Sony Ericsson MBW-100 bluetooth klocka, något att ha?

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson MBW-100 bluetooth klocka, något att ha?

Hej hopp!

Går i köptankar kring en ny klocka, fast alla jag vill ha är kommer att göra alltför stora hål i plånboken. En tanke som dock har slagit mig är att kanske inhandla en Sony Ericsson MBW-100, men är inte helt övertygad än att det är något att ha...

Batteritiden är det jag är mest tveksam till, hur ofta måste jag ladda klockan? Sony Ericsson säger att klockan skall klara 1 vecka med bluetooth läget påslaget, men det ska väl tas med en nypa salt...

Jag använder min k800 som mp3-spelare, hur funkar det att styra musikspelaren med klockan? Har kikat på några videofilmer med klockan, det ser inte helt lätt ut att t.ex. byta låt med hjälp av klockan...

Någon här som har äger en och vill dela med sig av sina tankar kring klockan? Det skulle uppskattas något oerhört.

Tacksam för svar.

Sony Ericsson MBW-100

Permalänk
Medlem

Jävligt snygg och status iaf, det är det enda jag kan säga

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Fick en på jobbet iförrgår.

Stylish, clean och väcker uppmärksamhet är väl några nyckelord

Att byta låt är väldigt enkelt, likaså pausa och spela upp.

Enkelt menysystem, visst var min första tanke "men, finns det inte mer än
detta?" d.v.s. namn i displayen samt vibration när någon ringer, samma sak för meddelande. Möjlighet att kunna byta, pausa och starta walkmanfunktionen, att kunna "tysta" ett samtal samt avvisa samtal. Jag tänkte sedan vidare och insåg att "varför ska det finnas mer", då hade klockan blivit väldigt svårstyrd, det är kvalitet på funktionerna. Den parar ihop busenkelt utan några som helst problem, stabil sådan också (hade på en hel dag, glömde stänga av bluetooth på natten ...så imorse när jag vaknade var de fortfarande ihopparade).

Den enda nackdelen jag kan komma på såhär på rak arm, det är att det är en stor klocka. Dock ser jag inte detta som en nackdel då jag gillar lite oversize.
Trots sin storlek är den väldigt slick ändå, inga kanter som kan fastna någonstans osv.

Batteridelen kan jag inte uttrycka mig om ännu ...men jag har fortfarande fullt batteri sedan jag laddade den i förrgår (har haft bluetooth-funktionen på hela tiden).

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Fick en på jobbet iförrgår.

Stylish, clean och väcker uppmärksamhet är väl några nyckelord

Att byta låt är väldigt enkelt, likaså pausa och spela upp.

Enkelt menysystem, visst var min första tanke "men, finns det inte mer än
detta?" d.v.s. namn i displayen samt vibration när någon ringer, samma sak för meddelande. Möjlighet att kunna byta, pausa och starta walkmanfunktionen, att kunna "tysta" ett samtal samt avvisa samtal. Jag tänkte sedan vidare och insåg att "varför ska det finnas mer", då hade klockan blivit väldigt svårstyrd, det är kvalitet på funktionerna. Den parar ihop busenkelt utan några som helst problem, stabil sådan också (hade på en hel dag, glömde stänga av bluetooth på natten ...så imorse när jag vaknade var de fortfarande ihopparade).

Den enda nackdelen jag kan komma på såhär på rak arm, det är att det är en stor klocka. Dock ser jag inte detta som en nackdel då jag gillar lite oversize.
Trots sin storlek är den väldigt slick ändå, inga kanter som kan fastna någonstans osv.

Batteridelen kan jag inte uttrycka mig om ännu ...men jag har fortfarande fullt batteri sedan jag laddade den i förrgår (har haft bluetooth-funktionen på hela tiden).

Tackar för den informationen.

Sen har jag lite funderingar kring om klockan fungerar med SE:s P990 resp M600? Funderar nämligen att slå till på en P700/M610 (kommande telefon som troligtvis presenteras nu på onsdag av SE). Enligt SE:s hemsida stöder inte ovan nämnda telefoner klockan... Men tror jag såg en film på mobile-review där de använde klockan tillsammans med en M600. Någon som kan bekräfta?

Permalänk

drar det inte batteri som fan att ha på bluetooth på telefonen hela tiden? eller har jag fel, äger själv ingen bluetoothtelefon.

Visa signatur

Jag heter inte Bill bara för namnets skull

Permalänk
Medlem

pumas

Jag testade den med min m600i, då fungerade den inte när det ringde, bara när jag fick sms/mms.

BillGates

Jo, det drar mer batteri än vanligtvis.
Dock är det inget jag lider av. Jag har en W880i kopplad konstant till min MBW-100 numera, har även igång pushmail på den dygnet runt, pratar enormt mycket i mobilen dagligen med. Tror inte att jag kan nolla batteriet på en dag (såvida jag inte ringer upp någon och låter den ligga vill säga ). Har även på 3G skall det tilläggas.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

Denna klocka tillsammans med en mobil som stödjer A2DP samt en sådan:

det måste ju vara drömmen. NU har jag dock "bara" en w810, den stödjer inte A2DP... Men när jag uppdaterar mig dåå!

Hur bra ljud är det med A2DP?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Denna klocka tillsammans med en mobil som stödjer A2DP samt en sådan:

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200701/08/20070108164810_MKF...

det måste ju vara drömmen. NU har jag dock "bara" en w810, den stödjer inte A2DP... Men när jag uppdaterar mig dåå!

Hur bra ljud är det med A2DP?

Har inte direkt hårdtestat det. Jag är ganska kräsen och är lite skeptisk mot trådlös överföring.
Kan testa setup:en du har föreslagit, återkommer med en analys

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

Fatta, totalt trådfri, nästan

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!