Mest privärda 40" LCD TV? Ca 10000:-

Permalänk
Medlem

Mest privärda 40" LCD TV? Ca 10000:-

Finns det ngn hyfsad 40" i den prisklassen?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lägger du 3000 :- till kan du få en riktigt grym Mirai med full HD, 42".
http://prisjakt.nu/produkt.php?e=143252

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Priserna på 1080p vara sjunker och sjunker.. :).
Många som gillar Mirai:tvn som har köpt den, inte så många missnöjda.

Permalänk
Medlem

Jag tror helt klart det är värt att köpa en TV med fullHD.
Det kanske inte finns så jättemycket material än men det släpps hela tiden nytt och man kommer säkert vara ledsen om ett par år om man bara köpte en "hd-ready".

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

för att se skillnad på 720p och 1080p så ska du ha en 50" och sitta 2-2,5 m ifrån

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nils Edvard
för att se skillnad på 720p och 1080p så ska du ha en 50" och sitta 2-2,5 m ifrån

Nej det krävs det inte.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Nej det krävs det inte.

Jo det krävs visst.
Ögat klarar inte av att se så fina detaljer som full HD visar.
Läs gärna senaste pc för alla, dom har skrivit om HD i sitt senaste nr.

Visa signatur

Zepto Znote 6214W x 2.33 GHz Intel® Core™2 Duo T7600 x 80GB 7200rpm x 2048MB 667MHz DDR2 x Geforce Go 7600 512MB
"Assumption is the mother of all fuckups"

Permalänk
Medlem

PC för alla ? Nej tack jag föredrar att testa det själv än att gå läsa i en tidning som skriver det som säljs. Det krävs inte att man har en TV större än 42" för att se skillnad på 720p och 1080p, det Vet jag. Det idealiska avståndet är omkring 3 meter men vem har en sån stor TV närmare?
Nu självklart är du välkommen att säga att det inte är sant, men då föreslår jag att du tar en titt inom närmsta "fysiska" butik och ber dem sätta på en 720p resp. 1080p på en tv som klarar av båda så kan du se istället för att komma med argument dragen ur en tidning.
Det här med att ögat inte "klarar av" att se full HD om man inte har en gigantiskt onödigt stor tv är bara Bullshit, men tyvärr är det många som köper det.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
PC för alla ? Nej tack jag föredrar att testa det själv än att gå läsa i en tidning som skriver det som säljs. Det krävs inte att man har en TV större än 42" för att se skillnad på 720p och 1080p, det Vet jag. Det idealiska avståndet är omkring 3 meter men vem har en sån stor TV närmare?
Nu självklart är du välkommen att säga att det inte är sant, men då föreslår jag att du tar en titt inom närmsta "fysiska" butik och ber dem sätta på en 720p resp. 1080p på en tv som klarar av båda så kan du se istället för att komma med argument dragen ur en tidning.
Det här med att ögat inte "klarar av" att se full HD om man inte har en gigantiskt onödigt stor tv är bara Bullshit, men tyvärr är det många som köper det.

Man ser nog skillnad men det är betydligt mer berättigat att lägga pengar på en tv med full hd om man vill ha en större tv än 42".

Man kan tjafsa mycket och länge om hur stor förbättringen är men så länge priset skiljer så mycket som det gör är det inte direkt prisvärt, speciellt med tanke på att det kommer dröja innan kanaler sänder full hd eller tills dess man skaffar blue-ray/hd-dvd osv.

Just nu vill marknaden bara klä ut sig och låtsas som att man verkligen behöver full-hd och borde köpa det vilket är allt annat än sant, idag.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Kan vi lägga ner den här debatten nån gång? Den börjar bli lika jävla uttjatad som Plasma-LCD-CRT-debatten, Mac-PC, Windows-Linux, ATi-Nvidia eller Intel-AMD.

Folk som köpte HD Ready kommer inte att bli besvikna och folk som köpte 1080p kommer inte heller att bli besvikna. Med tanke på att HDTV-sändningarna (det vill säga TV-sändningarna, alltså inte HD-materialet som du tankar ner från internet för att du inte anser att du ska betala det höga priset för en skiva etc.) kommer att gå i 720p eller 1080i så sitter 1080p-köparna i samma båt som 720p-användarna där. Och majoriteten av TV-köparna där ute kommer att använda sin TV för - tro det eller ej, nätnördar - TV-tittande! Faktum är att det finns en skillnad mellan 1080p och 720p som kan ses av vissa personer, men det är väldigt få användare som köper en apparat över 40" som kommer att märka en skillnad.

Till trådskaparen: Om du känner att din budget kommer att tillåta en bra HD-ready TV men bara en halvdan FullHD-tv, så är valet logiskt. Kör med HD-ready.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Faktum är att jag själv sitter på en 720p 42" plasma eftersom jag tycker om skärpan Men blir sur när folk kommer med argument dragna ur tidningar osv. och förvirrar folk som faktist behöver hjälp här på Swec. Priset är viktigt i detta fall men en full HD LCD för 13000 :- är definitivt ett kap, tycker jag i alla fall.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Faktum är att jag själv sitter på en 720p 42" plasma eftersom jag tycker om skärpan Men blir sur när folk kommer med argument dragna ur tidningar osv. och förvirrar folk som faktist behöver hjälp här på Swec. Priset är viktigt i detta fall men en full HD LCD för 13000 :- är definitivt ett kap, tycker jag i alla fall.

Finns ju roligare full-hd foer ungefaer samma pengar som dessutom inte verkar designade i sann DDR-stil.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=117169

Borde vara en av de mer prisvaerda lcd-tv just nu.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.