XBOX 360.. Ladda batteriet i handkontrollen

Permalänk
Medlem

XBOX 360.. Ladda batteriet i handkontrollen

Jag har två trådlösa handkontroller... Den ena handkontrollen har en plastkapsel som innehåller två vanliga LR6 batterier.... men den andra handkontrollen har som ett mobilbatteri.. Alltså ett enda fast helgjutet batteri.... det batteriet har dött nu i alla fall.. Och hur fasen laddar jag det????

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Du köpte väll Play and Charge kit? Eller köpte du bara ett extra batteri?

I vilket fall som hellst, du har en kontroller som bara använder vanliga batterier, gå och köp ett play and charge kit, du får 1 bateri samt en laddare.

Du laddar sedan bara upp dina kontroller i valfri USB port på Xboxen eller dator o.s.v

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Du köpte väll Play and Charge kit? Eller köpte du bara ett extra batteri?

I vilket fall som hellst, du har en kontroller som bara använder vanliga batterier, gå och köp ett play and charge kit, du får 1 bateri samt en laddare.

Du laddar sedan bara upp dina kontroller i valfri USB port på Xboxen eller dator o.s.v

När jag köpte xboxet fick jag med 2 trådlösa kontroller... Helt nya... men alltså, ska man koppla in någon kabel i handkontrollen för att ladda batteriet? Jag har ingen sån kabel i alla fall

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

jag TROR inte man kan ladda upp en kontroller med vanliga uppladdningsbara batterier genom usb-kabeln, utan måste ha hela kittet med specialbatteriet.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
jag TROR inte man kan ladda upp en kontroller med vanliga uppladdningsbara batterier genom usb-kabeln, utan måste ha hela kittet med specialbatteriet.

Vad är det för kit? Länk?? Jag är har inget sånt kit i alla fall... Har jag lyckats slänga det när jag köpte xboxet??

Kan man köpa en vanlig plastkapsel med plats för 2 vanliga batterier istället och ersätta specialbatteriet?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Hehe, kul att köpa en konsoll som kräver att man byter batteri titt som tätt.. Är ju nästan som för flera år sen då man fick lägga ner massa pengar på att byta battierier till allt man hade hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Vad är det för kit? Länk?? Jag är har inget sånt kit i alla fall... Har jag lyckats slänga det när jag köpte xboxet??

Kan man köpa en vanlig plastkapsel med plats för 2 vanliga batterier istället och ersätta specialbatteriet?

Det är inget du får när du köper din Xbox 360 nej

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46047&traff=1

Sen för varge extra handkontroll:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46048

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det är inget du får när du köper din Xbox 360 nej

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46047&traff=1

Sen för varge extra handkontroll:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46048

Så MS skickar med en handkontroll med ett batteri som inte går att ladda ??? Så man blir tvungen att köpa ett recharge kit? Vad är det för fasoner??

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Så illa är det.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Så MS skickar med en handkontroll med ett batteri som inte går att ladda ??? Så man blir tvungen att köpa ett recharge kit? Vad är det för fasoner??

Alternativt så köper man bara vanliga batterier... Jag köper på IKEA, 10st för 19kr, det innebär att jag kan köpa 105 batterier för priset av en play & charge kit. Jag tror min xbox pajar innan jag hunnit beta av 105 batterier...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har MS börjat skicka med laddningsbara batterier till 360 nu? Vart ju själva fan. Tippar på att du har köpt ett paket eller liknande, finns rätt många paketlösningar där de skickar med att Play & Charge kit.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hur är det med Playstation 3? Behöver man köpa nånting extra för att kunna ladda handkontrollen?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av örli
Hur är det med Playstation 3? Behöver man köpa nånting extra för att kunna ladda handkontrollerna?

Nej på PS3 laddar man genom att koppla en USB kabel från handkontrollen till PS3an. Du kan använda den medans du laddar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Alternativt så köper man bara vanliga batterier... Jag köper på IKEA, 10st för 19kr, det innebär att jag kan köpa 105 batterier för priset av en play & charge kit. Jag tror min xbox pajar innan jag hunnit beta av 105 batterier...

/hulle.

Jo... det kan jag ju göra på min ena kontroll... Men den andra kontrollen har ju ingen plats för vanliga batterier... Det är ett enda helgjutet batteri... Som en mobiltelefonbatteri typ...

Tycker det är fruktansvärt dåligt och konstigt att skicka med ett uppladdningsbart batteri som inte går att ladda upp förrän man köper ett recharge kit... Är ju precis samma sak som att skicka med en mobiltelefon utan laddare..

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Var köpte du den kontrollen i så fall? begagnad? För jag har alldrig fått ett sådant batteri i någon av de kontrollerna jag har köpt till utan behövt köpa en extra batteri pack till dem.

Uppladnings bara batterier med kittet åvan funkar riktigt bra, bara ladda medans man spelar t.ex. behöver inte köpa fler batterier alls. Så t.ex. om du har slut på batterier behöver du t.ex. inte springa iväg och köpa Bara plugga in och fortsätta spela.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Jo... det kan jag ju göra på min ena kontroll... Men den andra kontrollen har ju ingen plats för vanliga batterier... Det är ett enda helgjutet batteri... Som en mobiltelefonbatteri typ...

Du kan inte ha fått med två kontrollers till ett premium paket. Isf. måste du ha köpt det med en extra trådlös kontroller och nej, du får inte med ett play and charge kit. Finns att köpa play and charge kits för 129:- dock inte orginal.

Citat:

Tycker det är fruktansvärt dåligt och konstigt att skicka med ett uppladdningsbart batteri som inte går att ladda upp förrän man köper ett recharge kit... Är ju precis samma sak som att skicka med en mobiltelefon utan laddare..

Det du gjort är att du köpt ett premium paket med en extra kontrollern löst, när du köper endast en sladdlös kontroller så får du nämligen en handkontroll med ett batteri som är tillämpat för play and charge kittet.

Det han syftar på gott folk är att hans andra kontroller har ett uppladdningsbart batteri av samma typ som man får med play and charge kittet. Inget ingjutet som han vill påstå utan ett vanligt laddningsbart batteri från MS till 360:it.

Visa signatur