Permalänk
Medlem

nytt/dåligt adsl

Nu på senare tid har mitt "bredband" (läs: adsl) börjat gå väldigt segt, oacceptabelt segt så jag har bestämt mig för att jag vill byta och då jag betalar mer än 300 i månaden för 8mbit/s och det gör ca: 1,2 - 2,5mbit/s så jag kollade runt lite och då har jag sett att jag kan få 24mbit/s för samma pris.

Men nu till den riktiga frågan:
Är det nån som har någon bra erfarenhet av någon leverantör i västerås som kostar gärna exakt eller under 300 månaden som utlovar 24mbit/s och man värkligen får det?

Jag har kollat runt lite på sidan:
http://www.alltombredband.se/
och pricerunners tjänst för att kolla upp bredband men det ger mig inte så mycket.
Jag har även kollat lite på Bredbands bolaget och tele2 men på bbb verkar det tillkomma avgifter + att det redan är dyrare än det jag har.
Men allt över 8 som håller vad dom lovar är intresant.

tacksam för hjälp :/

Permalänk
Medlem

Vad bor du i för sorts hus? Om du kan ha kabel-TV från comhem så skaffa deras bredband. Bästa är om du kan få någon sorts LAN-tjänst. Annars Telia ADSL.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte tillgång till kabel tv men när jag kollade på http://www.alltombredband.se/
så stog att jag kan ha lan tjänster men går det att lita på i sånna fall för på pricerunners tjänst hade jag inte lika många val av "bredband" men det kanske beror på att dom inte laggt till alla?

Permalänk
Avstängd

har du bredbandsuttag? om inte kan du inte få lan tjänst...

Permalänk
Medlem

ok, då kan jag utesluta det med andra ord då..

Nån som har något förslag på andra än telia?

Permalänk
Medlem

Är nog bara Telia som gäller för dig då om du vill ha en Kvaletativ tjänst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5