligt fula tingest? (iaf bilderna som jag har sätt på dustin bland annat)

Ful??
Ja... smaken är som baken... tycker den är klockrent stilren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Ful??
Ja... smaken är som baken... tycker den är klockrent stilren!

mm hittade en recension utav den med lite irl bilder och då måste jag säga att jag har ändrat mig den verkar vara helt ok, men du måste erkänna på produktbilderna så ser den inte kul ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
mm hittade en recension utav den med lite irl bilder och då måste jag säga att jag har ändrat mig den verkar vara helt ok, men du måste erkänna på produktbilderna så ser den inte kul ut

Var hittar du bilderna? Ja denna datorn har grymma specs men enligt mig på produktbilderna sjukt tråkig o ful.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
mm hittade en recension utav den med lite irl bilder och då måste jag säga att jag har ändrat mig den verkar vara helt ok, men du måste erkänna på produktbilderna så ser den inte kul ut

Jo, vissa bilder ser den inte så snygg ut direkt... men jag fick positiv överaskning när jag fick hem den, stilren o fin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Var hittar du bilderna? Ja denna datorn har grymma specs men enligt mig på produktbilderna sjukt tråkig o ful.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3062&review=...

Permalänk
Citat:

Men denna såg ju faktiskt helt okej ut, fast sidorna var riktigt fula men de kan jag leva med för prestandan man får är otroligt bra för priset. Väntar dock någon vecka eftersom santa rosa kommer när som helst.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man gör för att sätta i en extra hårddisk i datorn... har öppnat och kollat och där e ju en plats till den men inga kablar, hade varit intresant att veta!

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk

Är väl inte direkt ful, men plastig så det räcker...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Har inte orkar blädra igenom alla sidor...

fjärrisen som följer med, kan man progga så man kan byta låt i winamp tex när man spelar osv?

eller fungerar skiten bara till win media center?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |