Spel med vackra miljöer?

Permalänk
Medlem

Full Throttle

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Alan wake, Far cry & Crysis, Just cause, Bioshock ser ut att bli riktigt snyggt. sen va det nåt spel jag hörde om för ett långt tag sen, pirates of the 21:s century. lite osäker på den dock, kan ha varit teknisk demo endast.

ps. Hold on , hittade en länk. http://www.nzone.com/object/nzone_piratesxxi_home.html dock e jag lite osäker på om det har släppts överhuvudtaget :S

Permalänk

American Mc'gees Alice -hur kan ni glömma det!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Måste nog också hålla med om att EVE online är snyggast (spelar dock inte längre)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HL2 är ett spel man måste spela, sen att det är grymt snyggt gör inte saken sämre!

Andreas

Permalänk
Medlem

Oblivion är störst, bäst och vackrast. Fantastiskt på alla sätt och vis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Spelade HL2 i ca 10 minuter.

Grått och trist som bara den. Trist startstory. Sen så skulle jag hoppa genom ett fönster men misslyckades med det och då la jag ner 'skiten'.

Precis! Har endast spelat demot, som innehöll 2 levels tror jag, och det var värdelösa 2-3 timmar fram till att man fick åka linbana varpå eländet äntligen var över. Kornig grafik i gråa betongmiljöer, fula monster och en story som inte engagerade ett dyft. HL2 är nog världens mest överskattade spel.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Precis! Har endast spelat demot, som innehöll 2 levels tror jag, och det var värdelösa 2-3 timmar fram till att man fick åka linbana varpå eländet äntligen var över. Kornig grafik i gråa betongmiljöer, fula monster och en story som inte engagerade ett dyft. HL2 är nog världens mest överskattade spel.

Du kan ju knappast få en rättvis uppfattning av ett spel enbart genom att ha spelat demot. Storyn är underbar (antar att du inte har spelat något av de andra spelen i serien), och bättre grafik från den tiden fick du leta efter.

Tycker att GW har fina miljöer

Permalänk
Medlem

Lirade FarCry här om dagen i upplösning 1600x1200 med 16x AF och Hdr osv..
Det imponerar mig mer, mycket mer än tex Oblivion. Jag förstår inte hela hypen runt Oblivion och hur snyggt det är, jo jag maxar Oblivion i 1280x1024 med Hdr och 16x AF men allt är så stelt i det spelet. Visst gräset blåser men det är ju åt ett håll allting på samma gång, inget kan ju böja på sig?

Sätt många gånger när gräset också går igenom ojekt. Samt att allting är så platt, ser kanon ut långt ifrån sen när man är helt nära och tittar så ser det platt och skitit ut, ett e.x är slott. Ser bra ut när man kollar, gjort av sten block eller något, sen när man kommer nära är det lika platt som hl1 xD Efter FarCry har det inte kommit något spel som gjort lika stort framsteg.

Det jag vill ha sagt är väl FarCry är unikt :/ blir svårt att hitta något så vackert.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Gothic 3. Helt underbar natur och detaljrikedom, och jag får nog säga att det slår Oblivion på fingrarna.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Lirade FarCry här om dagen i upplösning 1600x1200 med 16x AF och Hdr osv..
Det imponerar mig mer, mycket mer än tex Oblivion. Jag förstår inte hela hypen runt Oblivion och hur snyggt det är, jo jag maxar Oblivion i 1280x1024 med Hdr och 16x AF men allt är så stelt i det spelet. Visst gräset blåser men det är ju åt ett håll allting på samma gång, inget kan ju böja på sig?

Sätt många gånger när gräset också går igenom ojekt. Samt att allting är så platt, ser kanon ut långt ifrån sen när man är helt nära och tittar så ser det platt och skitit ut, ett e.x är slott. Ser bra ut när man kollar, gjort av sten block eller något, sen när man kommer nära är det lika platt som hl1 xD Efter FarCry har det inte kommit något spel som gjort lika stort framsteg.

Det jag vill ha sagt är väl FarCry är unikt :/ blir svårt att hitta något så vackert.

Håller med.

Ska dock testa Gothic 3 och se om det har bra miljöer. Men inget lär slå Far Cry. Inte ens Crysis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Men inget lär slå Far Cry. Inte ens Crysis.

Det där tror du väl inte ens själv på?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Det där tror du väl inte ens själv på?

Farcry är ju jävligt snyggt så man vet ju aldrig.

