Permalänk

BBB 100/10, val av router, throughput

Goddag!
nu blir de flytt till ny lya där bbb´s 100/10mb/s erbjuds.

Har nu suttit och läst massa trådar om throughput och olika routrar men ingen verkar riktigt uppdaterad.

->Vilket router skall jag välja? och vad är behövs det för troughput att få ut i närheten så mycket som det går utav linan?

rimliga summor på router är allt mellan 700-1500kr, får gärna ha usb anslutning för skrivare och skall ha trådlösanslutning<- (läs kommer endast användas till bärbara).

stationära som kommer vara den som utnyttjar linan till så stor del som möjlig.

mvh
Alex

Permalänk

Du får 5 ip adresser av BBB så du behöver förmodligen ingen router egentligen.

Edit: Såg inte att du ville ha trådlöst.

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en D-Link DIR-655, spana in den!

Visa signatur

Q6600 2,4GHZ, 8800GT GFX, 4096MB DDR2, 1TB HD | SONY VAIO FZ31M: C2D T7250 2,0GHZ, 8400GT GFX, 2048GB DDR2, 200GB HDD

Permalänk

okej. jo dlinken verkar riktigt bra, dock saknar den usb anslutning för skrivare eller hdd.

hooken, har du provat om den blir en flaskhals eller inte, alltså provat vad du får för hastighet utan den och sedan med den?

mvh
alex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACreature
okej. jo dlinken verkar riktigt bra, dock saknar den usb anslutning för skrivare eller hdd.

hooken, har du provat om den blir en flaskhals eller inte, alltså provat vad du får för hastighet utan den och sedan med den?

mvh
alex

nope...här saknas ingenting Dlinken DIR-655 har USB alla gånger på baksidan..iallafall min

Permalänk
Medlem

Är också ute efter en pra presterande trådlös router och har spanat in DIR 655 men dte finns inga recensioner på den ute. WAN/LAN prestandan är verkligen superintressenat om den klarar vad den lovar enligt specen. Kan inte någon som köpt en sådan komma med en liten recension ?

/M