Permalänk

Det underbara med Far Cry är att det är sjukt snyggt även på ganska sunkig hårdvara. Det är nog det snyggaste spelet jag spelat, jag älskar vattnet och djungeln.

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk

Jag håller med dig HuXe att OB har riktigt fina landskap och natur

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem

EVE har de snyggaste rymdmiljöerna
Farcry de snyggaste Tropiska Miljöerna
STALKER (orka med punkter ) has ett väldigt ful snygg miljö, man vill ju inte vara där, men det skapar defenitivt rät stämning.
Oblivion är riktigt fint ibland, men skall nog till med den där Texture packet för att det ska bli riktigt vackert..
Sedan om man tycker att tropiska öar är vackrare än Super Novos eller andra rymdföreteelser får man väl göra det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Det där tror du väl inte ens själv på?

Jag är inte alls säker på att det kommer vara lika sköna miljöer i Crysis som i Far Cry. Även om kvaliteten på grafiken i Crysis givetvis kommer vara bättre så behöver det inte bli snyggare för det.

Konstigt att det inte gjorts fler spel i tropiskt ö-klimat. Spelar man ett spel som Far Cry blir det betydligt lättare att njuta av vintern.

Permalänk
Medlem

Hitman: Bloodmoney har rätt så snygga omgivningar.
S.T.A.L.K.E.R har det med.

Permalänk

Tycker GuildWars har rätt fina miljöer
Zelda (ocarina, windwaker & twilight princess.)

Permalänk
Medlem

Guild Wars helt klart. Underbart!

Permalänk
Medlem

Snackar vi snygg rymdmiljö så ere väll X3: Reunion! Men det är otroligt långtråkigt har jag för mig. haha

Black and white 2 har ju ganska schysst miljö.

HL2 Har schysst miljö tycker jag. Farcry diggar jag oxå. Men Crysis kommer äga !

Visa signatur

E4300,2gb 6400 ,P5N-E SLi,400gb, 8800gts.

Permalänk
Medlem

Call of Juarez är mycket snyggt
kul spelupplägg och helt okej story också...
http://guides.gamepressure.com/callofjuarez/gfx/gallery/large...

Permalänk

står mellan farcry och oblivion för min del.

dom första gångerna man lirade farcry så gjorde man inte det som man skulle göra i spelet,dvs döda fienden,utan man gick runt och njöt utav den fina miljön.
låg på den där lilla udden i början utav spelet,kikade med snipern min runt dom fina miljöerna,in i skogen,upp mot det där fortet,över vattnet,det var så fint.

men sen så har vi ju oblivion,kanske låter lite poänglöst och tråkigt,men pröva att slå er ner någonstans,helst där ni har god utsikt över naturen och med bar sikt upp mot himmelen,sitt där sen från morgonen till kvällen och se hur miljön ändras så fint.
kan rekomendera det där stället ute i skogen(när man är på det där sid uppdraget hos nån gubbe som har förlorat sin fru),sätt er ned på nån bänk utanför hanses hus,höj volymen,hör fåglarna kvittra och se hur solen gå ned i fjärran....mmmm

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

även min röst faller på FarCry

Permalänk
Medlem

Full Throttle har ju ganska sköna miljöer!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Permalänk
Medlem

Ni har ju alla rätt, spelen är helt underbara nu för tiden, vi är riktigt bortskämda.

Jag får nog slå ett extra slag för S.T.A.L.K.E.R. dock, just för att det är så välgjort i miljöerna (och att omkring 60% är hämtat från verkligheten).

Inte så tokigt va?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save

Inte så tokigt va?

naaah

Far Cry är klart snyggare. Lika br att inse att det aldrig kommer ett snyggare spel än Far Cry. Som någon sa ovan. Det är unikt!

Permalänk
Medlem

Men konstigt eller, farcry utspelas på vackra öar, så kommer nån å jämför det med chernobyl har du ens sett det i verkligheten? haha rent tekniskt så är väl stalker bra, men snyggt är det ju för fan inte.

Permalänk
Medlem

Ett praktexempel på att smaken är som baken.
Själv tycker jag stalker är ett av de vackraste spelen någonsin, speciellt när det kommer till arkitekturen och känsla för detaljer. Vackert behöver inte vara fler livliga färger enligt min mening, det är något som CryEngine klarar gallant och som Xray inte är anpassat för.

FarCry är riktigt snyggt - speciellt med 64-patchen och HDR, men de båda spelen drar åt olika håll, så det kan vara svårt att jämföra dem.

edit
Kan en komocka vara vacker?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com